Kan någon tala om vad det är för årtal på följande två kyl och frys vitvaror? Jag vet att man kan titta på första siffran osv men man måste ju ändå veta inom vilket 10-års intervall varan kommer ifrån eller har jag fel?

Jag undrar också om vitvaror som är gamla kan dra mer ström än när dom var nya? I så fall kan man ju inte lita på att en gammal produkt drar det som står i manualen.

Typklistermärke på Electrolux kylskåp visar modell, serienummer och tekniska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Typskylt på en Husqvarna kylskåp som visar modell, produkt- och serienummer samt tekniska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
E Elnovis skrev:
Kan någon tala om vad det är för årtal på följande två kyl och frys vitvaror? Jag vet att man kan titta på första siffran osv men man måste ju ändå veta inom vilket 10-års intervall varan kommer ifrån eller har jag fel?

Jag undrar också om vitvaror som är gamla kan dra mer ström än när dom var nya? I så fall kan man ju inte lita på att en gammal produkt drar det som står i manualen.

[bild] [bild]
2002 resp 2005
Om dörren är otät dvs listen dålig så går den ju mer och kräver därmed mer energi.
Men det är ju mest en fråga om skicket.
Det kan vara svårt att tjäna igen ett byte om du har fungerande produkter, du får aldrig nya skåp som håller 20år utan snarare 5år

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.