M
Anonymiserad 137805: [citat] Helt rätt det gäller köldmedium ers kondenseringstemperatur
15 svar · 5,8k läst
Promiscuos Monkey
Promiscuos Monkey: [citat] tackar
11 svar · 2,6k läst
·
S
Silfverhjorth: Lofras produkter har tyvärr rakt igenom dålig kvalitet. Har köpt spis, kyl och diskmaskin. Samtliga produkter har krävt reperation/gått sönder inom 5 år. Det finns säkert en anledning att dessa produkter har sämst garantier på marknaden (1år) Kundbemötandet efter att produkterna gått sönder/strulat har därefter varit under all kritik. Återkopplingen bristfällig. Jag har även
35 svar · 32,1k läst
·
H
Anonymiserad 137805: Det finns ju flera sätt att se på detta och dessa med några till finns i olika trådar på detta forum... men kör du med så pass varmt vatten kan du definitivt ta ett snabbare program, sen losar du i de moment som maskinen använder kallt vatten, dvs. sköljningarna. ECO programmet är egentligen till för att EU skall kunna klassificera olika maskiner vilket bla. innebär att disken måste
3 svar · 2,8k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Jamen 2010 En av de sista svensktillverkade Var rädd om den, den kvaliteten finns ej längre att få tag på
4 svar · 2,4k läst
·
AndreasKarlsson
AndreasKarlsson: Tack för tipset!! Det räddade min tvättmaskin och var gynnsamt för plånboken.
3 svar · 1,9k läst
B
BeA64: [citat] Jag googlade en del innan jag beställde min och såg bla techomoans test
6 svar · 8,9k läst
·
P
Anonymiserad 137805: [citat] Jasså en Husqvarna. Ja de håller inte länge oavsett Men har du köpt den på "rätt" ställe så har du 5-års garanti, så kolla det! Dispensern kostar ca 500.- och du byter den relativt enkelt själv
24 svar · 6,8k läst
·
H
HM2020: Glömt uppdatera tråden. Tekniker var här för ett tag sedan och bytte värmeelementet/pumpen i maskinen sen fungerade den. Tydligen vanligt problem.... När den går sönder nästa gång blir det INTE en samsung igen...
5 svar · 1,6k läst
G
Anonymiserad 137805: tyvärr är dessa gjorda av Arcelik i Turkiet du kan kolla om listen sluter tätt rund hela ramen med hjälp av ett tidningspapper som du för runt mellan skåp och dörrpackning. sug i ett kylskåp brukar vara dåligt jmf frysar oftast beror det på att dränhålet är täppt eller man fyllt skåpet med ny mat som värmer upp insidan momentant innan rätt temp infunnit sig. i värsta fall har
5 svar · 1,9k läst
P
perserkungen: [citat] Fick kablaget utan kostnad av Kärcher
4 svar · 1,1k läst
·
E
Anonymiserad 137805: [citat] Det är ju iofs bra att denna fix fungerar. Men i min värld har "teknikern" bara tagit bort symptomen, felet är fortfarande kvar.
5 svar · 5,1k läst
·
H
Hasse C: [citat] Vintertid får man dessutom räkna med att energin frysen drar kommer bli värme i huset. Den energin är dessutom lite olika värd beroende på ordinarie värmesystem.
29 svar · 4,1k läst
·
H
HSP: Lämnar kyl och frys med urdragen kontakt i sommarstugan när vi inte ska vara där på ett tag. Det jag gör är att göra rent, samt ställer dörren på glänt med en tidning i mellan. har fungerat bra att göra så. Ps jag kallställer även sommarstugan. är jag där på vintern så värmer jag upp stugan före jag sätter i kontakten igen... det sa min far att jag skulle göra, har inte
4 svar · 1,2k läst
L
Ludde76: Hur gick det för dig med detta, vad blev det?
20 svar · 4,5k läst
·
T
Anonymiserad 137805: du har väl massor av garanti kvar?
2 svar · 753 läst
L
Ludde76: Hej på er! Ska bestämma kök i husbygget och har fastnat för black steel när det gäller vitvaror, tycker det är rackarns snyggt. Problemet är att jag hittar nästa ingen komplett serie. Kyl o frys är inga problem, finns flera men fläkt, micro och ugn är värre. Finns ju i svart men vill ju ha i black steel. Diskmaskin löser jag med en helintegrerad och hällen är inget problem heller.
0 svar · 589 läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Precis, de håller även klämkraften och tål värmeförändringar betydligt bättre än en vanlig slangklämma. Enda nackdelen är väl egentligen att de är tänkta som engångsartikel.
10 svar · 3,6k läst
·
L
lordi: Det är en Oetiker-klämma. Det finns en speciell tång för att montera dessa. Försök bända upp, eller klipp av den och ersätt med en ny slanglämma.
4 svar · 1,4k läst
·
R
rekorden: Tror det er noen kondensatorer på powermodulen som kan være defekt. Se gjerne her: https://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?p=1435151#p1435151
10 svar · 2,8k läst
·
Z
Anonymiserad 137805: [citat] rätt blir det aldrig det är bara en referns skulle så här spontant säga att det inte är något fel
10 svar · 1,3k läst
zarkov
zarkov: [citat] Det brukar vara måttet på fronten, om det passar eller inte beror på nisch-måttet. Nisch-måttet är alltså det "inre" måttet här, 54,7x55,8x57,3 cm medan yttermåttet är 59,4x56,7x58,9: [bild]
10 svar · 7,9k läst
P
perserkungen: [citat] Det var 8 dagar sedan
5 svar · 1,4k läst
M
Martin Lundmark: [citat] Hej Uppfinnar-Nils Jag är lite förvånad att du vid jämförelsen mellan kylskåp med olika energiklassning t.ex. valde BOSCH, KSV36AIDP Serie 6 och inte t.ex. SIEMENS KS36VAIDP IQ500? Vad jag har förstått så är dessa båda kylskåp identiska men har olika fabrikat på skyltarna, troligen ett samarbete.
116 svar · 27,5k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] TS lämnade förra året.....
46 svar · 11,5k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Det är inte strömavbrottet i sig utan transienten som kommer när strömmen kommer tillbaks.
14 svar · 2,9k läst
·
S
Stone_hammer: [citat] Tack så jättemycket!! Fungerade med 90 graders
36 svar · 102,9k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] Det enda som händer här är att behovsafrostningen går in i limphome.
19 svar · 4,5k läst
·
D
Anonymiserad 137805: dessa turkiska maskiner har åtskilliga hyss för sig som inga andra maskiner har. denna silver har dessutom nästan inga reservdelar kvar. mest troliga felet är att den inte känner av att maskinen är tom fungerar alla steg med tvätt och sköljningar men inte sluttömningen så är det kretskortet. och brukar vara dyrt på cylindavis pumpen i bild kostar 2.200.-
7 svar · 1,8k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: Det ser ut som en konding på 250/275V~ 0.33 mF. Lite väl "liten" för att vara startkondensator... eller läser jag fel? Kostar 12kr så skitsamma i sammanhanget. Men det vita Danfossgrejen på 25 ohm, den ser fin ut och mäter 25 ohm. Kan det vara fel på den?
11 svar · 4,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.