Sangris
Sangris: [citat] Nej, vi har ingen torkställning. Vi hänger vår tvätt i torkskåpet och lämnar dörren till skåpet öppet (utan värme på, såklart). Tvätten torkar över natten, så någon avfuktare behövs inte. Större plagg hängs på galgar i trappstegen på trappan till övervåningen, där det numera också finns en luft-luft-värmepump. Torkskåpet är snart 34 år gammalt, så vid en
19 svar · 25,8k läst
M
Anonymiserad 137805: om isoleringen (skummet) drar i hop sig eller lossnar (händer i bland) kan det dra med sig typ nämnda rör. det var troligtvis aldrig termostaten
33 svar · 23,0k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Enkelt svar: 50 liter, rostfri behållare, Nibe eller Thermia. Med rostfri behållare bortfaller behovet av offeranod och dess underhåll.
3 svar · 1,3k läst
Kopparkullen
Kopparkullen: Brukar följa med en sats med självhäftande kardborrband om du ska ha ett pelarmontage. Eller brukar, det vet jag inte men jag har använt dessa 2 gånger och det funkar fint. Loda in tvättmaskinen ordentligt bara och glöm inte transportskydden i tvättmaskinen ;) Det råkade några fastighetsskötare ut för... Trots att jag frågade om de var borttagna när jag kopplade in den... Jävlar va
14 svar · 2,7k läst
K
Kuven: Har en äldre Bosch diskmaskin med aquasensor, glömde att sätta på vattnet när jag startade en disk, så stod den i 2 timmar till jag upptäckte det,öppnade vattnet men den tog inte in något vatten. Antar att aquastoppen lagt av, har prövat med att reseta, har kollat spänningen till magnetspolen verkar bara vara 209 V. Har någon förslag på vad som hänt är det bara att byta
0 svar · 3,4k läst
Göran.W
Göran.W: Som jag misstänket att det var ett äldre skåp. Med avfrostningen menades den automatiska avfrostningen som gör att man slipper frosta av själv.
6 svar · 3,3k läst
·
L
Lillmalen: Har haft en frys ute på balkongen i 15 år, ner till -25, utan annat problem än att den rostade rätt bra i plåten. Den var begagnad när den hamnade där så det kanske stämmer att åldern påverkar. De sista 2 åren har den hamnat inomhus, funkar fortfarande lika bra ändå.
13 svar · 23,1k läst
H
Anonymiserad 137805: sitter det inte några skruvar igenom plåten bak i trumman? vanligtvis är det skitenkelt att byta element på miele. lossa plåten med massa hål bak i trumman och lyft ur elementet brukar inte vara fel på elementet utan någon av termostaterna
1 svar · 4,6k läst
Akahigi
Akahigi: Den Electrolux jag hade började väsa konstigt. Blueairen jag hade var rätt stabil. Bägge maskinerna är våldsamt överprissatta i förhållande till sin funktion enligt min uppfattning. Jämför med andra maskiner på t.ex. Amazon.co.uk: Filtrete FAP03 Ultra Clean Air Purifier - Large - Room Size 34 m2 by 3M http://www.amazon.co.uk/dp/B000RHQXJ8/ref=cm_sw_r_udp_awd_BFsysb0YE4XF0 Eller
1 svar · 3,6k läst
K
KarlXIII: [citat] Toppen, tack så jättemycket!
17 svar · 6,1k läst
·
kinshasa
kinshasa: ja, jag gjorde så från början, dvs krängde på den nya. Men storleksskillnaden på 5 mm gör att remmen "kliver av" hela tiden när man kör igång maskinen, så det blev tvunget att justera. Tack för tipset - jag kör på ganska så tight spänning nu. Får se hur maskinen och motorn beter sig efter tio körningar till.
2 svar · 1,8k läst
S
Stenback: [citat] Jag trodde på forumet men den här gången vann Electrolux support, 13.39 fick jag svaret! Anslutningen sitter i botten på skåpen och det följer med 1,5 m slang. Case closed!
1 svar · 3,9k läst
M
mikewse: artikelnr på biltema?
