Senaste aktiviteten
-
Kkarlmb svarade i tråden Home Assistant.Hmm, hur ser justeringsmekanismen ut då? Man borde kunna plocka isär växellådan på den jag länkade till och låta motorn driva en skruv...
-
FSom många andra redan påpekat. Håll inne betalningen tills du är nöjd.Jag tycker absolut att du ska kräva att de måste åtgärda...
-
FJag skulle hålla inne betalning till du är nöjd me altanen.. Formen värkar vara väldigt klen om den har givit vika.. Frågan är om...
-
FDet är ju möjligt, men om du har anlitat en seriös firma med bra gubbar så har de sannolikt varit med om sena leveranser förr...
-
BBo Berglund svarade i tråden MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan.Jag laddade ner bruksanvisningen och där finns det en beskrivning: Sprutmunstycket kan vridas för att ställa in önskad strålform (bild...
-
fam-lundborg svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Bytt alla stavarna på trappstegen till husvagnen. Får räcka för idag, det är trots allt midsommardagen. -
Huddingebo svarade i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Intressant ändå att många av kommunerna med de högsta villapriserna inte ligger i paritet med Solna. Men så var det ju mest en teoretisk... -
Pen svarade i tråden Hur kan detta ske på en ny nibe S1256 bergvärmepump?.Jag använder lokalt Modbus/TCP gränssnitt mot VP. Loggningsverktyget är Cacti (freeware på Linux/Windows). Däremellan ett kort eget... -
KKjell_G svarade i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Ok, nu när du säger det så är det det vi använt. Tack.
-
RSå många år jag väntat på en Ellen Ripley, hoppas bara likeness blir lite bättre på den slutgiltiga versionen.
-
Ffribygg svarade i tråden Vi testade hårdfog mellan plattorna - aldrig mer ogräs?.Singel? Det verkar rätt onödigt och inget vidare underlag för plattsättning. Att använda flis tex 4/8 är ju ett betydligt billigare...
-
VVector svarade i tråden Nibe varmvattenberedare som inte fungerar.Vad är slut? Varmvattnet? Det tar ju ett tag beroende på storlek och effekt på elpatron att värma varmvattnet. Vad har ni försökt...
-
Gg.kraft svarade i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Det är mycket vanligt att man inte får installera tryckande köksfläkt, risken för matos hos grannar är överhängande. Bör finnas mängder...
-
slothy svarade i tråden Herdin hårdwaxolja sämre än Osmo?.Hur underhåller man egentligen? Tog förra veckan och rengjorde ett kvarlämnat köksbord i ek med diskmedel, sen slipade, sist Osmo... -
NSnyggt! Har formgivit serie armerade lättbetongblock till en kund. En variant är L 1200 x H 300 x B 150 som har dubbelt armeringsnät...
-
Jodå. Det är ju några år sedan det blev klart. Körde planken längs rummet med en halv skivas förskjutning. Är nöjd, man tänker inte så... -
PPligg85 svarade i tråden Energidelning, ny lag!.Man vill hitta på allt utom att bygga 3st kärnkraftverk i S4 och 2st i S3
-
Ffribygg svarade i tråden Utbyggnad pumphus.Du behöver egentligen inte nått grovt virke till takreglarna, det är ju en liten takyta med liten spännvidd och taket ovanför ser rätt...
-
HVi har installerat via firma en varmvattenberedare- fungerar men nu när gästerna har använt den - ha den slut. Vad kan ha hänt. Privat...
-
VVW Transporter svarade i tråden Tråden om kortplank.Jodå. Det är ju några år sedan det blev klart. Körde planken längs rummet med en halv skivas förskjutning. Är nöjd, man tänker inte så...
-
edtmwed svarade i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Nej, och jag tänkte inte på det när jag var på visning. Om jag ber värden installera blir det hyrespåslag så tror det blir billigare att... -
Ffribygg gillade polaris78s inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det är ju inget jättekonstigt .. Det är ju lite enklare att tänka sig om det skulle det vara åkermark som legat oanvända så det växer...
-
E”Dra en lina?” …… 😬🫣
-
Ssinuslinus svarade i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Om du bor i hyresrätt så ingår det väl i hyran?
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.I glesbygd finns det inte taxi längre, utan det är ett stadsfenomen, plus färdtjänst. Och i de riktiga småstadssituationerna finns det... -
Llbgu svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.I en ideal värld skulle du ha rätt, men tänk också på att det krävs en ideal värld för att få kommunismen att fungera. Så det du säger...
-
Alfredo gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag å min sida tycker att frihet är bra även för forna låginkomsttagare. Men skämt åsido, tycker man att pensionärer som genom ett... -
AAndersS svarade i tråden Går det att installera utluft från köksfläkt här tror ni?.Man kan få behöva justera och bygga om skåpet, men inget konstigt att göra.