1 704 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ugn med brödprogram
Jag har skaffat wn ny ugn (whirlpool) med brödprogram. Det är dock helt omöjligt att klura ut vad som händer då man väljer det programmet, är det någon som vet? Att grädda bröd är ju inte så avancerat så jag väntar mig inget under, men vore kul att veta...
Fick du ingen bruksanvisning med ugnen?
Vi har en IKEA-ugn med brödprogram, de ska ju enligt vad jag begriper vara varianter på Whirlpool och i vår bruksanvisning står det hur programmet fungerar, det är nåt med olika temperaturer i början och slutet. Minns inte exakt eftersom jag aldrig använt det och hittar tyvärr inte bruksanvisningen just nu, men det vore märkligt om det inte finns en förteckning över de olika lägena även i Whirlpools version av bruksanvisningen.
Vi har en IKEA-ugn med brödprogram, de ska ju enligt vad jag begriper vara varianter på Whirlpool och i vår bruksanvisning står det hur programmet fungerar, det är nåt med olika temperaturer i början och slutet. Minns inte exakt eftersom jag aldrig använt det och hittar tyvärr inte bruksanvisningen just nu, men det vore märkligt om det inte finns en förteckning över de olika lägena även i Whirlpools version av bruksanvisningen.
Får leta reda på vår bruksanvisning då och kolla vad det står där då för jag har bestämt för mig att det var åtminstone ett par rader text om olika temperaturer och grejer. Jag vet iallafall vilken låda den borde vara i 
Klicka här för att svara