Senaste aktiviteten
-
KDel ett av staketet klart. Bygger en odlingslåda som matchar stilen.
-
KHörde en natt när det regnade ett plongande ljud utanför, jag hade lyckats ställa en plåthink upponer på ett ställe så det droppade ner...
-
CCuppo91 svarade i tråden Golvbrunn renoverat badrum.Håller med! Det är en sån viktig yta att kunna inspektera korrekt. I min mening är ju halva brunnen icke-besiktningsbar.
-
Intet svarade i tråden Hur byta dessa två ventiler.Dett är en baggis. Två rörtänger. Den ena, gärna lite större än den andra. De är gängade i båda ändar, så det är bara att skruva loss... -
Niclas Sjölund svarade i tråden Hur monteras kopplingsreglaget på en Klippo Excellent SH?.Tack!! -
OOkim86 svarade i tråden 1970-talsplåthuset från Junga.Hej Vet inte om jag kan vara mycket till hjälp men ska försöka sammanfatta min analys av vår renovering Hej Vet inte om mina erfarenhet...
-
Niclas Sjölund gillade aja7206s inlägg i tråden Hur monteras kopplingsreglaget på en Klippo Excellent SH?.Hej, fick precis ihop det på min klippo excellent sh. Här är bilder på hur fjädrarna sattes tillbaka. Inte direkt världens bästa... -
Redaktionen skapade tråden Riksbanken lämnar styrräntan oförändrad på 1,75 procent i forumet Artikelkommentarer.Riksbanken meddelar idag att man lämnar styrräntan oförändrad på 1,75 procent. Samtidigt menar man att sannolikheten för en räntehöjning... -
Hep svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.I det här fallet var det en hyresgäst som betalade 20 000 för att få bättre uppkoppling det år han skulle bo kvar.Han tyckte det var... -
HHybro svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Fasadfärg bleknat.Hade samma med en svart skorsten, numera helt grå. Det var inte silikatfärg utan någon murfärg från Teknos . Riktig skitfärg så här i...
-
Eetompau svarade i tråden Tappar signal med guidekabel?.Fel på kablarna ser du på lysdioden. Lyser den fast grönt är det bortkastat arbete att dra om kablarna Principen för guiden är att den i...
-
FFestlund svarade i tråden Ny rapport: Kraftiga vinster för elnätsföretagen.Vart är Gustav Vasa när man behöver han?
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Ja det är säkert. Du får tillverka en skarvsladd av 30 meter RKK 0.75 mm² vilket ger ett spänningsfall på ca 10 V vid 1.6 kW (= 7 A). En... -
DDilato skrattade åt fribyggs inlägg i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Eller lite gammal teknik? ( kraftvärmeverk)
-
blackarrow svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Ja, det var dumt av mig att försöka. Svaret är enkelt om du förstår tekniken bakom. Du kanske bara trollar med oss? När jag studerade... -
Hep svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Trädflyttare var en ny titel för mig, men kanske någon jag borde prata med. Nä rjag letar efter lite mer uppvuxna träd hos de som säljer... -
IInsidersUnited svarade i tråden En utmaning att få slangen tätt.Jag hade tagit mjuk pvc slang och slangklämma, tänk på att INTE dra åt så hårt, du kommer spräcka röret. Bara lite och sedan dra lite...
-
LLaT svarade i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Du vet att Etan inte är öronmärkt/naturligt destinerat till att göra plastkorkar? Det går säkert att göra andra mer nyttiga saker än...
-
Ludvig y svarade i tråden Tappar signal med guidekabel?.Jag har en väldigt slät och snäll gräsmatta, inga konstiga passager eller buskar eller zoner. Ytan den ska klippa ligger mellan 700-900... -
NHej Behöver byta två läckande avstängningsventiler från 60talet till husets värmesystem. Underifrån går vattnet till fjärrvärmen och...
-
Eetompau svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Kan inte gå i god för att de ger sig på att fixa alla gamla E-lux/HQ-spisar, dock är det ju inget som hindrar att du hör med dom. En...
-
BHej! Har problem men min golvbrunn i min nya lägenhet. Stambyte är inte gjort sedan -74/75, men någon slags renovering ser ut att ha...
-
Andrea Rosberg gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade... -
DNamron verkar dåliga på att beskriva inkopplingen av drivdon som följer med ett paket med downlights. Men förutom att lita på X så...