Senaste aktiviteten
-
RInstämmer, begär att få se dagbok på uppdraget. Troligen inser de själv hur orimligt det är då också.
-
LHej! Vi bor i radhus i en bostadsrättsförening och mellan oss och grannen finns ett plank på 1,8 m och som är fastmonterad vid...
-
JJag vill påstå att kunskap om arbete i sele är minst lika viktig som att använda den, finns utbildningar för detta...
-
Ffribygg gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område."Altanen så som den ser ut idag har inte lov men är preskriberad." Altaner kan inte "ha lov" enligt PBL. Enbart åtgärder kan ges lov. T...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Det tänkte jag kunde få vara ett underförstått alternativ... 😎 Men om det inte finns en faktisk deadline så är det fult gjort. Att... -
Intet svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Det är ju rent fruktansvärt! Var det han som kladdade på termostaten också? Är det så illa överallt? -
Ffribygg svarade i tråden Något angriper min ved.Tolkar du bilden på nått annat sätt än vad jag gör?
-
SSmed242 gillade 13th Marines inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Behöver vi verkligen en Fiber vs trådlöst-tråd till?
-
Ffribygg svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Använd tretumsspik, gärna galvad. Historien har ju visat att även blank spik håller i >100år till råspont på tak eller för den delen...
-
OVill bara ge avslut till tråden: tog in en rörmokare som löste det på följande sätt (se bild)
-
Demmpa svarade i tråden Proppskåp i gammalt hus.En bild hade varit bra. -
Nötegårdsgubben svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Håller i allt väsentligt med, men att flytta med lönekonton och månadssparande kan väl fortfarande vara en fördel i förhandligen med den... -
Eexklantig svarade i tråden Något angriper min ved.Det var inte ts jag prata med 👍
-
GEna NVR’en är öppnad och labbad med, andra oöppnad. 2st Hanwha Wisenet WNR-810S * Ubuntu-baserad NVR. * 2TB lagringsdisk, kan utökas...
-
FÄr det? Det är ju inte förbjudet att ha flera banker.
-
ONej, men såvitt jag förstår så brukar elöverkänsliga hävda att de är känsliga även för ex. telefonledningar. Då verkar det lite...
-
Ffribygg svarade i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Eller lite gammal teknik? ( kraftvärmeverk)
-
PPligg85 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Har man 2-3 storbanker och 1-2 nishbanker så är det inget behov av att "byta" Man ska då inte bara ha en bank, det hade man när man...
-
FJag kör på som jag brukar. Först kommer jag på någon form eller teknik jag vill prova på, sedan hittar jag några träslag som skulle...
-
Ffribygg gillade BirgitSs inlägg i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Plats för lite ny teknik? Det har väl undan för undan blivit allt bättre sortering och materialåtervinning av allt mer.
-
Ffribygg svarade i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Jovisst har de blivit bättre, men att en 6-7 år gammal anläggning inte klarar att materialåtervinna mer än 51% tänker jag stämmer till...
-
WWeimik gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Den nya ägaren till en fastighet är skyldig att söka lagfart inom tre månader efter att avtalet upprättades. Men även om den inte söker...
-
JDu har fått papp med klisterkant, det limmas/klistras med lim och det passar hemmafixaren som saknar kundskapen och verktygen att lägga...