4 900 läst ·
12 svar
5k läst
12 svar
Paket med vitvaror till helt hus. Vad tycker ni?
Riktig 5års garanti på allt är prioriterat. Önskar TYSTA enheter.
Allt ska monteras helintegreras i IKEAS skåpstommar. (utom tvätt/tok)
Inte billigaste modellerna men inte de dyraste.
Här är mina förslag just nu. Några åsikter och kommentarer?
Tvättmaskin
Bosch WAS32464SN (Vit) 5490kr
Miele W5873 13350kr
Torktumlare
Bosch WTE84384SN (vit) slanganslut 5480kr
Miele T8813C 8990kr
Micro (5års gar)
Husqvarna-Electrolux QN4235X (Rostfri) 5025kr
Ugn (5års gar)
Husqvarna-Electrolux QCE7428X (Rostfri) 11790kr
Häll svart
Siemens EH675MN11E (Svart) 5års gar? 7470kr
Diskmaskiner (Full integrerade)
Bosch SMV40M30SK (Vit) 6990kr
Cylinda DM 830 FI AVH (5års garanti) 7590kr
Gärna några billigare förslag?
Kyl (Full integrerad)
Bosch ERG3314AOW 9320kr
Cylinda Ki 6177 (5års gar) 6790kr
Frys (Full integrerad)
Bosch EUG2244AOW 8820kr
Cylinda Fi 6177N (5års gar) 7490kr
Allt ska monteras helintegreras i IKEAS skåpstommar. (utom tvätt/tok)
Inte billigaste modellerna men inte de dyraste.
Här är mina förslag just nu. Några åsikter och kommentarer?
Tvättmaskin
Bosch WAS32464SN (Vit) 5490kr
Miele W5873 13350kr
Torktumlare
Bosch WTE84384SN (vit) slanganslut 5480kr
Miele T8813C 8990kr
Micro (5års gar)
Husqvarna-Electrolux QN4235X (Rostfri) 5025kr
Ugn (5års gar)
Husqvarna-Electrolux QCE7428X (Rostfri) 11790kr
Häll svart
Siemens EH675MN11E (Svart) 5års gar? 7470kr
Diskmaskiner (Full integrerade)
Bosch SMV40M30SK (Vit) 6990kr
Cylinda DM 830 FI AVH (5års garanti) 7590kr
Gärna några billigare förslag?
Kyl (Full integrerad)
Bosch ERG3314AOW 9320kr
Cylinda Ki 6177 (5års gar) 6790kr
Frys (Full integrerad)
Bosch EUG2244AOW 8820kr
Cylinda Fi 6177N (5års gar) 7490kr
Hej,
Undvik Micron. Vi kastade ut vår. Fungerade allmänt dåligt; var långsam, inte ett dugg intuitiv etc. Lampan la av efter nåt år. Ingick inte i garantin och kostade 1.700 att byta då man var tvungen att lämna in den på service.
Hade även en Husqvarna ugn modell "värsting". Tveksam även den. Många trevliga funktioner som inkluderade typ allt som går att få på en ugn idag, MEN värmen var inte jämn i ugnen när man körde varmluft. Var tvungen att vända det som stod i den efter halva tiden. Ska inte behövas om du frågar mig.
Undvik Micron. Vi kastade ut vår. Fungerade allmänt dåligt; var långsam, inte ett dugg intuitiv etc. Lampan la av efter nåt år. Ingick inte i garantin och kostade 1.700 att byta då man var tvungen att lämna in den på service.
Hade även en Husqvarna ugn modell "värsting". Tveksam även den. Många trevliga funktioner som inkluderade typ allt som går att få på en ugn idag, MEN värmen var inte jämn i ugnen när man körde varmluft. Var tvungen att vända det som stod i den efter halva tiden. Ska inte behövas om du frågar mig.
Just de två produkterna var jag så säker påJonasSun skrev:Hej,
5års garanti är det ju dessutom.
Ugnen har jag bara läst bra om. Det var just denna ångugn du hade?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=298505
Micron verkade ju så bra också då den hade hög effekt jämnfört med många andra. 1200W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=845694
Vilken faslig tur då att jag dök upp och satte griller i huvudet på dig!
Nä. Det var inte samma ugn. Vi hade Husqvarna QCE741-1A, men vad jag förstått även från andra så verkar det vara ett "standardproblem" (i vart fall vanligt problem) med H-qvarna / E-lux att det inte blir jämnvarmt.
Nä. Det var inte samma ugn. Vi hade Husqvarna QCE741-1A, men vad jag förstått även från andra så verkar det vara ett "standardproblem" (i vart fall vanligt problem) med H-qvarna / E-lux att det inte blir jämnvarmt.
Nej inte direktJonasSun skrev:
Allt verkar ju ha mer eller mindre strul. Hur nya var dina produkter?
Va f...an ska man välja kan man fråga sig? Kan inte betala 20papp för en ugn så det blir något av de lite billigare.
Vad skulle du välja istället?
Siemens?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=604656
Redigerat:
Mina fungerade dåligt från nya, men jag ledsnade när de var ca 2 1/2 år gamla. Då rök allt ut genom fönstret. Att ugnen värmer ojämnt är inget som nån garanti täcker då det uppenbarligen inte räknas som nåt "tillverkningsfel". Micron fungrade, men var som sagt var otroligt krånglig. Att lampan sen lägger av och kostar närmare 2.000 att fixa är helt oacceptabelt i mina ögon.
