Köpte detta bord för kanske två år sen. Tycker ni detta ser ut som teak? Ytbehandlingen verkar vara nån form av lackbets som döljer en ljusare typ av trä.
Tips annars på hur man kan snygga upp bordet igen, jag tänkte kanske sickel eller scotchbrite och sen teakolja men om det inte är teak på riktigt vet jag inte om man borde överväga nåt annat.
Tips annars på hur man kan snygga upp bordet igen, jag tänkte kanske sickel eller scotchbrite och sen teakolja men om det inte är teak på riktigt vet jag inte om man borde överväga nåt annat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Okej nån som har några tips för hur jag bör behandla det träslaget, eller är det samma som teak?
Annars kör jag väl på att sickla och lägga teakolja.
Wipe on varnish eller danish oil låter också intressant förstås.
Annars kör jag väl på att sickla och lägga teakolja.
Wipe on varnish eller danish oil låter också intressant förstås.
Tycker det ser ut som teak. Hade rek teakolja. Men då borde man nog få bort befintlig beläggning…? Så här ser det ut före och efter behandling på våra fönster.
Lite svårt att se med kopparn utanför. Någon har målat literna på utsidan… det skall bort och oljas också..
Lite svårt att se med kopparn utanför. Någon har målat literna på utsidan… det skall bort och oljas också..
Klicka här för att svara