Misse
Misse: [citat] Tack för bra tips!
6 svar · 11,6k läst
N
niklasss: Du kan prova att mäta sensorn, den har ett motstånd som visar ett värde beroende på vilken temperatur du har, det är vanlig ohm mätning. ska se om jag kan ta fram vilka värden dom har vid vissa temperaturer annars går det säkert att googla fram. annan lösning är att bygla som tidigare insändare sa, ledningen till lampan har ström hela tiden så du kan ta den så kommer kompressorn
4 svar · 5,4k läst
·
F
Felde: Jan_Martin - tystare är bra, det gillar vi! Frågan är om andra hällar har så många fler funktioner. Gillar tanken på flexdelen helt klart....
33 svar · 5,8k läst
N
niklasss: beror på vad för silikon du använder, annars finns det rätt så bra tätning att köpa för marin och båt dom håller. köpte en liten tub för ca 40:- på Bauhaus en gång i tiden Men tror det håller eftersom det handlade om ett litet hål, bara dra på lite extra om man känner sig osäker.
11 svar · 11,1k läst
-RB-
-RB-: [citat] När jag insåg att det var en lampa i diskmaskinen i huset vi precis köpt, då tänkte jag precis som du. Men nu efter ett par år så skulle jag inte vilja vara utan den. Det kommer absolut att vara minst ett "bör-krav", eventuellt ett "skall-krav", nästa gång jag köper ny diskmaskin.
9 svar · 17,4k läst
N
niklasss: se till att du är 100% säker att det inte är någon läcka bara, kan vara en liten läcka som sprutat vatten på elementet och på så sätt skapat ett jordfel.
2 svar · 2,2k läst
B
BjörnBygg: Hade planohäll i träskiva i förra lyan, utan rörelseutrymme och det funkade bra...
4 svar · 3,5k läst
T
tomasandersson: Uppdatering: Efter en del diskussioner fram och tillbaks har vi nu hittat en lösning som innebär att hällen är åter hos säljaren och pengarna åter hos oss. I morgon hämtar vi en sprillans ny häll istället.
23 svar · 31,9k läst
M
marre123666: Vi köpte en Samsung frys/kyl med ismaskin i rostfritt.....ismaskin går i princip dagligen och under dom 4 åren vi haft den har den varit super å inget krångel! Tänkte när vi renoverade köket och skulle köpa vitvaror att va fan skall vi med en ismaskin till, det har man bara nytta av om man bor i Miami.osv.....nu skulle jag aldrig vilja vara utan den! Jag sa samma sak när den bättre
20 svar · 5,9k läst
M
magnu: Hej, SOm de tframgår av överskriften. Vi har en Lavamat Jubileum som inte tar in vatten. Det hörs bara ett knäppande från magnetventilen. Jag har provat magnetventilen och den öppnar. Dessutom verkar det vara något strul med maskinen för det finns en liten vattenpöl bakom. Tur att man har golvbrunn. Någon som har något tips?
0 svar · 1,1k läst
E
Erik-NA: Kolla in detta: Del1 http://www.youtube.com/watch?v=yqjoXL_ETjs Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=bZ6-sqObqsM Rem finns att köpa på http://vitavaror.se/advanced_search_result.php?keywords=TD-C70040E&search_in_description=1&inc_subcat=1&x=0&y=0
9 svar · 8,7k läst
Göran.W
Göran.W: Det ska bli skruvar över :-)
3 svar · 4,1k läst
J
jonathanp: Hej! Finns det någon som har/kan ta en bild på nedre gummitätningen på en Lagan Diskmasking? Dvs. den list som endast tätar i botten på luckan. Vore väldigt tacksam då våran åkt av när den på något vis fastnade i diskfacket. Tack på förhand. Mvh
0 svar · 2,6k läst
Bricco
Bricco: [citat] Det är väl tidens melodi. Tycker allt man köper är skräp idag oavsett pris. Prispressen har tagit ut sin rätt på kvalitet. Men billigare vill vi ha. Och mer skit kommer vi få. Tyvärr.
