Gew
Gew: Tack för bra instruktioner kring de svarta plastpiggarna.
24 svar · 45,5k läst
·
G
Gustav09: Okej låter smidigt, får prova samma ;)
4 svar · 3,3k läst
J
Anonymiserad 137805: Thermexen då den har betydligt bättre sug samt innovativ design
1 svar · 1,5k läst
A
Anonymiserad 137805: Sitter troligen 2 st på den övre och en på den under men man får skruva i sär ugnen för att kunna se detta
3 svar · 3,0k läst
J
Anonymiserad 137805: jo det var ju det jag menade men kolla kretskortet jag tror att felet är synligt där där av den låga spänningen över elementet
10 svar · 10,2k läst
bobas
bobas: [citat] Vi köpte nästan samma köksvaror som ni funderar på. Jag ångrar att vi inte tog en inbyggnadsdiskmaskin.
12 svar · 3,4k läst
R
Anonymiserad 137805: hej produktnummer är till hjälp men (oftast) enfas betjänar alla fyra plattorna enfas betjänar ugn och 2 plattor en fas betjänar 2 av plattorna så att kolla på plinten är ingen dum ide. och se om alla faserna är med fram. sen finns det en risk att HOC kortet i din spis är gånget men det brukar bli lite andra symptom
9 svar · 4,5k läst
M
MattiasT: Vad jag har läst mig till på det här forumet så går kompressorn på moderna kylskåp mest hela tiden. Angående att det lutar kanske det har något att göra med att dörrarna ska gå igen av sig själv? Du kan ju alltid palla upp med en tunn list eller liknande under bakfötterna om de inte är justerbara.
1 svar · 3,4k läst
Hammarskallen
Hammarskallen: Denna köpte jag för ett tag sedan, knäpptyst: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=861851
22 svar · 15,0k läst
mariatherese
mariatherese: Snygg! Synd att den inte funkar med högre takhöjd.
2 svar · 2,6k läst
·
I
ingeborgm: Vi har en Siemens induktionshäll 80 cm bred där kretskortet gick sönder efter drygt 2 år. Den är rätt installerad och vi bor i tätort med bra strömförsörjning. Det kostade oss över 2 000 kr. De hänvisade också till hemförsäkringen. Det är ojuste av företaget, det är ju deras produkt och ska inte ge premieökning för kunder i försäkringsbolaget. Dessutom har vi högre
44 svar · 102,8k läst
S
Anonymiserad 137805: hej invertermotor är att föredra mjukare gång och tystare inga kol som slits LG är inte att föredra precis som du skriver vikten kan nog spegla kvalitén har inte tänkt på det innan köp annars en svensktillverkad Cylinda med invertermotor de har 5 års garanti heter väl 426 eller 446 8kg maskiner Bosch Siemens motsvariga är också bra maskiner trotts den mindre garantin
3 svar · 4,9k läst
J
Anonymiserad 137805: jag skulle rekommendera 5-års garanti varianten med tanke på tillverkaren
5 svar · 3,1k läst
M
Manhunter: Du mennar Skampa ?.Han flyttat till annehemsvägen 2 i Lund. En duktig kille.
1 svar · 2,1k läst
Göran.W
Göran.W: Det finns knivställ som fyller ut dom 10 centimetrarna. http://www.tretti.se/tillbehor/siemens-nbp20sk
8 svar · 2,6k läst
B
Anonymiserad 137805: som konserverad gröt men visst, de flesta provkör ju bilar innan de köper några så varför inte vitvaror många byter dessutom bilar oftare än vitvaror. Dessutom görs det service på bilar och dyra reparationer men inte på vitvaror?
