Jag har en induktionsspis som har gått sönder.
Två av fyra plattor blinkar E 6
De andra två fungerar.

Spisen är en några år gammal Smeg, så jag vill gärna göra ett lagningsförsök innan den går på tippen.
Har ni något förslag, var eller vad man ska felsöka i spisen?

Tanke:
Tänkte öppna spisen och flytta styrkort / plattor och se om felet flyttar sig för att ringa in vad som är trasigt. Kan detta vara en framkomlig väg?

God Jul ❄️

Hälsningar
Jesper
 

Bästa svaret

P
Det är en hemsk spis att skruva i
Men troligen har en fas gått alternativt induktinskortet för den sidan som indikerar.
Ofta är det olika kort på vänster och höger sida så det är inte säkert att du kan flytta runt grejerna.
Då dom görs i turkiet så går det att få billiga delar.
 
  • Gilla
Zork
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det är en hemsk spis att skruva i
Men troligen har en fas gått alternativt induktinskortet för den sidan som indikerar.
Ofta är det olika kort på vänster och höger sida så det är inte säkert att du kan flytta runt grejerna.
Då dom görs i turkiet så går det att få billiga delar.
Vet vad SMEG fabriken heter i turkiet, ska leta efter elektronik till spisen.
 
Zork Zork skrev:
Vet vad SMEG fabriken heter i turkiet, ska leta efter elektronik till spisen.
Zork, lever med samma problem på min spis som är inköpt 2016. Löste du problemet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.