Är det normalt att tapeten går ut över lister och dörrkarmar? Jag är duktigt missnöjd över målarens jobb men skulle vilja ha lite medhåll från forumet så jag inte felaktigt reklamerar jobbet.

Om ni håller med om att det inte är acceptabelt, hur går jag tillväga med reklamationen, ska jag begära att få det åtgärdat eller prisavdrag?

• IMG_5245.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5238.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_5243.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_5244.jpeg
    Skapa konto
Det är ju rent fruktansvärt!
Var det han som kladdade på termostaten också?
Är det så illa överallt?

C
H Håkan Persson3468 skrev:
Är det normalt att tapeten går ut över lister och dörrkarmar?
Svaret på den specifika frågan är dock ja, man kan gå ut en bit på lister och foder för att täcka springan i mötet mellan list och vägg. Alternativet är att springan mjukfogas. Men givetvis skär man rakt, går inte ut onödigt långt och lägger tapeten tajt i hörnet.

Mönsterpassningen ser konstigt nog ut att lämna en del att önska också.

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
@
H Håkan Persson3468 skrev:
Är det normalt att tapeten går ut över lister och dörrkarmar? Jag är duktigt missnöjd över målarens jobb men skulle vilja ha lite medhåll från forumet så jag inte felaktigt reklamerar jobbet.

Om ni håller med om att det inte är acceptabelt, hur går jag tillväga med reklamationen, ska jag begära att få det åtgärdat eller prisavdrag?
Det väl "så där ut" 🙄 ett tips är ju att måla listerna innan tapeterna sätts upp...

Tror för övrigt att de flesta som tapetserar själv får ett bättre resultat.... även första gången...

Som hempulande amatör hade jag inte lämnat det sådär hemma, och hade jag gjort det skulle frugan byta lås på ytterdörren. Det ser helt enkelt för dj-ligt ut.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Att låta tapeten gå ut på listen på det viset tyckte jag faktiskt var helt okej. Där kan jag tycka att det beror på vad man tycker om. Om du inte har sagt något innan hur du vill ha det?

Däremot måste han ju åtgärda att renskära alla kanter..

Det är inte bara dåligt. Det ser för djävligt ut. Framförallt vid elementet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.