7 svar · 4,8k läst
·
M
mansjo: [citat] Startade en egen tråd om en liknande variant från samsung utan att se denna tråd heh. Inga direkta åsikter om skåpet men där finns iallafall länkar till objektet samt en "review" från youtube. Infogar länk till tråden: http://www.byggahus.se/forum/vitvaror/211838-kopage-rankingad-samsung-rfg23uers-french-doors-side-side-kyl-frys.html
14 svar · 12,2k läst
Bricco
Bricco: Jag har en tråd om samma sak. Jag fick min häll utbytt på garanti av Electrolux. Den nya är mer eller mindre helt plan medans den gamla slog sig nästan 5mm på 30cm.. Jag tycker hällen på denna nya spis känns jävligt tunn jämfört med min gamla. Antar att glasdelen är en ganska stor kostnad och att man kan spara en slant genom att tunna ur den med risken att de slår sig vid
9 svar · 5,6k läst
Bricco
Bricco: Cylinda råkade ut för något liknande på en vanlig ugn såg jag i media. Hela innerglaset exploderade.
22 svar · 7,8k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Tråkigt! Jag har en IKEA-häll och är en usel kock, men det luktar snarast hallon. PS Vad har du i grytskåpet under hällen? Hällen drar väl igång en liten fläkt när den blir varm. Kanske den fläktar ut något som göms i skåpet under :o
3 svar · 6,2k läst
torbeno
torbeno: Det brukar alltid finnas en liten bild på sladden sim visar hur den skall kopplas in. Den blå och grå tåten sitter ihop och är nolla. Du kan se hällen som två stycken moduler som sitter sida vid sida. Optimalt är 2x16 men en 20 ampere lär inte vara något bekymmer. Detta är ju en induktionshäll som snabbt värmer upp kastrullerna. Har han kopplat in den ännu? Se till att han får
14 svar · 5,2k läst
·
W
Anonymiserad 137805: brukar inte finnas någon justermån på dessa har de varit så sedan nya? kärvar de mycket får man byta gångjärnen eller knäcka tillbaks dessa
1 svar · 2,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: Adelberg är väl en dansk firma som gör microvågsugnar och kanske spisar/ugnar. Allt annat märkt med Adelberg är nog re-brandade produkter... kanske Bosch/Siemens för denna diskmaskin som electroluxaren skriver.
2 svar · 2,5k läst
P
perkaby: Beställde från bobselektro.de, också banköverföring, inget att anmärka på. I instruktionsboken för ugnen som vi köpte, som jag hittade på siemens tyska sida så fann jag under inställningar: "29 weitere Sprachen sind möglich", dvs att man kan välja på 29 olika språk. Detta stod även på liknande produkter i Sverige. Så om du är orolig så kan du ju försöka hitta manualen till
3 svar · 4,1k läst
tompathepilot
tompathepilot: Ta kontakt med LG direkt, skit i Elgiganten. LG är ju grymt stora globalt och det finns säkert någon lösning, du lär inte vara ensam.
2 svar · 5,5k läst
D
danielandersson: Same same but different 😇 De svarar knappt varken på chatten eller på e-mail ändå varken på engelska eller Google-translate-tyska :-)
25 svar · 15,5k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Barnmat med morötter i kanske.
10 svar · 5,7k läst
L
LillaMini: Sånt man inte vill ha i maten, t ex bekämpningsmedel och konstgjorda rengöringsmedel. Vanlig såpa funkar t ex jättebra att rengöra ugnen med, så varför ska man köpa något frätande medel som ger luftvägsproblem?
8 svar · 11,8k läst
T
thomasx: Va bra! Tack för tipsen. Liebherrs är bra lik siemens med de tre lådorna där nere men ser ut att vara en som inte är för inbyggnad och dessutom till ett vettigt pris, GÖTT!¨¨ Husqvarna har jag inte sett, det är också intressant, de gör också bra kylskåp med hela 5 års garanti, vet du vilken modell som har kall-låda? Kollade på Husqvarnas hemsida men hittade ingen info om detta!?
14 svar · 5,8k läst
S
Anonymiserad 137805: Ja ibland kan man undra blåser man i pressostaterna skall de klicka distinkt och tydligt. i ditt fall var det troligen kretskortet och kan det vara mest lönsamt att byta maskin Electrolux tillverkar åt IKEA och det är inga större skillnader mellan modellerna förutom priset då.
3 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.