437 547 lĂ€st ·
5 734 svar
438k lÀst
5,7k svar
Odlingshörnan..
HusÀgare
· Uppsala
· 732 inlĂ€gg
Jag fick inte upp nĂ„n đ .. sĂ„ddes för mĂ„nga veckor sedan *suck* .. rĂ€cker ju med att fĂ„ upp 1 max 2 squash sĂ„ har man hela Ă„rets förbrukning klar!
(men man sÄr ju aldrig mindre Àn 4 iaf.. Àven om man planerat att bara spara 2..- men kommer nÄn mer upp har man ju inte hjÀrta att kasta/ge bort dem heller.. sÄ dÄ sitter man med ett fint squashberg mot höstkanten.. typ trött pÄ alla rÀtter som har squash i sig hahahaha)
(men man sÄr ju aldrig mindre Àn 4 iaf.. Àven om man planerat att bara spara 2..- men kommer nÄn mer upp har man ju inte hjÀrta att kasta/ge bort dem heller.. sÄ dÄ sitter man med ett fint squashberg mot höstkanten.. typ trött pÄ alla rÀtter som har squash i sig hahahaha)
HusÀgare
· Uppsala
· 732 inlĂ€gg
Haha jag har verkligen försökt trĂ€na mig till att inte sĂ„ för mycket av just den anledningen. Ibland lyckas jag đSnigla skrev:
Jag fick inte upp nĂ„n đ .. sĂ„ddes för mĂ„nga veckor sedan *suck* .. rĂ€cker ju med att fĂ„ upp 1 max 2 squash sĂ„ har man hela Ă„rets förbrukning klar!
(men man sÄr ju aldrig mindre Àn 4 iaf.. Àven om man planerat att bara spara 2..- men kommer nÄn mer upp har man ju inte hjÀrta att kasta/ge bort dem heller.. sÄ dÄ sitter man med ett fint squashberg mot höstkanten.. typ trött pÄ alla rÀtter som har squash i sig hahahaha)
HusÀgare
· Uppsala
· 732 inlĂ€gg
IgÄr skördade jag de första tomaterna. TyvÀrr hann familjen Àta upp dem innan jag hann ta kort.
HusÀgare
· Uppsala
· 732 inlĂ€gg
Idag kunde vi Ă€ta de första jordgubbarna. Hela 2 st đ
HusÀgare
· Uppsala
· 732 inlĂ€gg
S
sinuslinus
TrÀskalle
· Ăstergötlands lĂ€n
· 6 013 inlĂ€gg
sinuslinus
TrÀskalle
- Ăstergötlands lĂ€n
- 6 013 inlÀgg
S
sinuslinus
TrÀskalle
· Ăstergötlands lĂ€n
· 6 013 inlĂ€gg
sinuslinus
TrÀskalle
- Ăstergötlands lĂ€n
- 6 013 inlÀgg
Ja, det syns! đ MĂ„llor kan man ocksĂ„ göra nĂ€ringsvatten av. Det Ă€r bĂ€ttre att blanda i mĂ„nga sorters ogrĂ€s i "nĂ€sselvattnet" sĂ„ fĂ„r man bĂ€ttre balans i det.S sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
TrÀskalle
· Ăstergötlands lĂ€n
· 6 013 inlĂ€gg
sinuslinus
TrÀskalle
- Ăstergötlands lĂ€n
- 6 013 inlÀgg
Nu Àr ogrÀsÀngen tillbaka till odlingsland igen. Idag grÀvde ner kogödsel och vÀnde jorden och planterade rotselleri, purjolök och nÄgra kÄlrabbi pÄ samma plats som nÀsslorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fina purjolökar! Mina blev elĂ€ndiga i Ă„r, vet inte riktigt varför. SĂ„r i samma typ av trĂ„g som du. Har alltid blivit bra hittills. Ev nĂ„t med jorden, ALLA chilis och auberginer, som jag planterade om med jord frĂ„n samma pĂ„se som purjon, dog. đą
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 19 654 inlĂ€gg
Det blev inget av mina frösÄdda lökar, de hade börjat skrumpna ihop nÀr jag satte ut dem, och ett fÄtal to sig.


