ser ju konstigt ut ingen lyx känsla av det han man inte kunna beställa en större dörr

blackarrow blackarrow skrev:
För att rutorna ska linjera i överkant på utsidan?
[bild]
Men rutorna linjerar ju inte. Spröjs gör det men inte själva rutan. Något ser ut att ha specialmått. Tycker också att det ser märkligt ut invändigt.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
D DanielSt81 skrev:
Men rutorna linjerar ju inte. Spröjs gör det men inte själva rutan. Något ser ut att ha specialmått. Tycker också att det ser märkligt ut invändigt.
såg det nu var roligt

G
En riktigt värdering bygger på fakta och statistik det där känns mer som ett önskat försäljningspris än en riktig värdering.

Om jag var intresserad så skulle jag börja kontakta banken för att prata bolån och se vad dom säger om objektet.

Har ingen aning om priserna därnere, men man kan inte bara ta kvm-prsier. Den där tomten ligger ju vattenära och med en egen å med brygga

Går inte så lätt att prissätta utan det blir vad marknaden betalar..

Tittar man på Booli värderingen av huset ifråga så sätts värdet till drygt 5 milj. Det finns ju även andra hus i närheten (mer strandnära) till salu för 4 - 6 milj. Så den "mäklarvärderingen" du fått skulle jag nog ta med en stor nypa salt.

• Gilla
BaltzarH och 2 till
  • Laddar…
@Harkhatgator har du någon uppdatering
Harkhatgator Harkhatgator skrev:
Jättetack verkligen för alla svar och kloka råd. Det hjälper oerhört mycket. Ni är grymma! Man undrar lite hur mäklare landar i den bedömningen. Det säljs inte jättemycket hyfsat nybyggda hus med det läget i Sandared så förmodar att många potentiella köpare är osäkra på prissättningen, däribland vi. Bra då att höra åsikter från andra, mer rutinerade.
Har du hört något mer? Är det mäklaren eller säljarna som tycker huset skall säljas långt över marknadsvärdet i området?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.