Var och hämtade min Smeg spis idag som jag väntat på i 2 mån hos elgiganten.
När jag kom hem och öppna paketet så såg jag att glaset till hällen är helt krossad. Det är en C92IPX8.
Får åka imorgon dit. Hoppas att dom inte börjar bråka med mig.

• uploadfromtaptalk1379788256176.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1379788266023.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gick det?

torbeno skrev:
Hur gick det?
Elgiganten ringde igår efter att de pratat med Smeg. Smeg ville se bilder och jag skickade bilder till dom så nu väntar jag. . :)

Liten uppdatering.
Efter den senaste inlägget den 24e sept så ringde elgiganten mig dagen efter för att säga att de ska laga spisen. Och om 2-3 dagar så ringer smeg mig för att laga den.
Jag har tills idag inte hört nåt från smeg. Har ringt elgiganten ett antal gånger och de säger alltid att de ska ringa smeg och återkomma dagen efter. Ibland ringer dom tillbaka ibland inte. Jag ringde förra måndagen för att få ett besked. De lovade att ringa på Tisdag. Ingen ringde så jag ringde. Då fick jag svaret att han som sköter mitt ärende inte jobbade och skulle ringa mig nästa dag. På onsdagen ringer han mig för att säga att han som jobbar på Smeg som har hand om mitt ärende inte är tillgänglig men att en annan kille ska kolla på det så fort hans möte var klart och elgiganten lovade att återkomma om 2-3 timmar. Ingen ringde. Och så har det gått i en och en halv månad nästan.
Nu är jag riktigt förbannad.
Det enda beskedet jag har fått på 2 veckor är "smeg har inte fått tag i firman som ska laga spisen för de ringde fel nummer men att dom nu hade rätt nummer och skulle försöka igen".
Det är som ett dagis, fel nummer? För i helvete. Vi pratar om att ringa ett samtal inte skicka en marslandare.

M
Vaf? Kalle Anka-style. Jag skulle bli ursinnig på sånna inkompetenta apor...

Kräv en helt ny häll av elgiganten, det var de som sålde varan till dig...

att byta glas på en helt ny spis hade inte jag accepterat.

B
Du skulle köpt nått noname-sikt istället, då hade det inte funnits några reservdelar och du hade fått en ny på studs... :-)

trattalask
Riktigt dåligt! Ring Elgiganten och säg till dom att fixa problemet. Det är dom du har köpt spisen av.

Jag ogillar när affärer skickar mig vidare för att jag ska lösa DERAS problem. Sätt en deadline, håller dom inte den lämna tillbaka spisen, som den ser ut nu har du väl ändå inte mycket nytta av den. Sluta jaga deras leverantör och gå på din leverantör, Elgiganten, istället.

Det är elgiganten som ska åtgärda problemet, inte smeg.

Tycker du ska åka in med hällen till elgiganten och kräva pengarna tillbaka.

Bara för att vara tydlig så är det en spis och inte en lös häll. Men dom ska "byta" häll delen.

Jag har bara behögt ringa elgiganten. Det är sedan dom som skyller på smeg och smeg skyller på vitvarojouren.

Nu ringde han som har hand om mitt ärende på elgiganten och han lovade att jag skulle få ett besked imorgon. Annars kunde jag få prata med hans chef.

Så jag återkommer imorgon med en uppdatering.

trattalask
Ah, jag förstod det som att du fick jaga Smeg och reparatörer.

Hur som, dåligt hanterat av felgiganten, dom borde ställa sig i skamvrån en lång stund.

• Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
var det en ny spis du fick levererad med hål i hällen? isf kan du ju begära en ny spis istället av elgiganten. konsumentköplagen!

... men det var ju 2 mån leveranstid på den första spisen ...

tallmilan skrev:
Och det är lika med att nästa spis har lika lång leveranstid?

-Nej

tallmilan skrev:
Och det är lika med att nästa spis har lika lång leveranstid?

-Nej

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.