Då lämnar du antigen tillbaka maskinen eller så ringer du en tekniker! Inte meningen att man ska behöva skruva isär en ny maskin och felsöka själv! Lycka till!
 
Nissens
D dzoran skrev:
Transportskruvar är borta och kollade med pass så den står bra.
Hur har det gått för dig?
 
Nissens Nissens skrev:
Hur har det gått för dig?
Dom från service kollade på den och sa att nån hjul var snett eller i obalans (jag var inte hemma så vet inte exakt vad) och att dom skulle beställa ny del och byta den. Men några dagar senare så fick jag veta att dom kommer att göra en återbetalning till mig och jag kan slänga tvättmaskinen.

Så till slut var det nått fel med tvättmaskinen och inte helt normalt ljud som tillverkaren påstått.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
D dzoran skrev:
Dom från service kollade på den och sa att nån hjul var snett eller i obalans (jag var inte hemma så vet inte exakt vad) och att dom skulle beställa ny del och byta den. Men några dagar senare så fick jag veta att dom kommer att göra en återbetalning till mig och jag kan slänga tvättmaskinen.

Så till slut var det nått fel med tvättmaskinen och inte helt normalt ljud som tillverkaren påstått.
Snyggt gjort av dem! :)

Lite kul också att se alla analyser i tråden, ingen av dem stämde med teknikerns bedömning. :)
 
P
Nissens Nissens skrev:
Snyggt gjort av dem! :)

Lite kul också att se alla analyser i tråden, ingen av dem stämde med teknikerns bedömning. :)
oavsett ljud i vitvaror är det teknikerns skyldighet att säga "normalt ljud", underlåtenhet att gör att detta medför förkortad anställning...
 
Nissens
electroluxaren skrev:
oavsett ljud i vitvaror är det teknikerns skyldighet att säga "normalt ljud", underlåtenhet att gör att detta medför förkortad anställning...
Du verkar inte ha läst tråden. Teknikern sade inte att det var ”normalt ljud”. Hen sade precis motsatsen till det.
 
  • Gilla
dzoran
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
se inlägg #7 du som läser hela???
[länk]
Läs svar #3!
Dom skrev: "Det er ganske normalt for denne typen maskin å lage litt høy lyd på grunn av motoren som den har..."
 
P
D dzoran skrev:
Läs svar #3!
Dom skrev: "Det er ganske normalt for denne typen maskin å lage litt høy lyd på grunn av motoren som den har..."
Vet inte vad du svarar på men det är säkert brs
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Nissens
electroluxaren skrev:
se inlägg #7 du som läser hela???
[länk]
Jag menar självklart teknikern som felsökte maskinen på plats, vad någon sagt på distans betyder inte så mycket.

Du borde läsa hela..
Tips: kolla mess #18 …
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.