Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Demontera hela maskinen Topp, höger sida, bakgavel mm.
Anonymiserad 137805: https://www.ikea.com/se/sv/p/kulinarisk-angugn-rostfritt-stal-70416821/#
Figur: Tro mig, ångrar ganska ordentligt att vi inte tog med installation. Så går det när man (jag) är för otålig och inte vill vänta de extra dagarna som det hade inneburit. Nu tog det minst lika många dagar men man har också svurit en hel del. Stort tack för all hjälp!
hasseo: [citat] Tack, det som jag misstänkte, dom har väl ritar in den för att bli av med de. [citat] Tack
Bygga_42: [citat] [citat] Tack så mycket för hjälpen.
Whitehorse: [citat] ja satan vilka skitpumpar det säljs idag , gick knappt sönder förr.
Kaptenfisk: Tack båda två. Jag fattade hur det funkade tillslut!
Dowser4711: Men angående om det är farligt att använda den eller ej: Hällen är enbart en glas-skiva, så att den är trasig påverkar inte spisens funktion (så länge du inte har skador över touch-knappar, de kan säkert sluta fungera) Men å andra sidan så känns det ju lite sisådär att ha en tung gryta med kokande vätska på en spräckt glasskiva... Kan ju bli väldigt dålig stämning hemma med
Pixy: Vi har en 4 år gammal 45cm inbyggnadsdiskmaskin som heter Whirlpool ADG522X Den har börjat läcka, eller rättare sagt svämma över i underkant på luckan. Listen ser inte ut att vara skadad och ingen förändring har gjorts precis innan den började svämma över. Det hände en gång och sen gick den att använda några veckor och nu svämmar den över om man sätter igång den. Det händer
Anonymiserad 137805: [citat] som det framkommit i alla svaren så följer dessa förhöjningar med alla maskiner från turkiet då de troligen har lägre standardhöjd i sina kök
Talisman: [citat] Stort tack för ett pedagogiskt och tydligt svar. Med hjälp av det har vi nu flyttat övre korgen ett snäpp, till den position den uppenbarligen hade tidigare. Som någon kände sig tvungen att påpeka, så är ju sådant här inte "rocket science". Men vi är alla olika, och har olika förutsättningar. Själv har jag ofta svårt för just sådant, som är enkelt för andra. Och ibland
Anonymiserad 137805: [citat] Svårt att veta då inga modellnummer framgår, men den ena kan vara polsk och den andra rumänsk
Sona2012: [citat] Det är nog bara värme som gäller så använd och stå ut med lukten...
Anonymiserad 137805: [citat] fjädern skall sitta hårt annars är motorns lager en väldigt tänkbar orsak
Talisman: [citat] Ingen som helst aning, jag är teknisk idiot. Vet hur man sätter igång maskinen, inget annat. Men det kommer en Bosch-servicetekniker imorgon.
haraldkasper: [citat] var får jag tag på ett elschema för EDC 505E
Häggens: [citat] En bosch, den lyckades fylla behållaren efter manövern
[SH]: Utöver Fjäråskupan tycker jag att du kan titta på Franke F600 som finns i 80-bredd. Det är en bra fläkt utan att vara alltför dyr, min far har 60-varianten hemma och den presterar utmärkt. Själv har jag Frankes Tender och den har snarlig prestanda. Även vi är nöjda.
[SH]: Caffè Mauro De Luxe - säljs i en del kaffebutiker och hos många Elon- och Electrolux Home-butiker. Gör sig ypperligt i en helautomat och tack vare robustan som finns i blandningen (för övrigt en klassisk italiensk espressoblandning) får du lättare en fin crema på toppen av din espresso och kaffet får lite mer "tryck" i smaken. Lagom mmörkrostat utan att vara sönderbränt och oljigt.
Marco.F: [citat] Haha, tjenare. Det löste sig! Av ren slump höll jag ner Centrifug knappen och On/off knappen så kom jag in i någon annan meny där jag kunde testa maskinens alla funktioner. Så det löste sig!
Mrel: Så en liten uppdatering. slängde ut Beko diskmaskinen och köpte mig en Asko och nu är problemet löst. nu behöver jag inte längre vara orolig över kondens bakom maskinen eller i skåpet bredvid
BirgitS: [citat] Alla tillverkares modeller av vitvaror strular ibland, det verkar mest bero på om man har tur eller otur med exemplaret man råkar få. Av det skälet är det bra att välja sådana som har 5 års garanti.