Senaste aktiviteten
-
Huddingebo gillade Bo.Siltbergs inlägg i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Det är alltså jordfelsbrytaren i elcentralen som löser ut? Det är i princip enkelt att fixa. 1. Ta reda på vilken kokplatta eller... -
DAgreed på den, men nu eftersom jag inte tänkte använda X ändå så har jag inte ens reflekterat över det då det inte var av betydelse...
-
Mmitthusbergby gillade AndersSs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Läs inte allt så bokstavligt, trots att det är en juridisk trådfråga. Vi som hanterar det i skogarna och i praktiken har inga problem...
-
Huddingebo svarade i tråden Mossa på tak - Bensaltensid/Bensalkonklorid, är det seriöst?.Miljövänligt är ju kanske i sak felaktigt. Jag tror man menar att det är långsamt nedbrytningsbart i naturen. Dvs det är inte extremt... -
DDilato gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Kommunen påstår att jag inte får parkera min privata lastbil på tomten.Det var tydligen fyra personbilar man funderade över i utredningen. Prop. 2024/25:169, s. 134:
-
Eetompau svarade i tråden Tappar signal med guidekabel?.Hur ser klippytan ut och hur har du dragit guidekabeln? När klipparen är "hemgångsfasen" så ska den tvärnita när den passerar över...
-
CStort tack för all denna info - jag ska börja "grotta i detta" så fort jag får tid. Jag återkommer med frågor om det är något jag inte...
-
DDilato gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Kommunen påstår att jag inte får parkera min privata lastbil på tomten.Tanken är att man ska få plats med tre personbilar på de 50 kvm. Notera att körvägen/utfarten till parkeringsplatsen inte räknas med i...
-
DDilato skrattade åt krfsms inlägg i tråden Kommunen påstår att jag inte får parkera min privata lastbil på tomten.Om de ändå liberaliserade så kunde de väl varit något mer generösa så man får plats med annat än en Renault Zoe på sin parkering. Som...
-
useless svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Jag har anlitat Midroc (numera Granitor) för några mindre jobb. De har haft humana timpriser (460:- + moms på senaste fakturan för tre... -
Bo.Siltberg svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Namron verkar dåliga på att beskriva inkopplingen av drivdon som följer med ett paket med downlights. Men förutom att lita på X så... -
Huddingebo gillade stenithas inlägg i tråden Mossa på tak - Bensaltensid/Bensalkonklorid, är det seriöst?.Har handlat av gert strand har fungerat utmärkt, rekomenderas -
EBiltema Artnr. 50-2099 ersatt av Artnr. 50-216.
-
DDilato svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Då har du ju ett påtagligt fel på utrustningen som faller under garanti/reklamationsrätt. Om din mätare visar rätt.
-
Mmaria01 gillade Farstatjej90s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Herregud du är verkligen något alldeles extra. Håller med om att eventuella läsare ska bilda sin egen uppfattning om vad jag skriver...
-
YYuGi gillade AndersSs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Läs inte allt så bokstavligt, trots att det är en juridisk trådfråga. Vi som hanterar det i skogarna och i praktiken har inga problem...
-
Mmaria01 gillade Farstatjej90s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Det du skriver att jag har sagt, har jag inte sagt
-
MSnälla alla. Det funkar inte att försöka uppfostra varandra språkligt i forum. Alla har olika design och träning. Sedan råkar vi mötas...
-
SHej, Vi har ett polerat betonggolv där flera lagningar har gjorts, men de syns väldigt tydligt och har en helt annan färg än resten av...
-
MHar för mig att det heter ”logoped”, eller???
-
IVårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
NOm man vet vad man mäter...
-
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Ja skärmen visar typ 13 Volt högre än multimätaren som sitter i samma uttag (dubbel uttag med samma matning)
-
DKöp en bredare häll än 60cm, helst 80+ Det är mycket mer lätt jobbat med en bredare häll
-
Huddingebo svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Normalt skär man tapeten 2-3mm mot lister och socklar. Jämnt och snyggt. Det där är riktigt fult gjort. Aldrig i livet att det är en... -
Stefan Bengtsson gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade... -
HHybro svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Bytt bank. Får direkt låna amorteringsfritt på mitt hus, som nästan är betalt. Pensionär med segelbåt på Vänern. Nu 19:e säsongen...