Vitvaror
tjr: En uppdatering: Felet blev avhjälpt med kortbytet och diskmaskinen har tuggat på i det tysta. Tyvärr är touchpanelen allt mindre responsiv, nu är det strul att få igång maskinen i princip var gång. Jag hade gladeligen bytt touchpanelen också, men bsh vill ha 1800kr för paketet där den ingår, vilket är 1/3-1/5 av priset för en ny maskin... Så nu blir det (tyvärr) byte.
Anonymiserad 137805: en mycket fin maskin från sin tid (2006) tömningspumparna är dåliga original om den har ett ljusblått hölje. elementet kan gjort sitt om du har kalkhaltigt vatten nivåsystemet kan ge felaktig info motorn kan ge felkoder dessa två sista fel är kretskortet det finns inte att få tag på längre utan man tar ut det ur maskin , blåser bort koldammet och kollar alla lödningar jättenoga,
Anonymiserad 137805: [citat] Köp det billigaste skiten du hittar du har 2 års garanti på vad du än väljer. Eller tar du ut kretskortet och delar höljet så vi andra kan se
VillaDrottninggatan: Hej Nej tyvärr. Vi hittade kvittot och det fanns garanti kvar. Electrolux provade att byta inloppsslang, avloppspump och någon givare men det hjälpte inte. Det slutade med att dom bytte hela maskinen.
Anonymiserad 137805: Du kan ja alltid chansa att de fungerar närdu kommer tebax
Jack_e: [citat] Råkade ut för nästan samma, dock ingen spricka utan läckte från packningen. Lite rengöring och en gnutta silicon på packningen så verkar det hålla.
juppe65: Har läst manualen och div felsökning på nätet, men inte sett reset, som mycket riktigt står på maskinen. Nu fungerar den:D Skäms lite nu. Tack snälla för tålamod och hjälp
Anonymiserad 137805: håller emot röret trycker in den röda piggen och skruvar moturs
Izak80: [citat] Kör alltid med avbokningsskydd och åberopar den här rättigheten nu och köper en annan diskmaskin istället då den gängse uppfattningen är att Beko inte är något vidare.
Anonymiserad 137805: kyl , frys och diskmaskin håller knappt fem år så det är viktigt med minst 5-årsgaranti .tyvärr har inte alla som säljer dessa maskiner den garantin
Anonymiserad 137805: [citat] Man kan ju ta en fungerande box oxå, bara låta sladden gå ut i ett av framkantens hörn och ev lägga på ett täcke
Anonymiserad 137805: [citat] Priset? Jag använder bara original kvalitet för jag har inte råd med att ett kol havererar. Inget kul om det slits ner för fort, delar sig, går av, skadar kolektorn mm.
Tomture61: Troligtvis koldamm på kolhållarna (motorn) Fick återställa jordfelsbrytaren 2 ggr :thinking:
Anonymiserad 137805: [citat] Kolla val Malmö har för hårdhet, vattnet från bolmen går ju dit
Anonymiserad 137805: Iom att fabriken i Mariestad lades ner och alla maskiner skrotades så nytillverkas inga reservdelar till dessa skåp. Ungrarna som tillverkar idag har ingenting gemensamt med de svenska skåpen.
Ironside: Programmet för kastruller åtgärdade huvudsakliga problemet. Det kan fortfarande uppstå lite problem om man inte tvättar av ex löst stekt ägg gula.
LJN1954: Ja, det är nog en "nedräkningstimer" som nämns i all textmassa i manualen. Så touchpanelen är nog bara avsedd för timerinställningar.
Huddingebo: Fick jag i en repig, risig kantstött 60cm variant fullt fungerande från Facebook bortskänkes! 0kr så nu är väl mycket framtida reservdelstillgången tryggad :crysmile: [bild]
Zit: Det är säkert inte att rekommendera. Men jag har/haft mitt extra kylskåp stående på, ute på altanen (inglasad men oisolerad) och det har fungerat. Men för hållbarheten så ska man nog hålla sig till de rekommenderade graderna.
Anonymiserad 137805: [citat] Det är bara att pilla isär den och det är ett hel.. e på dessa turkiska ting
Trollöra: [citat] Oj! Men vad härligt! Min står dock fritt... Minns du om det var felkod E5 du fick upp när den pep? Min visar både E5 och E6...
Höghus: [citat] Nä, inte störd men nyfiken, ett av mina ordspråk är "Mot bättre vetande!". Potatiskylningseffekten kombinerat med kallkastrullefekten känns som trolig förklaring. /Höghus
Johan E Henricson: Det var en gammal post det här, men om någon skulle hitta den så tror jag att det här kortet kan vara till hjälp. symbolerna på ratten går igen så vilken man ska välja beror på om man kör bomull, strykfritt eller ylleprogrammet. Det lurade mig lite.
herr thomas: Hällen verkar ligga löst på skivan. Tack för hjälp
Anonymiserad 137805: [citat] Helt rätt det gäller köldmedium ers kondenseringstemperatur
Silfverhjorth: Lofras produkter har tyvärr rakt igenom dålig kvalitet. Har köpt spis, kyl och diskmaskin. Samtliga produkter har krävt reperation/gått sönder inom 5 år. Det finns säkert en anledning att dessa produkter har sämst garantier på marknaden (1år) Kundbemötandet efter att produkterna gått sönder/strulat har därefter varit under all kritik. Återkopplingen bristfällig. Jag har även