Senaste aktiviteten
-
VViktor S. svarade i tråden Hur lösa avsaknaden av fotplåt i efterhand på plåttak.Går inte att sätta fönsterblecksplåt mot väggen som går ner i rännan och täcker springan? Tänker att man kanske inte vill spendera allt...
-
BTänk tvärtom: det är bra, bärande väggar som man vill skruva fast saker i.
-
BBorra och montera med skruv och plugg eller betongskruv.
-
BDet är inga problem att borra några skruvhål i en bärande vägg.
-
REnligt information från boverket så tolkar jag det som att bygglov inte krävs på altaner? Det krävs bygglov för att utomhus uppföra...
-
GGammelgnistan svarade i tråden Funkar det att ha golvvärmeslingor såhär?.Du bör först och främst hitt dokumentstionen på anläggningen. Som någon skrev vid elcentralen eller i en byggpärm. Av vilket fabrikat är...
-
SScrangle svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Tack för alla svar! Jag ska skruva isär rören under vasken och kolla i vattenlåset och köpa ett rensband så får jag se hur långt jag...
-
MMONTREAL svarade i tråden Quiz: Vad kan du om luftvärmepumpar?.Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 207 andra personer (46%) som har gjort quizet "Vad kan du om luftvärmepumpar?"
-
kashieda svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Lidl? -
SLöser 90% av alla stopp i vasken, och nästan alla brukar säga att det "säkert är ett stopp ute i gatan" när man frågar dom om dom ens...
-
SBrukar köpa ett billigt rengöringsmedel 60kr/5L...
-
SMan ringer spolbilen.
-
SEtt rensband (finns på t.ex. biltema) kostar kring 100-lappen. Visserligen får du ta isär rören under vasken så du kan få in rensbandet...
-
klaskarlsson svarade i tråden Innertak garage - hur fortsätter jag?.Finns ingen mening att ha det tätt om du inte har konstant värme, bättre med ångbroms då som tillåter att det faktiskt kan vara varmare... -
HDet som kommunen verkar försöka hävda, och som jag misstänker ännu inte prövats, är att om du gör en fasadändring på en byggnad som...
-
kashieda gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Men återigen; Att mamman vill att sonen ska ta över huset är inte samma sak som att sonen vill ta över huset. -
BDet kan vara bra att ha koll på sina rättigheter. Att bara betala det som man anser är skäligt och hålla inne med resten. När det rör...
-
kashieda gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Länsstyrelsen såg gåvobrevet som en "viljeyttring", inte en giltig överlåtelsehandling. -
Intet svarade i tråden Isolera vind med sågspån.Malt tidningspapper. -
kashieda gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Uppenbarligen har han ju inte velat ha huset trots att mamman försökt ge det till honom redan 2021. Man kan väl inte tvinga någon att ta... -
kashieda gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det tomma, dåligt underhållna huset kanske är värdelöst när han ska ärva? Plus att mer av mammans besparingar har gått åt till löpande... -
kashieda svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Men det är ju fortfarande mamman som är ansvarig försäljare/givare. Vad har kommunen för ansvar? Om jag ger bort ett hus och sedan... -
LHej! Jag har en stuga från 1890-talet där isoleringen på vinden består av sågspån. Kan man lägga effektivare isoleringsmaterial ovanpå...
-
HI deras "urklipp" står det iofs. uppräknat altan som öppen area. Man unrar ju lite var de klippt ifrån. Och om där kan finnas några...