S sinuslinus skrev:
Har en massa zucchini kvar för jag sĂ„dde först gamla frön 2 stycken i varje kruka men efter 2 veckor hade ingen kommit upp sĂ„ dĂ„ stoppade jag ner ett nytt frö i varje kruka. Efter nĂ„gra dagar sĂ„ kom det upp tre plantor i nĂ€stan alla krukorna
 😆
Klassiker! 😆
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag fick inte upp nĂ„n 👎 .. sĂ„ddes för mĂ„nga veckor sedan *suck* .. rĂ€cker ju med att fĂ„ upp 1 max 2 squash sĂ„ har man hela Ă„rets förbrukning klar!

(men man sÄr ju aldrig mindre Àn 4 iaf.. Àven om man planerat att bara spara 2..- men kommer nÄn mer upp har man ju inte hjÀrta att kasta/ge bort dem heller.. sÄ dÄ sitter man med ett fint squashberg mot höstkanten.. typ trött pÄ alla rÀtter som har squash i sig hahahaha)
 
Snigla Snigla skrev:
Jag fick inte upp nĂ„n 👎 .. sĂ„ddes för mĂ„nga veckor sedan *suck* .. rĂ€cker ju med att fĂ„ upp 1 max 2 squash sĂ„ har man hela Ă„rets förbrukning klar!

(men man sÄr ju aldrig mindre Àn 4 iaf.. Àven om man planerat att bara spara 2..- men kommer nÄn mer upp har man ju inte hjÀrta att kasta/ge bort dem heller.. sÄ dÄ sitter man med ett fint squashberg mot höstkanten.. typ trött pÄ alla rÀtter som har squash i sig hahahaha)
Haha jag har verkligen försökt trĂ€na mig till att inte sĂ„ för mycket av just den anledningen. Ibland lyckas jag 😉
 
S
Äh, man mĂ„ste ha mĂ„nga sĂ„ det blir skörd i början. Sen blir det sĂ„ klart helt crazy senare.
 
IgÄr skördade jag de första tomaterna. TyvÀrr hann familjen Àta upp dem innan jag hann ta kort.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Idag kunde vi Ă€ta de första jordgubbarna. Hela 2 st 🙂
 
  • Gilla
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Idag kunde vi Ă€ta de första jordgubbarna. Hela 2 st 🙂
Hos mig var myror, sniglar och nÄgon som försökt gömma en jordgubbe vid Àrtorna före. wx_camera_1781630448261.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
wx_camera_1781684620653.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Hos mig var myror, sniglar och nÄgon som försökt gömma en jordgubbe vid Àrtorna före.[bild][bild]
Trist!
 
S
Om nĂ„gon undrar vad jag odlar i Ă„r sĂ„ kan hag svara. ”BrĂ€nnĂ€sslor och mĂ„lla.”
 
  • IMG_4448.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Mathildatiger och 2 till
  • Laddar…
M
S sinuslinus skrev:
Om nĂ„gon undrar vad jag odlar i Ă„r sĂ„ kan hag svara. ”BrĂ€nnĂ€sslor och mĂ„lla.”
Perfekt, bÄde nÀringsrika och goda ju!
 
S
M MaKrBr skrev:
Perfekt, bÄde nÀringsrika och goda ju!
😂
Det Àr fjolÄrets kÄlland sÄ det Àr nog mycket nÀring kvar i jorden. MÄllorna var 1,5 meter höga. MÄllorna ligger ligger i komposten nu och nÀsslorna gjorde jag nÀsselvatten av.
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
M
S sinuslinus skrev:
😂
Det Àr fjolÄrets kÄlland sÄ det Àr nog mycket nÀring kvar i jorden. MÄllorna var 1,5 meter höga. MÄllorna ligger ligger i komposten nu och nÀsslorna gjorde jag nÀsselvatten av.
Ja, det syns! 😁 MĂ„llor kan man ocksĂ„ göra nĂ€ringsvatten av. Det Ă€r bĂ€ttre att blanda i mĂ„nga sorters ogrĂ€s i "nĂ€sselvattnet" sĂ„ fĂ„r man bĂ€ttre balans i det.
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
S
Nu Àr ogrÀsÀngen tillbaka till odlingsland igen. Idag grÀvde ner kogödsel och vÀnde jorden och planterade rotselleri, purjolök och nÄgra kÄlrabbi pÄ samma plats som nÀsslorna.

IMG_4453.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4451.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_4452.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 6 till
  • Laddar…
Fina purjolökar! Mina blev elĂ€ndiga i Ă„r, vet inte riktigt varför. SĂ„r i samma typ av trĂ„g som du. Har alltid blivit bra hittills. Ev nĂ„t med jorden, ALLA chilis och auberginer, som jag planterade om med jord frĂ„n samma pĂ„se som purjon, dog. 😱
 
Det blev inget av mina frösÄdda lökar, de hade börjat skrumpna ihop nÀr jag satte ut dem, och ett fÄtal to sig.
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.