O ollo skrev:
Gjorde samma sak med vårt uterum, ca 10m aluminium plåt, ca 90/150x300mm gick på ca 3-4000:-
[bild]
10 meter låter lite väl kort ollo. Vårt uterum är på 25 kvm så det gick åt ca 21-22 löpmeter plåt. Hade turen att en kompis har en "Plåtis" så priset för mig kanske inte är "Up to date" idag, byggde 2021. Gav ca 3.000:-

O ollo skrev:
Gjorde samma sak med vårt uterum, ca 10m aluminium plåt, ca 90/150x300mm gick på ca 3-4000:-
[bild]
Hej,

Nyfiken på hur du la detta golvet, limmade eller skruvade? Är det golvvärme under?

Hur har det klarat sig mot värmen som kan bli i ett uterum?

W Wejstal skrev:
Hej,

Nyfiken på hur du la detta golvet, limmade eller skruvade? Är det golvvärme under?

Hur har det klarat sig mot värmen som kan bli i ett uterum?
Jag la ett spontant furugolv som jag skruvade i fjädern med skruvar som var gjorda för ändamålet, kommer inte ihåg vad de heter. Ingen golvvärme.
Två plank har kupat sig lite, ifall det beror på värmen eller att det var 2:a sortering vet jag inte...
Jag har en uterumsmatta som ligger uppe på så jag har inte rullat upp och inspekterar sen jag la mattan så har inte så stor koll på hur det ser ut.

O ollo skrev:
Jag la ett spontant furugolv som jag skruvade i fjädern med skruvar som var gjorda för ändamålet, kommer inte ihåg vad de heter. Ingen golvvärme.
Två plank har kupat sig lite, ifall det beror på värmen eller att det var 2:a sortering vet jag inte...
Jag har en uterumsmatta som ligger uppe på så jag har inte rullat upp och inspekterar sen jag la mattan så har inte så stor koll på hur det ser ut.
Toppen, tack för svar.

W Wejstal skrev:
Tack va snällt! Fundering jag har just nu är ungefär vilken kostnad gick plåtarbetet på?
Hej Wejstal.

Blev det något uterum till slut?

H H Joakim skrev:
Hej Wejstal.

Blev det något uterum till slut?
Hej,

Tackar som frågar. Det byggs i detta nu!

W Wejstal skrev:
Hej,

Tackar som frågar. Det byggs i detta nu!
Härligt🤗.

Vad blev det för modell och storlek samt blev det även plåtbeklädd syll?

H H Joakim skrev:
Härligt🤗.

Vad blev det för modell och storlek samt blev det även plåtbeklädd syll?
Pulpet ca 4.5x4,5 m. Syllen är inte helt bestämd ännu, hantverkare som gör jobbet. Kommer sitta på en ”förhöjd” regel så kommer upp en bit från altanen.

W Wejstal skrev:
Pulpet ca 4.5x4,5 m. Syllen är inte helt bestämd ännu, hantverkare som gör jobbet. Kommer sitta på en ”förhöjd” regel så kommer upp en bit från altanen.
Spännande. Lägg gärna upp någon bild av bygget om det känns ok.

Joakim

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.