Har fått ett väldigt märkligt problem med vår diskmaskin. Sladden som är kopplad till kranen (till/från vatten) pulserar och låter när diskmaskinen inte diskar. Alltså alltid när vi inte har diskmaskinen på… vad är det som är fel?
 
  • Närbild på mörkt golv med vita kablar som löper längs en väggs list och under en möbeldörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
M M.Gran skrev:
Har fått ett väldigt märkligt problem med vår diskmaskin. Sladden som är kopplad till kranen (till/från vatten) pulserar och låter när diskmaskinen inte diskar. Alltså alltid när vi inte har diskmaskinen på… vad är det som är fel?
en liten film kanske?
 
electroluxaren skrev:
en liten film kanske?
 
  • Gilla
MJakobsson och 1 till
  • Laddar…
P
samma sak om vattenkranen är avstängd?
 
Ja.
 
P
M M.Gran skrev:
Ja.
okay då är det bara elektroniken kvar, antagligen en dålig kondensator
 
  • Gilla
multix
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
okay då är det bara elektroniken kvar, antagligen en dålig kondensator
Ojdå, är det något jag kan åtgärda själv?
 
  • Gilla
Vicke87
  • Laddar…
P
M M.Gran skrev:
Ojdå, är det något jag kan åtgärda själv?
byta elektronik kan du väl göra
du har inge garanti kvar?
 
electroluxaren skrev:
byta elektronik kan du väl göra
du har inge garanti kvar?
Har tummen mitt i handen tyvärr.
 
  • Älska
multix
  • Laddar…
P
M M.Gran skrev:
Har tummen mitt i handen tyvärr.
då blir det värre mycket värre
 
  • Gilla
multix
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
då blir det värre mycket värre
Ajdå.
 
P
M M.Gran skrev:
Ajdå.
du måste kunna lossa dörren 8st torx 20 och dela panelen vilket kräver en del fingerfärdighet och är då tummen mitt i vägen så blir det inte bra
 
  • Gilla
Talskog
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
du måste kunna lossa dörren 8st torx 20 och dela panelen vilket kräver en del fingerfärdighet och är då tummen mitt i vägen så blir det inte bra
Kan det alltså vara kondensatorn det är fel på? Det är alltså vattenutloppsröret som låter och vibrerar.
 
P
M M.Gran skrev:
Kan det alltså vara kondensatorn det är fel på? Det är alltså vattenutloppsröret som låter och vibrerar.
Omöjligt att säga innan man ser
 
Hej. Ny här, men har samma fel + att den fyller på vatten när den är avstängd.

kör jag en spolning eller program så är den tyst när programmet är klart!? Tills jag öppnar.
Har bytt magnetventil, trodde det var den. Men icke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.