K
Krutkarlsson: [citat] Bra bild på den problematiska packningen som ofta krånglar på äldre maskiner. Har haft exakt samma problem. Jag hittade en packbox på Ebay för en Femhundring. Tyckte även det var dyrt. Det som stör mig ordentligt är hur skadan ser ut! Det ser inte ut som en utsliten eller sprucken packbox. Den har ju smält!! Nu är jag kanske lite konspiratorisk lagd men tittar man på den
11 svar · 10,5k läst
·
G
Anonymiserad 137805: Ret är till för att masken skall hamna rätt påverkar inte passningen
5 svar · 3,9k läst
·
D
Anonymiserad 137805: det finns inga hål under valken stoppa in huvudet i trumman med en ficklampa så brukar man kunna se rätt bra undertiden man snurrar på trumman man kan ta ut elementet och kolla in där eller där tömningsslangen kommer ut från trumman i värsta fall får du dela baljan men det går inte på alla maskiner.
3 svar · 3,8k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] Du kan ju alltid byta den eller ta isär då det kan vara mycket ludd i den
4 svar · 4,5k läst
·
Snailman
Snailman: [citat] Den verkar trevlig, 400 kr billigare än Ikeas motsvarande som då ändå saknar grill, den har ju sämre garanti, men för att köpa på Ikea så vill jag helst att den både ska vara billigare och längre garanti, eller samma pris men med garanti fem år. Ånga tror jag inte jag vill ha, läste om neffs ugnar med ånga och valde bort en sådan.
3 svar · 3,2k läst
·
nino
nino: [citat] Ja jag kan misstänka det, tyvärr drog jag lite i dom innan jag tittade lite mer noggrant. Men nåt har det ju skavt mot och det är en plåtkant i närheten så det känns troligt
16 svar · 4,0k läst
·
J
Jesrel: [citat] Exakt! Jag vågade aldrig ta bort den igår och det verkar som att jag fick tillräcklig fart på flödet genom att mecka lite i avrinningshålet. Ska se om jag får lite tid att dra ut kylfrysen och kolla om jag får bort den för extra rengöring.
12 svar · 14,8k läst
·
V
Vaskatrollet: [citat] Den står luftigt
4 svar · 9,3k läst
·
S
sonale: [citat] Efter att man lyft på displayen är det bara att koppla loss kabeln ur kretskortet och dra upp den. För att sedan trä ner den till kretskortet genom kanalen på andra sidan dörren använde jag någon form av ledare med lite mer styrsel än själva kabeln för att lyckas, en bit ståltråd har jag för mig.
6 svar · 9,1k läst
·
Vonelffors
Vonelffors: Gissa inte. Kontrollmät i uttaget!!
9 svar · 3,7k läst
·
Vonelffors
Vonelffors: Gissningsvis stödrullarna
1 svar · 1,3k läst
·
D
DFYD123: 760 var koden för deras vitvaror i aluminiumutförande. Vit slutade på 260 och rostfri 560 rimligtvis borde de delar du söker passa även dessa.
8 svar · 1,7k läst
·
D
Don_Tom: [citat] Ja, efter att ha kollat lite mer konstaterade jag att luckan var delningsbar - det var en plastkåpa på insidan. Det gjorde det möjligt att dela luckan och iaf ta av den yttre delen. Men - hela luckan lyckades jag inte få av och jag fick inte heller några bätre ledtrådar när jag kunde se bättre vad som kunde göras. Jag kom iaf åt det allra värsta. Vi får se om Siemens
6 svar · 2,7k läst
·
Marina Persson
Marina Persson: Det är en Gorenje från 2008. Vi har startat om den och frostat av den. Peppar peppar så verkar den inte bli för kall..
5 svar · 4,9k läst
·
O
o.reilly: [citat] Tack. Det var min första tanke. Uteslöts precis så som du föreslog.
