Senaste aktiviteten
-
MHåller tummarna att du inte har betalat.
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd).Praktlysing och stenros, tänk gärna två gånger innan du tar in praktlysing i trädgården. Den är vacker men har lätt för att ta över helt.
-
LLars3344 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Tack för tipset. Tyvärr har jag redan låst men ska kolla nästa gång det är dags.
-
GGreger_08 svarade i tråden Firmabilar - skattefusk.Jag förstår att det inte är lättare om man inte behöver skriva information om när och hur mycket man tankar. Dock förstår jag att om...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Jag tror inte att en myndighet kan betala ut pengar utan att ha en laglig grund för det.
-
GK100 gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Tja, så illa är det väl ändå inte? Det är klart att de praktiska tillämpade kunskaperna har kort livslängd, men grunderna om energi... -
FFrillson svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.40% Den perfekta grillkvällen är väl ganska standard. Fint väder, god dryck och bra vänner. Men i år skulle det också innebära en ny...
-
PPaxman svarade i tråden PEM-slang under altan.Varför? Vi har haft vanlig slang under altanen i många år utan några som helst problem. Skulle det bli hål på den är det bara att sätta...
-
POm "Dropofftrall" kan garantera att deras brädor är 100% formstabila över brädans livslängd kan jag se en fördel med att ha en konvex...
-
Jag har jobbat som konsult i ett par decennier. Trots långa heltidsuppdrag hos en enda kund går det inte att komma upp i 100% debitering... -
EEasydoesit gillade tommibs inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Det är reläer. Jag gissar att de styr något slags utebelysning men det är en fet killgissning. Om du kopplar bort matningen till spolen...
-
EEasydoesit gillade Karrocks inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Relän, om man googlar på modellbeteckningen. Relän får en insignal i form av ström och byter med det läge på en strömbrytare. Det kan...
-
EEasydoesit svarade i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Tack, då blir det att få hit elektrikern för att flytta/ta bort
-
Hhempularen svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Jag säger nog också, kvalitet och kvalitet. Detta att jordfelsbrytaren löser ut nu beror ju på att plattan är trasig. Du har en...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Vad behöver jag? Lyktstople och uttag i trädgård.Fast du kan få problem att hitta en elfirma som vill göra jobbet i efterhand. Dom gör gärna större jobb än mindre som de tjänar mindre... -
PPaxman svarade i tråden Dropoff ny "revolutionerande" trall-bräda?.Om "Dropofftrall" kan garantera att deras brädor är 100% formstabila över brädans livslängd kan jag se en fördel med att ha en konvex...
-
EEasydoesit svarade i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Det används inte men är fortfarande inkopplat, så om det är detta reläerna används till så blir det nog en donation till museet, ja. :-)
-
EEasydoesit gillade GregerRils inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Kan ju fråga lokala museet om dom är intresserade av de gamla grejerna 😎
-
EEasydoesit gillade Mrtornqvists inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Kanske dags att uppdatera det system
-
OJag kör på som jag brukar. Först kommer jag på någon form eller teknik jag vill prova på, sedan hittar jag några träslag som skulle...
-
DDet är ju rent fruktansvärt! Var det han som kladdade på termostaten också? Är det så illa överallt?
-
JJa det är säkert. Du får tillverka en skarvsladd av 30 meter RKK 0.75 mm² vilket ger ett spänningsfall på ca 10 V vid 1.6 kW (= 7 A). En...
-
LLiss-1 svarade i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Gamla esmi-reläer, inte lämpligt att ha på vinden- börjar nog bli dåliga om dom surrar- kontakta elektriker och flytta funktionen till...
-
useless svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Jag har jobbat som konsult i ett par decennier. Trots långa heltidsuppdrag hos en enda kund går det inte att komma upp i 100% debitering... -
SVarför envisas folk med att fortsätta vara kunder hos storbankerna trots att de har de sämsta villkoren?
-
PPaxman svarade i tråden Äldre markis, vända så veven hamnar på andra sidan?.Det enda som håller mig tillbaka från att testa (och anledningen till att jag startat tråden) är att jag inte känner till...
-
GGunnar Johansson69 gillade Renoverings-Pettsons inlägg i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Som hempulande amatör hade jag inte lämnat det sådär hemma, och hade jag gjort det skulle frugan byta lås på ytterdörren. Det ser helt...
-
Llbgu svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Själv skulle jag tycka det var perfekt och ha lite småjobb som man kan kasta in när någon av de anställda får några timmars lucka i...
-
Hhempularen svarade i tråden Ytpapp, spikat synligt med en miljon spik....Håller tummarna att du inte har betalat.