Min erfarenhet från H-qvarna är inte den bästa, men tror inte att det enbart är pris som avgör kvalitet. Du kan med säkerhet hitta nåt som är bra i de prisnivåer du kikar på.
Min erfarenhet från H-qvarna är inte den bästa, men tror inte att det enbart är pris som avgör kvalitet. Du kan med säkerhet hitta nåt som är bra i de prisnivåer du kikar på.
Det lät ju inte direkt lovande.JonasSun skrev:Mina fungerade dåligt från nya, men jag ledsnade när de var ca 2 1/2 år gamla. Då rök allt ut genom fönstret. Att ugnen värmer ojämnt är inget som nån garanti täcker då det uppenbarligen inte räknas som nåt "tillverkningsfel". Micron fungrade, men var som sagt var otroligt krånglig. Att lampan sen lägger av och kostar närmare 2.000 att fixa är helt oacceptabelt i mina ögon.
Vad valde du istället och är du nöjd nu?
Siemens?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=604656
Huskvarnas kvalite ska väl vara sådär. Vi sitter i samma tankar just nu och det lutar åt Siemens på köksvitvaror men med kyl/frys från AEG. Så här funderar vi just nu, men kan justeras lite och vissa inköp bli från tyskland:
Vitvaror
========================================================================================================================================
Kyl/Frys (Paket) AEG 93880KMXV/92860GNXH 25 995kr Tretti.se
Tvttm/Torkm (Paket) Siemens WM14S464DN/WT46E374DN 10 095kr Tretti.se
Diskmaskin Siemens SN46T594SK 7 195kr Tretti.se
Hll Siemens EH675MN11E 7 480kr Tretti.se
Ugn Siemens HB73AB541S 6 495kr Grnsbygdens Kpcentrum AB
Micro Siemens HF25M5L2 4 739kr Grnsbygdens Kpcentrum AB
Flkt Gram EFV 90-01 TTI X 5 480kr Tretti.se
TorkskÂp Cylinda TS 190 ECO 4 839kr Grnsbygdens Kpcentrum AB
========================================================================================================================================
Se till att köpa den tystaste diskmaskinen du har råd med om du har öppen planlösning
(Listan blev rörig, men går nog se lite iaf)
Vitvaror
Kyl/Frys (Paket) AEG 93880KMXV/92860GNXH 25 995kr Tretti.se
Tvttm/Torkm (Paket) Siemens WM14S464DN/WT46E374DN 10 095kr Tretti.se
Diskmaskin Siemens SN46T594SK 7 195kr Tretti.se
Hll Siemens EH675MN11E 7 480kr Tretti.se
Ugn Siemens HB73AB541S 6 495kr Grnsbygdens Kpcentrum AB
Micro Siemens HF25M5L2 4 739kr Grnsbygdens Kpcentrum AB
Flkt Gram EFV 90-01 TTI X 5 480kr Tretti.se
TorkskÂp Cylinda TS 190 ECO 4 839kr Grnsbygdens Kpcentrum AB
Se till att köpa den tystaste diskmaskinen du har råd med om du har öppen planlösning
(Listan blev rörig, men går nog se lite iaf)
I mina ögon är H-qvarna allt annat än lovande. Synd att behöva vara så negativ om ett svenskt företag.
Vi hade genomgående H-qvarna i köket (inkl kyl/frys med ismaskin och bubbelvatten). Allt rök vid samma tillfälle.
Nu har vi bara mixade fabrikat efter vad vi tyckt passat vad gäller funktion / design. Kyl/frys - Liebherr. Vinkyl - Liebherr. Dubbelugn - Ilve. Häll - Smeg. Disk - Bosch. Fläkt - Fjäråskupan. Sen har jag nog glömt nåt...
Nu har vi bara mixade fabrikat efter vad vi tyckt passat vad gäller funktion / design. Kyl/frys - Liebherr. Vinkyl - Liebherr. Dubbelugn - Ilve. Häll - Smeg. Disk - Bosch. Fläkt - Fjäråskupan. Sen har jag nog glömt nåt...
Produkter som diskuteras: "Fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Att ha en hög maxeffekt ska du inte stirra dig blind på. För att få ett bra resultat när du värmer mat så ska man hålla sig runt 600W. Maxeffekten används vid uppvärmining av vätskor och då tror jag inte att det spelar någon större roll om det är 1000 eller 1200W.Suhagg skrev:
Tack. Husqvarna-Elux gick tyvärr bort helt nu när de verkar ha så stora problem.agaton sax skrev:
Vi har precis en sådan ugn ca 2år gammal inga problem alls än så längen, när vi köpte den så fanns det bara den ångugnen som var så stor inv. Vi är toppen nöjda!
Cylinda diskmaskinen som du tittar på kan jag också rekommendera, vår är iof en tidigare model (DM 740) tyst och bra.
Cylinda diskmaskinen som du tittar på kan jag också rekommendera, vår är iof en tidigare model (DM 740) tyst och bra.
Två sidor på alla mynt. Tack för info.amatörens skrev:
Riskfyllt att köpa något för 20papp som några har stora problem med och andra är nöjda med.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden