Senaste aktiviteten
-
YIngen progress och rätt länge sedan jag fick en uppdatering.
-
RIgår fick min nya KA reda på att något "nytt filter" dykt upp på kommunkartan gällande planbestämelser och kulturmiljökrav som inte vi...
-
Hep svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.VÄNERN. Missade du det? -
pacman42 svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Vad jag vet så har man inte höjt några skatter på elbilsladdning i Sverige. Man har sänkt dem genom att sänka energiskatten... -
MHade en tanke om att köpa en R40 backventil och sätta direkt efter 6m innan 90 gradersböjen för att undvika alla skarvar som kommer där...
-
BDin fastighet ligger inte inom ett särskilt utpekat kulturmiljöområde enligt kommunens egna inventering. Vilket framgår på sidan 63...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.En dimmer kanske...
-
SMagiskt! Ska kolla imorgon. Tack!
-
VHej, jag ska bygga hus och har föröskt jämföra Borohus med Rörvikshus. Igentligen det ända som man inte verkar kuna få till med...
-
Uullak40 svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.40 % mer. Den perfekta grillkvällen börjar med ett dopp i havet en ljummen ljus sommarkväll här. Sen går vi hem och sätter på grillen...
-
LLars Längberg gillade spikplankas inlägg i tråden Villaägarnas riksförbund rasar mot elnätsavgifterna.tv4.se: Lars och Villaägarna rasar mot elnätsavgifter: ”Uppåt väggarna” (2024-09-24) "Villaägarnas riksförbund rasar mot höga...
-
SWEBMA svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ja det är god man som säljer men sedan måste överförmyndaren godkänna försäljningen och priset hade kunnat stanna vid det budet med en... -
Ssaiter gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Öh "onödan", nej... ;) Menar du lucka i två, som är delad horisontellt på mitten och skjuts ner i spår? Det är en säkerhetsdetalj där...
-
lars_stefan_axelsson svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vi tar det i en egen tråd. Tagga mig. -
PJobbar på skörbjuggen.. 😇🙌 Färsk högrevsburgare, brioche, dubbel lök och ost.
-
SågspånPappspikEternit gillade kashiedas inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Arvinge är man väl inte förrän det finns någon avliden att ärva? -
SågspånPappspikEternit gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Det är uppenbarligen bara ett ord man slänger sig med om saker andra gör. -
Ssaiter älskade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje...
-
SågspånPappspikEternit blev ledsen av RulleBulles inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Här ser ni en gammal flygbild på den fina gården som kommer rivas och där man redan rivit huvudbyggnaden för att göra plats åt radhus... -
HHybro svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.OT. Men kanske nåt att skryta över. Rodret är utbytt mot ett som inte är fyllt med skum. Dvs inte original. Hur det klassas vete tusan.
-
Ssaiter gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av...
-
Ssaiter älskade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
Mmaria01 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.det vet jag inget om men den i slite är ju fullt igång dyngnet runt
-
WVarför envisas folk med att fortsätta vara kunder hos storbankerna trots att de har de sämsta villkoren?
-
EErole svarade i tråden Bygga ut källaren - Bila bort avsats på grunden.Tack för svar och förtydligande @Pucco Om man ändå väljer att kapa en del av sulan (ca 10-13cm sticker den ut) och man förankrar den...
-
VBygghemma menar alltså att det är ond tro att köpa något från dom som är prissänkt med ~55% samtidigt som de har ett erbjudande om 62%...