6 svar · 4,9k läst
·
Göran.W
Göran.W: Utvecklingen är helt sjuk för fokus ligger på design ,pris och energi klassning. Någonstans glömdes kvalitén bort. Jag har jobbat rätt många år med kyl\frysar och sett på nära håll hur det bara gått utför i en skrämande takt med kvaliten. Jag har även sålt begagnade vit varor och kunderna frågar i princip bara om energi klassningen. Jag kan med lätthet ta fram en kyl\frys för
10 svar · 24,9k läst
A
A-Man_08: Det kanske sitter någon form av skring som har löst ut?
5 svar · 6,4k läst
E
Edvuld: Min slang var för kort, och IKEA kunde inte svara på hur lång slang som är max, då de inte rekommenderade att man förlänger den 1,5m bifogade slangen. Max längd på avloppsslang är 4m enligt Electrolux (som var snabba på att svara), ifall någon annan har samma frågeställning framöver :)
0 svar · 3,6k läst
C
Anonymiserad 137805: F1-NTC F2-överfyllnadsskydd F3-värmefel F4-tömningsfel F5-vattenintagsfel F7-fel på flödesmätare F8-nivåfel F9-överfylld så i ditt fall verkar det vara att den inte tömmer stop i slang stop i pump
1 svar · 13,9k läst
K
klypert: Hur menar du när du säger att den stannar förtidigt ? blir tvätten inte torr? vilken modell har du ? WT.....
1 svar · 4,3k läst
B
biggles12: Tycker annonseringen från Bosch/Siemens varit under all kritik. Såg annonsen i lokalpressen i går. Anonymt utformad utan någon logotype från Bosch eller Siemens. Det känns på det hela taget som att de gör det bara för att de måste, inte för att de verkligen vill åtgärda alla trasiga maskiner.
6 svar · 4,6k läst
S
sorent: Det gamla elementet har inte återhämtat sig, tvärtom har resistansen mellan strömpolerna och jord minskat. Nu är i alla fall ett nytt element på plats och allt verkar ok efter en provkörning. Fick dock byta de gamla fjäderklämmorna till riktiga slangklämmor för att få tätt vid anslutningarna till värmeelementet.
8 svar · 7,4k läst
·
F
fredrik.johansson: Vill du nörda in dig lite om spisinkoppling så finns bo siltbergs eminenta spisbibel som täcker in det som är värt att veta om faser, nollor och andra fasor. http://www.byggahus.se/forum/el/217948-nya-spisbibeln.html
22 svar · 7,4k läst
·
B
Bolian: [citat] Förstår vad du menar men det är inte första maskinan vi har de andra var alltid bra resultat hur man än gjorde. När vi inte hade barn kunde maskinen ibland stå med disk i en vecka utan man körde den. Fanns aldrig någon dålig lukt efter körning. Och med program vid 60 och ett bra diskmedel, hur kan det inte bli bra, jag fattar inte det.
6 svar · 6,3k läst
Claesk
Claesk: Sitter kanske någon skruv i framkant
4 svar · 1,6k läst
T
Thule 1: Snygga produkter, men lever inte upp till någon som helst kvalité tyvärr. Köpte kyl o frys av typen RZ80FDRS och RR82FDRS sommaren 2011. Efter ett år pajade kylpaketet i kylen, gick på garantin (så tillvrida allt lungt, men man blev ju lite orolig när man pungat ut med 19300:- båda pjäserna). Döm om min förvåning, nu när jag renoverat mitt kök i somras, så satte jag en
13 svar · 17,4k läst
A
ala75: Hur har det gått? Blev det någon sådan här kyl/frys? Håller själv nu på att planera kök och har förälskat mig i denna variant. Frågan är nu bara om de är värda sitt pris???
1 svar · 7,2k läst
Nyfniken
Nyfniken: Ett hett tips är att lägga in en vanlig barnblöja. De suger upp vatten något helt otroligt.
2 svar · 37,5k läst
P
Anonymiserad 137805: är det en äldre siemens är startknappen mekaniskt förreglad med lucköppningsknappen kan vara fel i lucklåset eller mekanismen
2 svar · 8,1k läst
J
Anonymiserad 137805: sotet som är magnetiskt ledande leds dit av spolens inducerade magnetism
13 svar · 7,2k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Funderat på att koppla in stugan till elnätet? Eller ligger den i ödemarken?
12 svar · 5,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.