5 697 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Något angriper min ved
Tack så mycket för alla svar. Det låter högst troligt med "knäppare". Särskilt som det just är gran i lådorna som knäpper. Men i en liten låda utanför bild där det är björkved är det tyst.
Och det är som observerats ovan betonggolv (Och väggar också för den delen.
Utanför bild stod också en flaska med billigt insektsspray som jag gick loss med. I morse var det tystare när jag kom in.
Och det är som observerats ovan betonggolv (Och väggar också för den delen.
Utanför bild stod också en flaska med billigt insektsspray som jag gick loss med. I morse var det tystare när jag kom in.
😀 Ropade in en låda med smått och gott till köket på en auktion en gång. Fick en låda med blandade allmoge saker på köpet. En av sakerna var ett gammalt bärok alldeles prickigt med hål. När jag slog det mot handen lite försiktigt så föll det isär alldeles. Det var liksom bara pulver med ett skinn av trä kvar.C cpalm skrev:Med antikhandlare i släkten lät vi ofta gamla möbler med aktiva angrepp stå med fötterna i terpentin ett tag.
Även om larverna inte överlever inomhusklimatet på sikt antar jag att det är viss risk för att de klarar sig tillräckligt länge för att angripa golvet.
Tur att vi inte har termiter här i landet 😮 🤮
[media]
Klicka här för att svara