Vitvaror
mk76: [citat] Förstår inte riktigt vad du menar? Har du en av de aktuella hällarna och inte korrekt effekt i ditt uttag eller menar du att jag inte skulle ha rätt effekt? Jag kan köra alla fyra zoner på full effekt (ej boostläge såklart) med förväntat resultat utan problem, däremot blir det problem när jag vill köra zonerna på samma sida med olika effekt.
JonasSun: Ja. Man ska ju inte köpa skräp. Tror tyvärr inte att i ugnar inbyggda termometrar generellt på något sätt är bättre än en bra, klassisk termometer.
stake: Jag har en sån! Just nu ligger den kvar i kartongen för jag har inte hunnit få upp den.
rikard454: Jag kollade trumman, inga spikskallar eller dylikt syntes... Hustrun inventerade BH-förrådet, inga saknade byglar... Då körde jag igång ett kvickprogram med maskinen tom på tvätt, fungerade perfekt till dess den började tömmas på vatten - DÅ lät den som en stenkross igen! Och i vattenpumpen låg.... en 50-öring(!) Att den lilla kunde låta så högt, och att jag tyckte att trumman
KnockOnWood: [citat] Nja, där vill jag nog inte hålla med dig. Det är klart att glaset skall vila mot bänkskivan längs hela kanten. Där är ju en tätningslist längs kanten för att den skall ligga stadigt, och inget överkok läcka ner. Och ett ej understött hörn blir nog mycket känsligare för stötar och slag. Plåtvinklarna är till för att hålla hällen i läge så den inte rubbas.
GustavGBG: På Electrolux så sitter den bakom plåten med kylslingorna i. Går sedan upp till kretskortet som sitter vid dörrbrytaren längst upp i kylskåpsdelen.
Cambring: Höj foten på gångjärnsidan på kylskåpet så får du bort problemet. Tyngden från flaskor och diverse i dörren /servicetekniker
Cambring: Min chansning är att du har gasbrist i skåpet då kylfläkten jobbar konstant och du har isbildning på en mindre yta.
LGG-01: [citat] Lite skruvat skämt. "Då levde du på hoppet" Har gjort något liknande, var ute och skruvade (el-arb) på en militärförläggning (1964) när det blev tyst på kvällen så var vi några (unga hungriga) som träffades i köket, jösses vad vi käkade.
niklasss: ja det finns service termostater som går att använda, men vet inte priser, för mig att det är runt 400-500 kr
pyro: [citat] En annan intressant aspekt på det är vad den kräver för omgivningstemperatur för att fungera. När vi köpte vårt hus ingick det en äldre frysbox som stod i det oisolerade garaget. Vi bytte efter ett tag ut den mot en modernare frys, främst av utrymmesskäl. Den nya frysen visade sig ha problem att kyla på vintern när det blev kallt i garaget, ett problem som den gamla boxen
GustavGBG: [citat] Detta är ett mycket fel på Electrolux. Det är ofta temperaturgivaren som spökar. Går att köpa som reservdel och kostade runt 250kr senast jag köpte en. Har bytt på en kombi kyl/frys från 2006 och en frys som nog var något år äldre.
MRK: Hej, Har tittat på Bosch nyligen lanserade "HomeProfessional" tvätt och tork. Fick en ordentlig genomgång av en (för ovanligheten) mycket kunnig säljare. Verkade mycket genomtänkta, lättbegripliga och gediget byggda. Ligger definitivt i övre prisklassen jag betalar gärna lite extra för att (förhoppningsvis) få många års drift med minsta risk för problem. Men... dessa maskiner tycks
Snickerick: [citat] Kör du måhända med strykfria skjortor? De slits vädligt mycket fortare än icke strykfria. Sen "ska" man ju inte centrifugera skjortor för hårt, dom blir så skrynkliga då ;)
Bambi: Jag har inte hunnit utan kör med varmluften så länge. Mvh Bambi
kysan: Nytt kolfilter till vår fläkt (Gorenje Kolfilter 180178), kostar i Sverige 699-750 kr/st. Kollade lite av nyfikenhet i Tyskland och inte minsta förvånande så kostar det där ca 26 euro. Hmmm. Har någon beställt liknande produkt i Tyskland och kan rekommendera någon sida. Har själv bara beställt verktyg innan...
torbeno: Kolla så att luckan går igen Två pip innebär att dörrbrytaren inte ger OK-signal
Demmpa: [citat] Nu vet jag inte vad du menar med "vanlig kondenstumlare", vad jag känner till har alla kondenstumlare någon sorts värmeväxlare, antingen traditionell värmeväxlare t.ex. plattvärmeväxlare eller värmeväxlare av värmepumpstyp. En frånluftstumlare kostar mest i drift, kondenstumlare med värmepump är billigast i drift.
Lars He: Jag har funderat på det där med inloppsventil men kan inte hitta var den sitter.
joflopp: Det kan mycket väl vara så som ni båda säger, för nu fungerar maskinen som den ska igen. Troligen fanns det något som störde nivågivaren och som nu har försvunnit. Får se om jag kommer att plocka isär maskinen vid tillfälle för lite allmän rengöring och service. Dessvärre har jag gått bet på att hitta sprängskisser till denna maskin. Får gräva vidare i de digitala gömmorna
torbeno: Åtta år gammal ... Jag hade spanat in en ny. Du kanske vill ha en självavfrostande denna gång?
mlkjhr: Akta dig för maskindiskmedel, det ska man nog inte ha i tvättmaskiner. JOW tänkte nog mer på att du skrivit "Glipa i diskmaskin" i rubriken.
Gnor: Trådlös babyvakt. Dock kan det ju vara trist att lyssna på bullret konstant så man måste ju slå av o på mottagaren för att kolla läget. Eller en annan babypryl, trådlöst andningslarm. Dock är de ganska dyra och vet inte om de är så smarta att de känner andningsintervallerna eller bara går på små vibrationer/rörelser. Är det det senare borde det fungera till en tvättmaskin
Derlandser: Motorn ligger 12cm upp i skåpet så jag satte bara första hyllan precis över den,så får utan problem plats med 2 hyllor :-)
KnockOnWood: En vanlig enkel mikro blir ju inte varm all, utom den indirekta uppvärmning den får från matvarorna inuti. Så där finns inget skäl för efterkylning, och så fort ugnen sängs av stannar ju fläkten också. Detsamma borde ju gälla för en kombiugn som bara körs med mikrofunktionen.
peteri: Ouch! 98V avslagen... oavsett om det är "normalt" eller inte så kommer jag inte släppa ärendet hos Electrolux-service förrän de lyckas presentera någon slags trovärdig förklaring till vad det är som sker och varför.
niklasss: Att den stannar låter som du har en läcka inne i maskin, öppna upp och kolla om du ser något, ser du vatten rester i botten på maskin så har du någon typ av läckage.