Senaste aktiviteten
-
DDilato gillade Sniglas inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.I de fall jag stött på problemet, så har markägaren satt upp hinder för att förhindra förstörelse av naturen (som då hen tyckte var...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Den avgörande skillnaden är att mamman är dement och inte kapabel att fatta egna beslut. Hon har en god man som är ansvarig för beslut i...
-
heALer svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Hade tänkt använda dessa: https://www.ahlsell.se/products/infastning/traskruv/traskruv/560536-48a227fd Fast spik går ju i och för sig... -
TBorra och montera med skruv och plugg eller betongskruv.
-
heALer svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Tack! Så en skruv i varje bräda räcker? -
Jjonaserik svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Använd spik ( varmgalvade ) inte skruv, som slås ner lite snett. Och skulle du använda skruv, så ska det inte vara billiga gipsskruv...
-
Karl-Ove Qvarfordt svarade i tråden Råspontluckor 23mm, skruv?.Jag skulle säga en spik / skruv i varje bräda. -
Hhempularen svarade i tråden Funkar det att ha golvvärmeslingor såhär?.Under förutsättning att ditt laminatgolv rekommenderas att ligga på golvvärme (tror inte alla laminatgolv är "godkända"), så borde det...
-
CRekommenderar också kloss under. Men att enbart hänvisa till skjuvkraft är inte hela sanningen. Skruvarna bidrar också med en klämkraft...
-
CEn kloss går ju superfort att kapa till, köper du ett BT5 måttband från hultafors kan du superenkel mätta inner mått och sen flyttar då...
-
UAltan Nu har jag haft tralltvätt och kemilabb här med min bara 3 år gamla altan utanför Halmstad. Om ni bara vill ha slutsatsen...
-
Isakare svarade i tråden Underhålla bänkskiva.Dax: När bänken suger vatten är det dax, typ varannat år vid normalt användande. Jag slipar skivan med 120 papper på maskin, 240 för... -
Xxyz-saft svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Jag gjorde urtag i både hyllplan och reglar. Sedan en skruv in i hyllplanet bakifrån för att säkra det mot regeln. Förborrade först...
-
B
-
Tigersåg vasastan makita säljes 600:-, ink 4blad. -
LHan är bara lite blygsam i sin titel.😉 Som att säga att Wallenberg är hobbyekonom. https://www.byggahus.se/av/bo-siltberg
-
BVäckte minnen från mina första möten med en plåtsax. J-vlar vad ont det gjorde när man tog i, inte tänkte sig för för och klämde...
-
SDet funkar säkert bra (om den sitter fast ordentligt :) ) Tror att den största skillnaden mot dyra är hur länge de håller skärpa mm.
-
BGAAAAHHHHä!!! 3 dagar på iva med en man som inte mår bra! Hellvetes jävla skit😱😱😱😱😱
-
BKlimatförändringarna du vet... Annars stämmer det, Trump är född i juni och han är ett jäkla rötägg.
-
RDu och hempularen verkar väldigt kunniga i området. Så som jag tolkar det så får jag uppföra utan lov tillbyggnaden. Men vad hade ni...
-
13th Marine svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Så ökända alltså 😖 -
EHaha, ja denna blev det...
-
Kkaugus svarade i tråden Yale Doorman håller inte för västkustväder.@kallabaz Du hade ju Yale Doorman tidigare behövde du göra nån modifikation för Nimly eller var det bara att smäcka dit det?