Har en vanlig bosch ugn med en värmeslinga upptill och en nedtill "ingen varmlufts ugn". Plötsligt slutade den värma upptill och endast nedre värmeslingan blir varm. Röda lampan fram på spisen lyser inte heller när man väljer "grill" funtionen, lyser endast när man väljer "under värme" eller "över/undervärme".
Hjälper det att bara byta ut värme slingan upptill eller kan det vara något annat fel bak på spisen?
 
Är den trefas? Kolla att ingen av säkringarna har gått.
 
mrsnhp mrsnhp skrev:
Är den trefas? Kolla att ingen av säkringarna har gått.
Alla tre säkringar är hela, testade också att sätta in nya säkringar men det hjälpte inte.
 
Det är då en spis med ugn i som jag uppfattar det. Då går det lyfta hällen och kolla in så ingen tamp på brytaren har bränt. Skulle det vara elementet så skulle lampan lysa. Kan även vara strömbrytaren som gjort sitt då det är en kontakt i den som tänder lampan.
 
P
J jonaserik skrev:
Det är då en spis med ugn i som jag uppfattar det. Då går det lyfta hällen och kolla in så ingen tamp på brytaren har bränt. Skulle det vara elementet så skulle lampan lysa. Kan även vara strömbrytaren som gjort sitt då det är en kontakt i den som tänder lampan.
Mycket vanligt att överelementet går sönder på dessa, bars beställ och byt, mycket enkelt
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.