Senaste aktiviteten
-
Mmhoglund svarade i tråden Funderingar Inför Husköp - Råd mottages tacksamt.Lite uppdatering... vi fick huset till 1.6 😅 En bit över budget men vi tog ett rationellt beslut, vi var inte beredda att bara släppa...
-
Intet svarade i tråden Fräscha upp köksluckor.Dett ser ut som laminat på spånskiva som är fuktskadad. Jag tror att allt annat än rengöring blir en försämring. -
klaskarlsson gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Och det han sagt är alltså: ”Om 5–10 år bygger vi knappt fiber länge. I slutändan finns det knappt någon anledning att gräva ner fler... -
FSom sagt, kvarvarande vatten på en enstaka bräda i några minuter längre är inte ett problem. Det torkar. Fundera inte på vilket håll en...
-
Hep svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Helt med på att det finns betydligt bättre saker att göra än att döda varandra på en skärm. Mina barn är tack och lov lika intresserade... -
SSnikholt skrattade åt hempularens inlägg i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Nu skall jag börja med att påpeka att jag är inte elkraftingenjör, och det är riskabelt att uttala sig om områden man bara har en...
-
Hempulare gillade AndersMalmgrens inlägg i tråden Vad är detta för kablar och kan jag avlägsna dem?.Ingen vettig människa väljer köra inkommande på coax istället för att lägga fiber. Det var som i min förra brf, jag fick slåss för att... -
13th Marine svarade i tråden Hur åtgärdar man mexitegel med släpp?.Precis. Jag är inte heller någon murare, och jag vet inte hur lätt det är att få loss dina stenar, jag hade ihjäl två när jag höll på... -
lars_stefan_axelsson svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Tja, så illa är det väl ändå inte? Det är klart att de praktiska tillämpade kunskaperna har kort livslängd, men grunderna om energi... -
Hep svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Bara gräs är det tänkt. Kanske det får grannen att ställa in sina prylar i förrådet och inte bara lämna dem utanför på gräset. -
SHar köksluckor med fett fläckar och lite trasigt hur ska lösa detta som billigast
-
Hep svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Ballt. Kanske göra det med lönnen. En rejäl hamling. -
MMarie MM svarade i tråden Bygglov och detaljplan – komplementbyggnad godkänd nära tomtgräns.Nej, men jag menar att när kommunen ger bygglov till en komplementbyggnad ända fram till fastighetsgränsen så bör bygglovshandläggaren...
-
CHej, jag vill verkligen laga denna Husqvarna elspis från 1964 eftersom den är av absolut högsta kvalitet och sådan kvalitet tillverkar...
-
AArtemisia förvånades av pmds inlägg i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Idag upptäckte jag att en pantningsautomat vägrade att ta emot en PET-flaska som saknade korken. Felmeddelandet var något i stil med "ta...
-
DDet är faktiskt väldigt svårt att förklara växelström och elnät för någon som inte ens behärskar imaginära tal eller basal reglerteknik...
-
Oskick skrattade åt Pligg85s inlägg i tråden Riksbanken lämnar styrräntan oförändrad på 1,75 procent.Nu andas man verkligen ut. Det hade max kunnat röra sig 0.25% uppåt och inneburit 54kr mer i månaden. Nu kan man äta även den 24:e... -
lars_stefan_axelsson skrattade åt hempularens inlägg i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Nu skall jag börja med att påpeka att jag är inte elkraftingenjör, och det är riskabelt att uttala sig om områden man bara har en... -
SågspånPappspikEternit gillade tripeljs inlägg i tråden Kommunen påstår att jag inte får parkera min privata lastbil på tomten.Ja jag antar att du har rätt Claes. Men efter mitt påpekande för ett år sedan att lastbilen var privatägd och endast användes för... -
DNja, att byta bank är inte så jäkla enkelt. Har av ett visst skäl öppnat konton i två andra banker. Vi pratar förstås om hysterin med...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Den gode Gardellen kommenterade oljepriset och elektrifiering häromdagen (i Dagens industri). Och det finns något rimligt i det. För...