131 läst ·
3 svar
131 läst
3 svar
Herdin hårdwaxolja sämre än Osmo?
Jag har tidigare använt Osmo hårdvaxolja till en ekbänkskiva i badrum och tycker att det har fungerat bra. Lätt att torka av och inte några fläckar.
Köpte Herdin hårdwaxolja på rekommendation från måleributiken för en köksbänkskiva men den blir fläckig och drar i sig missfärgningar och fläckar.
Har jag månntro gjort något fel, eller är Herdins bara sämre?
Köpte Herdin hårdwaxolja på rekommendation från måleributiken för en köksbänkskiva men den blir fläckig och drar i sig missfärgningar och fläckar.
Har jag månntro gjort något fel, eller är Herdins bara sämre?
På burkarna står det torr efter 24 timmar.
Min erfarenhet är att man måste vänta minst 3 dygn innan man blaskar med vatten på de.
Oljade min köksbänk förra veckan med Libéron hårdvaxolja, väntade 3 dygn. och jag får inga fläckar nu.
Min erfarenhet är att man måste vänta minst 3 dygn innan man blaskar med vatten på de.
Oljade min köksbänk förra veckan med Libéron hårdvaxolja, väntade 3 dygn. och jag får inga fläckar nu.
Det var över en vecka innan jag började använda den.Isakare skrev:
Lade på ganska "tjockt" första varvet och lät den torka. Lade på ett nytt lager och löste upp överskott från första varvet. Körde ett tredje tunnt lager på när den låg på plats.
Sandpapprade den med 180 sandpapper före...
Funderar på att använda bivax kanske...
Den jag använde blev kanon, men jag torkade av efter både första och andra lagret, typ efter 10 minuter, väntade 10 timmar mellan strykningarna.anders07 skrev:
Det var över en vecka innan jag började använda den.
Lade på ganska "tjockt" första varvet och lät den torka. Lade på ett nytt lager och löste upp överskott från första varvet. Körde ett tredje tunnt lager på när den låg på plats.
Sandpapprade den med 180 sandpapper före...
Funderar på att använda bivax kanske...
Ytan är inte blank, men vattendropparna ligger som på en nyvaxad bil.
Klicka här för att svara