Senaste aktiviteten
-
FFluxor svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Jag vågar inte tänka på vad mina 63x125 hade kostat i butik! 😱
-
ZZodde svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Du skrattade åt mitt sista svar… men blev du mållös själv? Eller kan du tänka dig å pudla..?
-
PPaxman svarade i tråden Natriumperkarbonat - guds gåva till altanregöringen.Perfekt länk där greenkarma! För er som inte orkar klicka på länken men vill veta hur det används i tvättmaskinen saxar jag in...
-
KKojnaset svarade i tråden Vattenskada nytt badrum.Modellen på brunnen är en sk. ROT-modell lågbyggande. Vattenlås finns enligt foto / Rör anslutning till dessa brunnar brukar vara 40mm.
-
FTitta i manualen så ska det framgå där. Grunden i elinstallationer är att man läser den, följer dessa instruktioner och förstår vad man gör.
-
Phttps://www.jordklok.se/sv/articles/2.89.5726/la-droguerie-ecologique-natriumperkarbonat-1-kg Du skulle ju även kunna pröva linoljesåpa...
-
FNu blir man ju alltid lite extra försiktig med att koppla skyddsjord någonstans. Men förutsatt att du kan vara 110% säker på att X...
-
FHan är bara lite blygsam i sin titel.😉 Som att säga att Wallenberg är hobbyekonom. https://www.byggahus.se/av/bo-siltberg
-
Rabbithole svarade i tråden Alternativa värmekällor vid strömavbrott?.Vad är rimligt pris på ved? 600:-/m3? Får man ut 2000kWh värme från en kubik? Då är det 30 öre per kWh om man kör på ved? Klart vettigt... -
KKVS630 svarade i tråden Tilläggsisolera sockel efter dränering.Jag tänker så här, är det ok med cellplast och puts på lecavägg så ser jag ingen anledning till att cellplast och Steni Terra inte ska...
-
CGå in på "svenskttra.se". Där finns svar
-
DJag trodde som många andra här, och tydligen även avdankade astronauter, att fiber var något rätt onödigt om man bor där det finns bra...
-
raubtier svarade i tråden Hur utjämna nivåskillnad mellan golvspån och plastmatta?.Vinylklick. Vill inte bygga upp något alls helst, vill lägga på befintlig plastmatta som finns överallt förutom där tidigare köksskåp... -
DFinns det egentligen någon vettig anledning varför man har pant på plastflaskor? Känns som enda anledningen är att man från början hade...
-
kashieda svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Och var kommer kommunen in? -
DDilato gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Besiktningsmannen kände säljaren i hemlighet - missade brister för 175 000 kr.Nej. Du skrev att de har. Inte att du tycker att de har. Det är två helt olika saker. Domstolar i civilmål behandlar alla stämningar som...
-
DDilato gillade Utsättarens inlägg i tråden Besiktningsmannen kände säljaren i hemlighet - missade brister för 175 000 kr.-”Det fattas ett lav med tegel här” -”öh den tekniska livslängden hos teglet har uppnåtts” Låter lite som tysken i Family Guy som...
-
blackarrow svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Jag behöver inte fråga snikholt. Förstår du inte att jag frågade dig för att roa mig? Du kunde räddat ditt spörsmål med att du inte... -
N360h ??????? Alltså en stenläggare som jobbar i 9 veckor heltid!? Vem har du hyrt in? Skalman?
-
JJ00 gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Den avgörande skillnaden är att mamman är dement och inte kapabel att fatta egna beslut. Hon har en god man som är ansvarig för beslut i...
-
DMin avsikt var inte att skämta, vad gör det för skada i en villaträdgård att bejaka kirskålens frodiga grönska? Igelkottar får...
-
DJag har upptäckt att grönt med fördel sparas, även om det är ogräs, och sen tillsätter man lökar som tulpaner och liljor. Satsa t ex på...
-
DDilato gillade fredrik.johanssons inlägg i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Det är ju ett gammalt gjutjärnsavlopp. Det ska sitta en plugg i det runda hålet. Har du inte kvar skruven har jag för mig det finns...
-
DDilato gillade Supermyras inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Den lagtext om Allemansrättt mm som det kan hittas och kan förstå finns i : Miljöbalken 7 kap. Skydd av områden Allemansrätt mm 1§...
-
DDilato skrattade åt Intets inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Släktingen kanske är den blivande skogsägaren och passar på att vara lite proaktiv i väntar på den nuvarandes frånfälle.
-
DDilato gillade polaris78s inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Naturvårdsverket har i flera olika fall både med snöskotrar och elcyklar är dom jag kommer på rakt av gjort egna såna här tolkningar som...