Vitvaror
ducc1: Det är just riktiga vred jag tror att jag vill ha. Vanlig touch man trycker på är inte i min smak, skall åka och prova "touch slide" och se om det är bättre. Ska försöka leta upp något ställe i Stockholm där man kan då klämma och känna på en med vred. /Fredrik
Darth Peter: Jag rullade bak avfuktaren, så att den står tryckt med filtergallret mot ett cykelhjul. Då tystnade den. Behållaren är upp och ner på bilden, eller bilden är upp och ner snarare. :)
snobba: Hej, Vi har ett kylskåp i sommarstugan som jag inte förstår mig på...jag försöker nu få tag i en manual men jag kommer inte ihåg märket eller modell. Den har väldigt konstiga inställningar med någon sorts utetemperatur? Typ 20,21,22,23,24,25 osv..fattar inte varför? Sedan så har den en larmknapp men den vet jag inte vad den är till för men ibland piper det av någon konstig
tahoma: Så här ett och ett halvt år senare kan jag (gladeligen) meddela att bytet av termostat gick bra och kyl har inte krånglat något sedan dess. Det enda som inte fungerar nu är att reglera termostaten "utifrån" utan man behöver öppna upp "locket" på kylen för att reglera direkt på termostaten. Men har man väl fått det bra en gång så behöver man ju inte röra den mer. ...så får vi
Bricco: [citat] Har en likadan och kört den varje dag typ 2 år. Väldigt nöjd.
torbeno: Har du kollat i avloppsanslutningen, alltså där maskinens avlopssslang är inkopplad på ditt avlopp.
Krilleman: Det beror ju också på om "adaptern" (bussningen) är gjord för packning på 15 sidan. Invändiga sidan ska då ha en ansats som packningen ska ligga emot. En sådan bussning med ansats rekommenderas. 87983 har inte denna invändiga plana yta som behövs om du nu var den du köpte... http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-och-rordelar/Overgangsnipplar/Bussning-87982/ [bild]
poppe12: Jag tänkte jag skulle uppdatera vad som hänt. Nu var det ett tag sedan jag fixade maskinen och den går som en klocka. Jag måste bara säga en sak angående droppskydd. Droppskyddet jag köpte från electroluxbutiken är som i en helt annan division i förhållande till det som jag köpte på elgiganten och det vara bara 40 kr skillnad. Det på elgiganten var av plast som sprack då man körde
Anonymiserad 137805: IKEA har stenhårda krav på servicen av vitvaror oavsett om det ät WP eller E-lux som service tagare får du inte stänga för semestrar eller dyligt du måste vara på plats hos kund inom 24h felet skall i sin helhet vara reparerat inom 48h som tur är vet inte kunderna om detta för då hade nog många tekniker fått sina fiskar varma..
KnockOnWood: En del köper det billigaste, andra det dyraste för de tror att det ger bättre kvalitet. Men LGs apparat är tystast http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1353959,1495036,1235186 För en maskin som skall stå och mala bortåt tre timmar är det inte oväsentligt, så det hade nog blivit mitt val. Men själv har jag inte torktumlare längre. Helt onödigt när man inte har småbarn längre :cool:
Igzie: Aha, där kan vi ha det! Ska ordna med ett längre stickrör, 50mm upp till vattenlåset och testa. Köpte den beggad 2012, missade installationsbeskrivningen, hade en gammal Cylinda på samma plats innan, men den hade nån böj/fäste på baksidan av maskinen. Återkommer...
Davidw: Svar ja! Dock något glapp högst upp mot bänkskiva, men fronten från Balling var heller inte riktigt samma storlek med de övriga fronter de skickat, så justerar jag den ena blir de andra fel.
macke1979: Jättefin vinkyl! Finns även i rostfritt för samma pris. Vet dock inte om tretti & whiteaway har den rostfria. Är de mest som jobbar med Temptech.
L.Salkin: Jag köpte helintegrerade Electrolux kyl/frys med gångjärn som ser ut som bilden i tidigare inlägg. Har fått byta ut alla 4. Tyvärr har kvittot kommit bort . Gjort jobbet själv och fått betala för gångjärnen. Skitjobbigt när dom går sönder och inte frysen går att stänga. Hoppas jag slipper mer krångel nu när alla 4 är utbytta. Kan förvänta sig att skåp som kostar 30 000 har
akjon: Verkar som om ett äggflak stod ivägen för dräneringshålet. Tog bort den och nu läcker det inget vatten. Tack för era inlägg! Mvh Åke
Anonymiserad 137805: oj det var ju en tvätt kolen kan ju ljuda när de släpar mot kollektorn lyft på kolen och se om det blir tystare i bland delar de på sig och låter då mera i en tvätt brukar det vara kullager och en del motorer får väldigt tråkigt lagerljud vet inte om det kan vara elektrisk korrosion, kan gå att byta men remskivan brukar vara svår att rädda
Anonymiserad 137805: överhuvudtaget är det lite känsligt med moderna spisar i ouppvärmda utrymmen fukt KAN tränga in i elektronik, element, glimlampor. Skulle inte bedöma att induktion är känsligare än andra elektroniska spisar.
weezer: Har cylindas induktionshäll m slider, bra skit. Dessutom rätt billig.
mojojojojo: Verkar dåligt med det. Fler tips tack! Vilka frysar är det som är tystast?
Bollis: Jag har en likadan ugn som lider av samma fel. När jag skakar till ugnen startar den igen,verkar som det är något glapp i det elektriska.
peternicklas: Jag har handlat mycket från CDON och aldrig haft några problem.
Micke620: Min cylinda skruvades också i sidorna, vilket var tur för då hade jag granitskiva ovanför
Anonymiserad 137805: förresten är det fel på maskinen och inte bara en tillfällighet reklamera produkten hos electrolux service det är tre års reklamationsrätt
KnockOnWood: OT: I min ungdom lyckades jag smälta ner en aluminiumkastrull helt när jag skulle värma mat på morsans spis. Aluminiumet rann ner och brände hål i kökets plastmatta. Smältpunkt för Al är 660°C. Det var innan mikrovågsugnarna fanns, så man värmde mat över vattenbad. Måste tydligen passas :o Som andra skriver: Släng spisen. Eller dra i alla fall ur kontakten/skruva ur propparna!
Anonymiserad 137805: då har du jordfel eller kretskortsfel
Anonymiserad 137805: att ta bort pumpen verkar vara rätt medicin tveksamt om det finns en lös plåt i botten på denna maskinen det är bara att lägga den på rygg och titta efter troligen får du dela maskinen så att hela bottenbiten med sockel och allt skiljs från diskutrymmet för att kunna ta loss pumpen det är inget svårt det svåra är att få tillbaka alla delar rätt då de sitter i spänn mellan
Anonymiserad 137805: det finns väl anledning till att misstänka att din självavfrostande Whirlpool inte har lyckats med detta så bra utan att evapuratorn har varit så full med snö att luftspridningen helt eller delvis upphört. När du stänger av för avfrostning så kommer snön så småningom övergå till vatten och rinna ut i skålen skålens storlek räcker oftast till med råge men när inte skåpet
HandySmurf: [citat] Den där är till för stekbord. Kanske blir repor om man använder den på en glashäll...