Bästa TM, Miele Novotronic W986, har börjat låta illa. Lager som ger sig? Stötdämpare? Miele tycker inte värt byta byta (tillverkad 1996-2002) och det stör mig enormt. Den tvättar fortfarande väldigt bra. Hittat en film på youtube och reservdelar. Tänker byta både lager och dämpare - eller? Dämpare först och se om det räcker? Verkar lite special att få lager på plats, men hur svårt kan det va? Kindly advise!
Jag tycker att du ska laga den själv om det inte verkar för svårt. Mieles tvättmaskiner brukar vara lättmekade. Har själv bytt stötdämpare, vattenpump och någon slang utan problem. Men man får göra en bedömning av vad reservdelarna kostar. Känns ju surt att köra en i grunden bra maskin till tippen.
Kan vara bra att byta upphängningsfjädrarna samtidigt som stötdämpare för fjädrarna blir nog uttröttade med tiden också.
Kan vara bra att byta upphängningsfjädrarna samtidigt som stötdämpare för fjädrarna blir nog uttröttade med tiden också.
15 år, då är det dags. Den är inte stum när jag trycker neråt.electroluxaren skrev:
Testar att puffa på denna gamla tråd.electroluxaren skrev:
Efter att jag bytte stötdämparna så fortsätter den slå ganska hårt, det räcker inte, så nu vill jag byta fjädrarna. Hur 17 gör jag det? Behöver jag lägga på sidan och släppa stötdämparna? Behöver väl lossa tvättmedelsfacket för att komma åt dem t vänster men…
testat hissa upp trumman med en tving på regel över toppen men då kommer fjädern i kläm bakom lasträmmen jag hissar i. Hilfe!
Köpte du original dämparnaLohy72 skrev:
Testar att puffa på denna gamla tråd.
Efter att jag bytte stötdämparna så fortsätter den slå ganska hårt, det räcker inte, så nu vill jag byta fjädrarna. Hur 17 gör jag det? Behöver jag lägga på sidan och släppa stötdämparna? Behöver väl lossa tvättmedelsfacket för att komma åt dem t vänster men…
testat hissa upp trumman med en tving på regel över toppen men då kommer fjädern i kläm bakom lasträmmen jag hissar i. Hilfe!
ojojoj, får googla på det. Låter svårt. Eller kan man göra det?electroluxaren skrev:
dämparna jag bytte var i alla fall slut så det skadade inte