3 svar · 7,6k läst
·
InciliusAlvarius
InciliusAlvarius: Det är tort. Ings läckor på botten plattan. Har även testat att lyfta flotten manuellt, den klickar rätt högt och börjar tömma maskin, efter en kort stund får jag i30. Är nog som du säger, kretskort eller är det något som blockerar avloppsventilen. Funderar på att välta över den imorgon och öppna bottenplattan. Annars bara att slänga. Tack!
2 svar · 2,3k läst
X
xLnT: Hej, Jag efterlyser forumsmedlemmar som har praktisk erfarenhet av Siemens EX875LYV1E induktionshäll. Jag vill veta hur denna häll upplevs, allt från eventuella missljud vid belastning till hur mycket de vita fälten syns i verkligheten. Hur enkelt är det att justera värmen till olika kärl som finns på hällen vid matlagning? Fungerar zonindelning bra? Mvh
0 svar · 1,5k läst
Långåker
Långåker: Hittade ytterligare ett skäl till att övrekorgen inte blir ren. Det sitter en tätning i plasthuset på övre armen, den hade hoppat snett så det läkte för mycket vatten ur huset. Enkelt när man förstår problemet…
73 svar · 39,3k läst
·
Olle i Stureby
Olle i Stureby: [citat] Hehe, ja osvuret är nog bäst när det gäller nyare tvättmaskiner. Vi famlar tydligen i mörker i allt under 25 kkr per styck och dessvärre antagligen även ovan denna nivå skulle jag tro. Gammelcylindan skulle kostat sisådär kring 17 000 i dagens penningvärde.
24 svar · 3,3k läst
·
A
Andari: [citat] Har liknande problem Hur löste du det?
2 svar · 2,2k läst
·
N
Naim Dahi: Tack för alla som skrev men jag är jätte dålig på bäst att hitta Elektiker som kan hjälpa mig med tack.
15 svar · 2,8k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Nej det finns inga nya
7 svar · 1,2k läst
·
Matsalfuno
Matsalfuno: Vi skulle byta glödlampa i vår nio år gamla Siemens inbyggnadsugn. Låter som en lätt match, men visade sig omöjligt att skruva loss lampglaset. Lämnade in ugnen för att få hjälp. Gjorde dessförinnan ren den invändigt. Hämtade ugnen med lampan fixad och kopplade in den och startade den. Den löste då omedelbart ut jordfelsbrytaren. Testade flera gånger, t.ex. att bara slå på
0 svar · 1,9k läst
T
Tiger79: [citat] Min allra första häll hade sådana bleck men ingen av de senare jag har monterat har haft några bleck.
5 svar · 2,0k läst
D
Daniel 109: Ja, det kommer att hjälpa.
4 svar · 2,3k läst
·
H
Anonymiserad 137805: Det är nog läge att ta dit en elektriker som kan mäta innan allt brinner upp. Det kan vara så enkelt att huvudsäkringarna har dålig kontakt
3 svar · 2,0k läst
Olle i Stureby
Olle i Stureby: [citat] En onödigt otrevlig upplysning.
411 svar · 118,0k läst
·
T
Tjalve_85: Kollade gamla prospektet och maskinen är från 2008 så det kanske inte är så konstigt att den är pajj då. Känns lika bra att byta ut skiten....
10 svar · 3,0k läst
C
carlju: För framtida referens :) Vi har samma maskin och hade samma problem. Lösningen blev att starta den och vänta tålmodigt. Efter otaliga omstarter och blandade försök så satte jag den på 120 min, stängde dörren och startade. Allt var tyst förutom timern som tickade svagt, efter några minuter startade dock pumpen och pumpade ur. Den röda lampan lyste fortfarande ilsket, men efter kanske
8 svar · 6,6k läst
·
S
Stefan1972: Det ser ju inte trasigt ut. Sprinten har ju åkt ur bara och kräver väl att allt linjeras upp innan den går att knacka upp igen. Antagligen behöver man väl inte ens demontera det.
5 svar · 2,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.