Vi funderar på att köpa Husqvarnas kombiugn med micro/varmluft som komplement till vår vanliga ugn. När vi var in till en vitvarubutik så avrådde expiditen från köp för att många kunder varit missnöjda med den. När jag frågade vad de klagat över sa han att det var lite allt möjligt men jag fick inte fram något konkret.

När jag pratar med en annan försäljare i en annan butik säger han att han inte hört några klagomål alls på denna kombiugn.

Vore tacksam om någon på detta forum som använder en sån här ugn kan berätta vad ni tycker om den! Rekomenderar ni till köp - eller inte...

Hej igen!
Inga svar ang. Husqvarna kombiugnen..
Elektrolux har en likvärdig kombiugn med mikro/varmluft. Kanske någon av er har en sån istället och kan berätta vad ni tycker. Vår beställning går i väg i morgon - vore jättbra att få lite feedback innan vi bestämmer oss.

vad var folk missnöjda med?
dom väger mycket men funkar bra tycker jag.

Bra att höra att du tycker den fugerar bra!
En av de butiker som lämnat offert till oss kommenterade att en kund sagt att det inte gick så bra att micra popcorn i kombiugnen. Har du testat - fungerar det bra (man vill ju inte vara utan popcorn på lördag kväll bara för att man har en kombiugn :))!

enda skillnaden för mig är att det är 1000w på min combi och att det går fortare än min vanliga micro på 800.
annars får jag samma resultat.
sedan är det rätt skönt att den är stor så man får plats med lite större tallrikar.
än så länge är jag inte missnöjd med någon funktion.

Tack för svaret - då blir det en kombiugn för oss också!

Det jag kan tänka mig är att det är väldigt praktiskt att kunna köra mikron och vanliga ugnen samtidigt. Det skulle jag sakna med en kombinerad enhet. Är motivationen platsbrist så är det förståeligt.

I nästa kök så blir det nog mikro i överskåpen eller en pelare med två ugnar och mikro.

Vi ska han en vanlig pyrolysugn också, så kombiugnen kommer vara ett komplement till den. Vi tänkte att det kan vara bra att ha om man tex har olika maträtter/efterätt som ska köras i olika grader samtidigt. Jag skulle nog inte bara vilja ha en kombiugn utan en vanlig ugn (den är ju mindre i storleken också).

Åsa skrev:
Vi ska han en vanlig pyrolysugn också, så kombiugnen kommer vara ett komplement till den. Vi tänkte att det kan vara bra att ha om man tex har olika maträtter/efterätt som ska köras i olika grader samtidigt. Jag skulle nog inte bara vilja ha en kombiugn utan en vanlig ugn (den är ju mindre i storleken också).
Då låter det som en bra plan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.