Vitvaror
pelpet: Lyft av topplocket och kolla in, hela maskinen är rätt öppen så du kanske ser om det är något som sitter och skaver någonstans.
gt98mbj: Vi tittar lite på Cylindas Titon Trend vit 90 cm. Max dB 49. 800m3.
Anonymiserad 137805: du råkade inte mäta mot jord? jag tänkte på överslag alltså
Anonymiserad 137805: det är inte så att du får en liten hävert med avloppslangen så att vattennivån sjunker initsialt? skulle kunna bero på att maskinen står högre än avloppsanslutningen eller att avloppslangens mynning hamnar under vattenytan i ev golvbrunn. är den gammal maskinen? PNC? SER? i så fall kan det vara glapp på kretskortet smuts i nivåsystemet - prova köra en 90C tvätt med
Bricco: Är det inte fantastiskt när bolaget självt hävdar att kvaliten är mycket bättre på svenskt. Är redigt trött på all flytt av produktion. OT, kollar porslin till hemmet. Royal Copenhagen tillverkas idag i Thailand och Rörstrand Swedish Grace på Sri Lanka. Man kan ju blanda in massa politik i detta men inte fan har det hjälp med en blå bandana de senaste 8 åren..:thumbdown: Vårt land
Nimajneb: Luckan har bytts ut, vet inte hur dom fick loss den gamla luckan men det finns ju några troliga teorier ovan.
corre: Jag brukar öppna när den är klart och starta köksfläkten. Så blir disken torr av restvärmen också. Alltid något som vält och samlat vatten, eller bara en urgröpning etc, så då kan jag tömma ut det med samtidigt. Så slipper jag torka disken :)
Anonymiserad 137805: om den är mindre än 3 år så reklamera den electrolux tar det kostnadsfritt annars får du ta ner kretskortet och leta efter kall lödningar
danielandersson: Gjorde precis stickprov och på hela kökets vitvaror blev det 3000 billigare inkl frakt mot HTHs erbjudande. Känns nästan konstigt om HTH skulle ha ett så billigt pris som motsvarar Tysklandimport
systemfel: troro faktist man kan beställa miles som man vill ha dom mot extra tillägg
Blandaren: Tips! Om någon inte vill betala 401kr för ett termostatset hos Whirlpool Sverige så gå in på Tyska www.ebay.de Har precis köpt ett set för 16€ inkl frakt till Sverige :-)
Anonymiserad 137805: kul även om du var skeptisk så provade du. hoppas att det håller i sig
martinradbo: [citat] Det avgör saken. Blir till att köpa Canvac-rör då, även om jag inte tror de är billigare än vad enkla vita 50 mm avloppsrör skulle vara. Men spelar mindre roll, damm som fastnar inne i rören vill jag INTE ha. :-)
Anonymiserad 137805: diskmaskiner med elektronik har minst en fördisk i varje program utom snabbprogrammet om luckan inte går upp kan det vara fjädern trögning pga ålder skev frätskador eller diskgods i vägen eller magneten eller programverket/elektroniken byte av doserare löser oftast problemet
Kave: 5-56 eller vad konkurrenten heter brukar fungera perfekt på limrester.
Anonymiserad 137805: inte undra på att även vitvaror har blivit slit och släng! teknikerna undergräver sin egen framtid då ingen kommer att anlita dem utan med vetskapen att det förra besöket blev till en kostnad nästan i paritet med en ny maskin, väljer att köpa nytt innan man kontaktar service.
Anonymiserad 137805: det är måttanpassade lister till ugnarna och oftast är de bara fästade i hörnen . då blir tätninigen mot luckan säkrast oberoende temperatur. fästena kan lossna, listen kan gå av och den kan börja hänga med ökad ålder, märks mest när temperaturen i ugnen är hög. byte är det säkraste sätten att bibehålla fullgod funktion. oftast inga problem med att få tag i ersättninglist
Anonymiserad 137805: [citat] man kan nog stå ut under hela disktiden på två minuter
uno83: Ska prova det. Får lyfta på hällen och kolla numret.
MagnusSt: Renoverade köket vid nyår, Fram till dess har vi haft ett: http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/kylskap/ERT1606AOW/electrolux-inspiration-kylskap-ert1606aow-85-cm Alltså en kyl på 153 Liter. 2 vuxna, 2 barn. Det har funkat men har varit ett helt hopplöst stuvande vid storhandling samt kalas. Nu har vi en 180cm hög kyl, Det är ett himmelrike. Jag är övertygad om att ni klarar er med
SugBritt: Underbart svarat!! Det låter ju som att felet med stor sannolikhet har hittats. Tusen tack!
TeroM: Var uppe att par dagar sen, http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=137518
JOW: Japp, det tror jag med. Vi hade en likadan i förra lägenheten...som dock fick maka på sig till förmån för hylla och skötbord på tvättmaskinen...
norrbottenstorpet: Ja det varierar lite hur känsliga olika "plattor" är, dvs hur induktionsspolarna är riktar magnetfältet. Jag har några mindre pannor och en italiensk espressobryggare som är känsliga och måste stå helt centrerade på plattan. Lyfter jag av dem kan det krävas att jag vrider vreden till 0 och tillbaka till "på" igen.
CarlMagnus: Hej! Är det någon som handlat på spareshop.eu? Behöver lite reservdelar till ett kylskåp och till en torktumlare som dom har men hittar ingen info alls om sidan på internet. Hade varit kul om någon hade något att berätta om denna firma. Mvh C-M
beza: Det blev nästan likadan - fast en ny generation. Siemens iQ700 WM16S464DN http://www.siemens-home.se/produkter/tv%C3%A4tt-tork-strykj%C3%A4rn/tv%C3%A4ttmaskiner/WM16S464DN.html Elgiganten sänkte priset med några tusenlappar (rekommenderat pris på Siemens hemsida är drygt 10 000, det blev nästan halva priset :-) )
JoakimJohansson: Samma här! Riktigt bra inredning och väldigt täta korgar både uppe och nere!
Avemo: Det är troligen en begränsning som är inbyggd i spisen för att den skall kunna vara ansluten till ett vanligt vägguttag utan att lösa säkringen så ofta. Eventuellt går det att koppla om, men då måste du också ha en matning som klarar lite mer.