Senaste aktiviteten
-
EElektra gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Å så något att hålla sig i när det blåser... Ett s k grabbräcke. Rören är packade med sand och pluggade i ändarna. Är det skarpare...
-
DKnappast, men Swedbank är en konstig bank, jag sökte ett lån på 50000 när jag var färdig civilingenjör, (hade av dålig vana haft...
-
EElektra gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Lite mera trä och metallbearbetning. Med korta klenare rörstumpar infogade går det fint att svetsa utan skyddsgas med pinne eller TIG...
-
DMin fru har 'ganska' mycket pengar och blev kontaktad av Swedbank som frågade om inte hon ville öka saldot på sitt konto på Swedbank...
-
EElektra gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje...
-
EElektra gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av...
-
EElektra gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
DHar man 2-3 storbanker och 1-2 nishbanker så är det inget behov av att "byta" Man ska då inte bara ha en bank, det hade man när man...
-
DNu var det ett tag sen jag ”bytte” bank helt, men är det så mycket mer än en handfull ställen (lönesystem, Skatteverket...
-
DÄr det verkligen det? Det är nog mer vad folk tror än hur det faktiskt är. För egen del bytte jag länge bolånebank vart femte år eller...
-
DÄr det? Det är ju inte förbjudet att ha flera banker.
-
DDublin gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av...
-
FFGLIN svarade i tråden Växterna som förbjuds 15 maj.Många växter har flera olika latinska namn beroende på omklassificeringar etc så att man hitta olika artbeteckningar behöver inte betyda...
-
DDublin gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
Mmhoglund gillade SågspånPappspikEternits inlägg i tråden Funderingar Inför Husköp - Råd mottages tacksamt.Har ni något annat att erbjuda än pengar som kan locka säljarna? Friskrivningsklausul och "lämna kvar alla grejer och ni slipper...
-
MNu har du ju i alla fall skaffat kunskap och erfarenhet inför nästa objekt. Det finns fler hus. Klokt att inte dras med i budgivningen...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Det har inget med någon teknik att göra. Det är logisk inkonsistens.
-
klaskarlsson svarade i tråden Äldre markis, vända så veven hamnar på andra sidan?.Ingen aning, men prova tänker jag - det värsta som kan hända är väl att du får återställa och har spenderat några timmar... -
OVi bor i utkanten av ett villaområde, så det är en hel del människor som passerar samt både hundar och katter. Det är också ett område...
-
klaskarlsson gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje... -
klaskarlsson förvånades av VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade... -
klaskarlsson svarade i tråden Tvätta väggen innan målning.Är det inomhus och inte svårt smutsigt så borde "vatten och såpa" räcka - dvs få bort fett ocvh ev saker som kan fastna under den nya... -
TNu skall jag börja med att påpeka att jag är inte elkraftingenjör, och det är riskabelt att uttala sig om områden man bara har en...
-
RSiltberg borde väl ha livstid Premium med tanke på hur mycket han bidragit med.