2 204 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ugn värmer endast från undersidan.
Har en vanlig bosch ugn med en värmeslinga upptill och en nedtill "ingen varmlufts ugn". Plötsligt slutade den värma upptill och endast nedre värmeslingan blir varm. Röda lampan fram på spisen lyser inte heller när man väljer "grill" funtionen, lyser endast när man väljer "under värme" eller "över/undervärme".
Hjälper det att bara byta ut värme slingan upptill eller kan det vara något annat fel bak på spisen?
Hjälper det att bara byta ut värme slingan upptill eller kan det vara något annat fel bak på spisen?
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Det är då en spis med ugn i som jag uppfattar det. Då går det lyfta hällen och kolla in så ingen tamp på brytaren har bränt. Skulle det vara elementet så skulle lampan lysa. Kan även vara strömbrytaren som gjort sitt då det är en kontakt i den som tänder lampan.
Mycket vanligt att överelementet går sönder på dessa, bars beställ och byt, mycket enkeltJ jonaserik skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