14 svar · 15,3k läst
estwing
estwing: [citat] går jag 5 m å trycker på knappen så åker den ut. kommer ldrig sätta ett partytält på altanen har stor gräsmatta. men om det skulle göras så stänger jag av just den markisen med ett knapptryck! har ett inbyggt skåp i väggen där all styrning finns... men nu handlar denna tråden om siemens häll å inte markiser..... vi öppnar en ny tråd om du vill å diskuterar!! mvh
47 svar · 42,6k läst
·
P
Punktjacke: Här var det dött, har fått tag på ny tvättmaskin nu i alla fall så tråden kan låsas.
1 svar · 1,9k läst
M
mlkjhr: [citat] Det som ligger mellan vägg och kondensorn värms nog inte av direktstrålningen mot skåpet vilket det här var frågan om, att det sen blir generellt varmare i rummet med stora glasytor är en annan sak.
12 svar · 6,6k läst
Misse
Misse: [citat] Tack! Det låter som en väldigt bra rabatt!
26 svar · 17,5k läst
torbeno
torbeno: Nä, lite vatten finns alltid kvar. Men om vi tömma så gott det går så skruva loss hela aquastoppen från inkommande vatten. Öppna plastkåpan med en mejsel (två plasthakar) sen får du med lite våld dra loss den inre slangen från ventilens anslutning. Skall se om jag kan fixa en bild senare ... Men, ingen garanti för att det inte fryser sönder något ändå
2 svar · 10,6k läst
AXS
AXS: Ja, tror att den blir så dyr för att det mer räknas som reservdel. Kolla blocket annars, köpte min i bra skick för 200:-.
6 svar · 24,3k läst
W
WHY: hej ,jag hade samma problem för ett halvår sedan.inomhustempraturen spelar ingen roll ,den skall hålla tempen som är inställd i kylskåpet.Det var givaren till termostaten som var kass ,jag hade garanti kvar så det kom en och bytte den tog ca 15 min.så nu funkar det igen perfekt:thumbup:
1 svar · 11,1k läst
Misse
Misse: En liten uppdatering... Jag vet nu vilka företag där vi bor som säljer Liebherr och mailade en av dem idag med en del frågor. Vi kommer nog även att titta på alternativa lösningar där kanske en side by side som man kan ställa in i en nisch är en av dem. Det skulle ju definitivt inte bli lika snyggt som t.ex Gaggenaus (eller Liebherrs heller för den delen) variant men det skulle bli
19 svar · 18,5k läst
·
-RB-
-RB-: Tack för ditt svar. En ny maskin är beställd och kommer inom kort.
2 svar · 2,4k läst
R
rrozita: Tack tune !!
2 svar · 6,0k läst
T
Tompa01: Även jag kör med diskmedel eller ibland fönsterputs. Båda funkar, blir lite blankare med fönsterputs men diskmedel är lättare om det är mycket flott.
4 svar · 1,9k läst
F
flaektrem: Ja de är väl de :p
2 svar · 1,6k läst
kysan
kysan: Förstår grejjen med att gömma micron, i förra huset stod vår i skafferiet. När vi renoverade nya huset blev det dock en vanlig inbyggnads då vi skulle ha bebis. Jag hade en microfläkt som jag tror a_nijo menade högre upp i min ungkarlslya, tyckte det var riktigt smart... http://www.whirlpool.se/app.cnt/whr/sv_SE/pageid/pgwpproddtl001/catid/1/subcatid/5/prodid/35498 Gällande kvalitet så
14 svar · 61,8k läst
Misse
Misse: [citat] Jag är nästan säker på att vi sett en sådan (dvs som man anslöt vatten etc direkt till). Inte helt säker på märke men gissar på Miele, Gaggenau eller möjligtvis Siemens.
17 svar · 16,9k läst
M
MartinZ: Hej! Jag är ofta här inne och läser men detta är första gången jag själv lägger ett inlägg, får se om det kan ge napp! Jag har en UPO Maxi 615D från 2005 (inköpt på Hemma-butiken i V:a Frölunda) som började krångla i morse. När man trycker in På/Av-knappen tänds belysningen bakom vredet men displayen förblir svart och inget händer när man trycker på knapparna eller vrider
0 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.