Vitvaror
René W: [citat] . Så totalt 3st fläktar altså? Du beskrev ju att den inte väsnades i något läge...?
lucke_lucas: [citat] Kan den ligga bakom och ”snurrad” men inte klämd. (Hoppas du förstår vad jag menar.)
SueCia: [citat] skulle våga mig på en gissning vem det var men då blir jag väl bannad så jag låter bli :)
imported_Benno: [citat] Tillverkaren borde löst det så muttern hålls på plats. Jag visste om problemet efter att ha läst den här tråden och sett en amerikansk gubbe som lyckats få bort frontplåten för att byta stödhjulen. Om man lossar ett par skruvar som håller fast plastdelen som stödhjulen sitter på kan man få in ett finger att hålla muttern på plats tills bulten tar gäng när man
ohls: Använder mikrovågsugnen extremt sällan och har bara plats i överskåpet som är 343 mm djup. Har haft en liten mikrovågsugn som är över 10 år gammal och gett upp. Nu letar jag efter en ny men de flesta verkar ange djup utan utstickande reglage. Har kollat Ikeas och en hel del andra men de är för djupa, okänt märke eller säljs av konstiga butiker. Skulle helst vilja kolla och möta i
Nale: [citat] Ja den är den men det står i medföljande papper att de har 5 års garanti på sina kyl o frys UTOM på modellerna som heter Lagan. Tror det är ändrat på de nyare modellerna
Anonymiserad 137805: [citat] prova med att spänna muttern uppifrån det är en jättestor i plast den kan ha spruckit
bossel51: Sverigetvätten Cylinda 05 värmer ej elementet är helt, kol på motorn är bra, men det finns en givare som jag inte är säker på hur kollar vi att den är hel. Maskinen kör sitt program men värmer inte. Tacksam för en ledtråd om detta mvh/
anis16: [citat] Ahh, tack. Jag har ju usb-endoskop som jag kan använda. Det jag vill kolla är att maskinen verkligen växlar mellan övre och undre arm då den inte tvättar rent i övre korg. Måste säga att diskmaskiner är bra mycket krångligare än tvättmaskiner...
alliria: Vi köpte alla vitvaror förutom kyl och frys (då det inte fanns i lager) från IKEA. Jag är otroligt nöjd med alla förutom möjligtvis fläkten. Men det kan lika gärna bero på att vi enbart kan ha kolfilter i lägenheten.
torbeno: [citat] Om du inte har extremt hög kalkhalt i vattnet så tycker jag att du skall kunna reklamera detta. Det är en genomströmningsvärmare och kan kalka igen och därmed bränna av men vanligen inte på bara 2 år
magnu: Känner igen problemet. En icke-fungerande tvättmaskin och tvättkorgar som svämmar över ger en låg stämning hemma. Vi köpte en ny maskin och skänkte bort den gamla till en släkting. Släktingens utrangerade maskin var f.ö. en Cylinda från 80-talet eller tidigt 90-tal.
Tosse: Tack för input. Färgen stämmer nog hyffsat. Ska köra varmare program framöver!
Anonymiserad 137805: [citat] Låter onekligen inte helt rätt, du får nog ta ut en tekniker om det ljudet kommer från kompressorn
Ulf Aronsson: [citat] Återvinningen, det blev en ny maskin.
Talisman: [citat] Tack för svar. Vi får fundera vidare helt enkelt. En fristående kyl/frys modell större ger å ena sidan mer utrymme. Men kräver å andra sidan "ombyggnad" för att få plats i det aktuella utrymmet. Dessutom kommer det sannolikt att "sticka ut" en bra bit, vi måste på något sätt i förväg dubbelkolla att dörrarna går att öppna helt och hållet utan att ta i väggen, vi tappar
BirgitS: En släkting satte dit en täcksida till och sen fasta hyllplan mellan de två täcksidorna. Ingen dörr eller liknande utan hyllorna används för kokböcker, vinflaskor och liknande. Alla kylar och frysar sticker väl ut en hel del för att det ska gå att öppna dörrarna mer än 90 grader så att det går att dra ut lådorna i dem.
altaxis: [citat] Det är såklart smidigt för konsumenterna med finesser men ställer ofta till krångel för teknikerna. Jobbade som sagt i servicebranschen tidigare. vi har kört 2 tvättar till sen den lät konstigt. Nu ”vanliga” program och jag har inte hört något missljud. Kanske var det något associerat med just allergi-programmet.
Anonymiserad 137805: du byter ut en spis med 400V elementspänning mot en som skall ha 230V då är det läge att kolla om nollan finns med i ditt uttag innan du kopplar in den
lisen61: Jättestort tack för tipset kan verkligen vara en maskin för mig och så bra pris också
Anonymiserad 137805: [citat] Om du har 0 volt med termostaren på så är Det den som det är fel på. Köper du den i länken får du koppla om en del.
CeciliasHus: [citat] Tack för att du skre v igen! Visst var det så .. hade tittat på fel säkring . Nu bytt och ugnen funkar. Tack igen !
magnu: Miele har skrynkelreduring, när man sköljer med varmvatten sista gången. Fungerar utmärkt på skjortor.