Hej!
Våran whirlpool har slutat tömma vatten. Antar att pumpen har gått.. :( den är "bara" 5år gammal.

Nu undrar jag om det är någon som vet va det kan kosta att få den bytt av servicetekninker? Dvs är det värt det eller ska man köpa en ny?

Har inte så mycket pengar över just nu i semestertider.. Hittade en ny Cylinda för 4000kr. Inte så farligt. Men å andra sida kostar det 1000kr att få en ny pump så är ju inte maskinen äldre än 5år..

Så, någon som vet va det kan kosta?

Mvh
Stefan
 
Nu är jag långt ifrån ett proffs, men när vår fläkt gick sönder så kostade det över tusenlappen bara för att de skulle komma (Electrolux).

Nu gick det opå garantin, så vi betalade aldrig något.
 
Göran.W
Om du drar ut kondensorn så finns där ett hål på vänster sida i facket där kondenson sitter om jag inte minns fel som brukar sättas igen.
 
Göran: låter värt att kolla. Problemet är att jag givetvis inte vet hur kondensorn ser ut :(
 
Göran.W
Kondensorn är den saken man ska dra ut några gånger om året och göra ren.
Står i manualen :-)
Sorry kunde inte låta bli.

Längst ner på tumlaren är en lucka man kan öppna.
Bakom den sitter kondensorn som är en rektangulär sak med handtag i.
 
Jaja!! Den har jag tagit ur förr :) faktiskt!
Ganska mycke den senaste tiden då det varit de enda sättet att tömma maskinen:)
Ska genast kolla!!
 
Låg lite smuts där. Hålet va igensatt.. Inte så mycket men jag håller tummarna!!
Har satt igång en tvättmaskin direkt! Svar inom ett par timmar! Håll tummarna nu!!!
 
Göran.W
Var hålet igensatt funkar den säkert nu för detta har jag råkat ut för hos många kunder
 
stemor skrev:
Hej!
Våran whirlpool har slutat tömma vatten. Antar att pumpen har gått.. :( den är "bara" 5år gammal.
Har torktumlaren verkligen en pump för tömningen? Tumlare brukar tömma med självrinning.
 
Hur gick det?
 
Det gick............BRA!!! jippi! Där spar man in 4000kr! Yeeees!

Stort tack till Göran! Älskar det här forumet:)
 
Göran.W
Var så lite så nästa gång behöver kanske jag hjälp :-)
 
Hade samma proble
m.. men det har löst sig för mej med... tack så mycket :D
 
  • Gilla
Extymate
  • Laddar…
mlkjhr skrev:
Har torktumlaren verkligen en pump för tömningen? Tumlare brukar tömma med självrinning.
Finns både och. Vi har en med pump men använder ändå kondensvattenbehållaren.
Sitter kondensvattenbehållaren uppe på maskinen bör den ha en pump
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.