Vad är det för fel alla slangar är rena

• Gilla
MarcusOhl
  • Laddar…
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
vad är det för maskin/fabrikat?

Bosch serie 8

wtw87569sn

Det finns ganska många maskiner där torktumlaren varnar för vatten då den är full med ludd. Hade själv en Siemens som man fick rensa på ludd och efter det fungerade den finfint. Finns även trådar här på forumet som just tar upp detta problem. Kolla om det kan stämma in på ditt problem

Jag har kollat runt har gjort allt dem har testat men funkar endå inte skiten vill verkligen ha det via avlopp vet vad ja ska göra Mee:(

Är du säker på att den inte tömmer i avloppet med? Tror hela poängen med den är att den behöver vatten sparat för att rengöra kondensorn men överflödigt vatten töms ut. Så om den inte varnar för fel eller så är det nog som det ska vara. Sätt en hink under och kolla ifall det töms dit.

J Jensa86 skrev:
Är du säker på att den inte tömmer i avloppet med? Tror hela poängen med den är att den behöver vatten sparat för att rengöra kondensorn men överflödigt vatten töms ut. Så om den inte varnar för fel eller så är det nog som det ska vara. Sätt en hink under och kolla ifall det töms dit.

Jag har haft en hink vid röret kom inget vatten kom bara i behållaren och den larmade att den var full

Är det inte så att man brukar behöva öppna något i själva behållaren när man kopplar om till slang? Tror att jag har en liknande maskin och att något skulle ändras i behållaren.

De har jag gjort

M Menton skrev:
De har jag gjort
Hej, jag löste mitt problem genom att plocka isär pumpen som ska pumpa upp vattnet i behållaren som man kan tömma. Det var en massa ludd i både själva behållaren som pumpen pumpar ifrån och i pumpen och röret. Sedan jag gjorde detta för över ett år sedan så har jag inte fått tillbaka problemet igen. Men jag förväntar mig att det ska komma tillbaka för eller senare. Pumpen och behållaren som behöver rengöras är monterad längst ner mot golvet på den högra sidan.

J Joachim Lotthagen skrev:
Hej, jag löste mitt problem genom att plocka isär pumpen som ska pumpa upp vattnet i behållaren som man kan tömma. Det var en massa ludd i både själva behållaren som pumpen pumpar ifrån och i pumpen och röret. Sedan jag gjorde detta för över ett år sedan så har jag inte fått tillbaka problemet igen. Men jag förväntar mig att det ska komma tillbaka för eller senare. Pumpen och behållaren som behöver rengöras är monterad längst ner mot golvet på den högra sidan.

Behållaren är ren vad ja kan se eller måste man öppna upp behållaren eller .

Det är ingen nyinstallation så du missat att flytta slangen?

Nej det har funkat den har bara sluta fungera .

Har du dubbelkollat att slangen är rätt installerad? Våra hantverkare hade satt slangen fel men ändå kopplat ur behållaren… så allt vatten sprutade ut bakom torktumlaren istället

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.