Tänkte försöka få till en bättre kabelhantering bakom TV:n med en infälld inbyggnadsbox med eluttag, nätverk och HDMI. Strong Versabox och Sanus Mediabox ser vettiga ut, men de verkar vara gjorda för amerikanska förhållanden med fyrkantiga "hål" för infällda uttag. Någon som vet om det finns fler/andra alternativ som kanske passar (ännu) bättre för svenska förhållanden?
På bilden, Strong Versabox Pro 8x14.
På bilden, Strong Versabox Pro 8x14.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad ska boxen lösa för uppgift som inte löses nästan lika bra av ett hål i gipsväggen? Kablar kan ju hållas ihop av kardborreband som skruvas fast i hålet.
En standard TV på ca65 tum kommer ju nämligen täcka hålet med råge, så länge den inte ska sättas på någon större vridbar arm så den pendlar ut i rummet.
En standard TV på ca65 tum kommer ju nämligen täcka hålet med råge, så länge den inte ska sättas på någon större vridbar arm så den pendlar ut i rummet.
Mitt hus ska vara som en Patek Philippe - även det som inte syns ska vara välgjort, snyggt och funktionellt.Unikt namn skrev:
Vad ska boxen lösa för uppgift som inte löses nästan lika bra av ett hål i gipsväggen? Kablar kan ju hållas ihop av kardborreband som skruvas fast i hålet.
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
Jag har ett avloppsrör med 2st 90 graders svängar som förbinder punkten bakom tv'n med en plats nedanför där jag har skåp. Ingen som ser och kostade kanske 50 spänn. Dessutom framtidssäkrat och jag kan dra igenom i princip vad som helst. Annars finns det ju även ett stort urval boxar som är gjorda för att fällas in i golv eller skrivbord. Lämnar en smal kant att dra ut kablar och ändå ha stängt. Kanske kan vara en snygg lösning om man vill att det ska vara snyggt om ingen tv finns där.
Klicka här för att svara