MathiasS
57 053
Poäng
37 502
Medlem i
843
Startade trådar
6 jan 2003
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
MathiasS svarade i tråden K-plywood istället för golvspån för att minska golvhöjd.Det säger jag för att det är en standardkonstruktion för golv, med känd bärighet. -
MathiasS svarade i tråden K-plywood istället för golvspån för att minska golvhöjd.Jag skulle säga, efter 25 års renoverande, att det är mycket mindre skillnad på 21,7 och 21 när du slutat fundera så mycket på det som... -
MathiasS svarade i tråden Installation av lampa.Jepp…! -
MathiasS svarade i tråden Installation av lampa. -
MathiasS svarade i tråden Installation av lampa.Det där ser ut att vara en del till dragavlastningen för någon kabel. Ska möjligen sitta här: -
MathiasS svarade i tråden Är det här huset värt pengarna?.Risk relaterat till byggprojektet känns hanterbar. Det gigantiska problemet är ju att ”bara köpa en tomt för 3M”. Tomter i bra läge... -
MathiasS svarade i tråden Hur dimensionera limträbalk på vinden?.Vanliga ankarskruv. Dimension på vinkeljärnen har jag inte koll på 3-4mm gods antar jag, och 40x40mm cirka, kom från något gammalt... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Nej. -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Ok, så för vanliga cp så är allt frid och fröjd. Det är just specialfallet som du har invändning mot, och bara detta inget annat? om... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Sorry, jag förstår faktiskt inte någon av dina invändningar här. Vi kan väl börja med att hålla oss till en helt vanlig... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Vill du detaljgranska detta får du först se cirkulationsplatsen som en enkelriktad huvudled. När du avser lämna den vägen... -
MathiasS svarade i tråden Trasig Pemslang!.Det stämmer tyvärr inte. Jag köpte en grundfoss för ett par år sedan (antagligen samma modell som du) och de har inte tempskydd. Men... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Ja -
MathiasS svarade i tråden Trasig Pemslang!.Nej det har pumpar typiskt inte, enstaka modeller har det och ibland som ett tillbehör. Garantin räcker heller inte överhettningsskador... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Nu på kvällen tog dottern sin testlektion på lokala trafikskolan. Vi brukar ta en lektion som kunskapskontroll när det närmar sig... -
MathiasS svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Bra fynd, fanns ett par "vanliga" utan hjälm också, till samma låga pris. -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Ställde tidigare i dag frågan om vänsterblink och förarprövarnas inställning till det vid uppkörning i en fb-grupp där det mest hänger... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Det räknas som ett filbyte och då ska man blinka. -
MathiasS svarade i tråden Snabb behörighetsfråga.Min teori är att så länge man håller sig till standardlösningar och scenarier så är inte el i en villa speciellt komplicerat. Hela... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).De senaste 5 åren har jag själv tagit körkort en gång samt lotsat två nya förare till körkort. Som en del av det har det konsumerats en... -
MathiasS svarade i tråden Hitta släpkärrans jämviktsläge..Ok, du skulle förstängs med virke också. Det är förstås inget fel med det. Oftast när jag har kört sten så har jag använt en jädra massa... -
MathiasS svarade i tråden Hitta släpkärrans jämviktsläge..Stenen ska förstås inte ligga helt löst…. Det är heller inga pro lem att flytta pallen i efterhand om du behöver, det gör du med ett... -
MathiasS svarade i tråden Hitta släpkärrans jämviktsläge..Flytta fram några decimeter från mitten bara så blir det bra. Hellre för högt kultryck än för lågt. Överväg också att lägga stenen... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Man lär sig idag på samma sätt som du lärde dig, det är ingen skillnad. Det är hur man tillämpar sina kunskaper som skiljer sig, och... -
MathiasS svarade i tråden Allt om bilen.Om jag tar det första jag kommer att tänka på, en Saab 9000. Råkar vara min första bil också. Den har inte heller en länkarm man ska... -
MathiasS svarade i tråden Allt om bilen.Vi kanske kan vända på det, jag har inte sett en enda bil de senaste 30 åren där det var lämpligt att lyfta på en länkarm. Även... -
MathiasS svarade i tråden Vem har rätt? Körfält i rondell (med en twist).Nej det är inte alls så det fungerar. I en vanlig tvåfilig cirkulationsplats är det alltid grön bil som blir ansvarig här. Grön gör ett... -
MathiasS svarade i tråden Allt om bilen.Vi pratar om en länkarm. Frågan är kanske vad du tror att en länkarm är?
Bilder
Visa mer
MathiasS har laddat upp 1 144 bilder.
Filmer
MathiasS har laddat upp 8 filmer.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man