Har en Husqvarna dubbelugn som vi är väldigt nöjda med, men ibland krånglar touch-delen på glashällen.
Oftast räcker det med att göra rent, men igår så gick det inte att starta, den bara blinkar till på symbolen för alla plattor, och efter ca 5sek så piper den till.
Har tidigare lyft hällen för att se om något sätt löst, gjorde samma igår. Allt såg bra ut och den funkade igen när jag skruvat ihop den.
Men en användning senare så är det samma igen. Nu får jag den att fungera genom att slå till på plåten som sitter i framkant av glashällen. Känns inte som en långsiktig lösning.
Vad kan sitta löst? Hällen i sig funkar fint, och kontrollerna till ugnen som sitter till höger på hällen funkar perfekt.
Det är den lite äldre hällen på, tror inte det är densamma som säljs idag.
Se bild på häll och var ett slag ger effekt
Oftast räcker det med att göra rent, men igår så gick det inte att starta, den bara blinkar till på symbolen för alla plattor, och efter ca 5sek så piper den till.
Har tidigare lyft hällen för att se om något sätt löst, gjorde samma igår. Allt såg bra ut och den funkade igen när jag skruvat ihop den.
Men en användning senare så är det samma igen. Nu får jag den att fungera genom att slå till på plåten som sitter i framkant av glashällen. Känns inte som en långsiktig lösning.
Vad kan sitta löst? Hällen i sig funkar fint, och kontrollerna till ugnen som sitter till höger på hällen funkar perfekt.
Se bild på häll och var ett slag ger effekt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här modellen har problem med dettaJ johan_paz skrev:Har en Husqvarna dubbelugn som vi är väldigt nöjda med, men ibland krånglar touch-delen på glashällen.
Se bild på häll och var ett slag ger effekt[bild]
Lyft av hällen och kolla spagettikablarna.
Touch går att byta men det mesta till denna spis finns inte längre, PNC då vet vimer
detta nummer är helt avgörande tillsammans med serienumret så det behöver jag oxå!J johan_paz skrev:
båda touch kontrollerna finns och perfekt2 gränssnittet till och med OVC2000kraftkortet
alla dessa 4 grejer kommunicerar med varandra via de gula spagetti kablarna
så första att kolla är kablaget
därefter byta touchen för hällen
därefter byta perfect2 kortet
därefter ugnskontrollen (höga touchen)
därefter OVC 2000 kortet
och slutligen filterkortet i hällen vilket då tyvärr har utgått
Tämligen sent svar, spisen funkade fint fram tills i går. Givetvis när jag själv är utomlands och jobbar.
Skall hem om ett par dagar och då ta isär den ordentligt för att kolla kontakter osv.
Men, hur gör man enklast för att komma åt kopplingarna för touch till hällen? har bara lyft hällen ett par cm tidigare, sedan känns det som spagettikablarna tar emot. Hur gör man för att få upp hällen för att jobba under den? Googlat efter service-manualer men skralt med det till Electrolux/Husqvarna.
Skall hem om ett par dagar och då ta isär den ordentligt för att kolla kontakter osv.
Men, hur gör man enklast för att komma åt kopplingarna för touch till hällen? har bara lyft hällen ett par cm tidigare, sedan känns det som spagettikablarna tar emot. Hur gör man för att få upp hällen för att jobba under den? Googlat efter service-manualer men skralt med det till Electrolux/Husqvarna.
Klicka här för att svara