P
pozz2: Vi har frys i källaren me. Det handlar om platsen för oss och en med french Doors e snygg plus att man får in hela plåtar i den. Bra när man har tårtor och liknande.
5 svar · 2,0k läst
I
ion: Beträffande frys i kallförråd. Läs om anledningen till varför det kanske inte går. http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=18731.0 Fatta ett eget beslut utan att klandra någon om den skulle haverera. Jag har både kyl och frys igång i garaget sedan 10 års tid, utan problem, med ett par grader minus som kallast. Notera att det är med den gamla sortens köldmedia. Det
0 svar · 2,7k läst
B
Beltis: [citat] Får testa det igen, men det är fyra skruvar och när jag hade satt in motorn och fläkten låg ner så gick den som fan. Misstänker att det är fel på fläkten men det låter också konstigt.
2 svar · 2,1k läst
nino
nino: reservdelar247 har du tittat där?
12 svar · 6,3k läst
P
Pieshak: Vi är 6 personer i familjen, fylla på vattnet manuellt tror jag att man tröttnar på ganska snabbt :P Menar ni att den jag länkade till är bäst för min budget typ?
4 svar · 1,8k läst
B
Anonymiserad 137805: du kan slå på eller av aggregaten med "power" du kan ställa fläkthastighet hög/låg med knappen "fan speed" önskad restfuktighet med pil upp eller ned önskad fördröjning , tillslag ELLER frånslag med timer + pil upp eller ned se temperatur eller fuktighet med "mode" du kan se när kondensvatten behållaren behöver tömmas med "bucket full"
2 svar · 3,5k läst
F
Anonymiserad 137805: Logik är väl en kina produkt, kan vara svår att hitta delar till. Lukten kanske kan gå bort efter en diskmaskinsrengöring med speciella kemer
7 svar · 2,5k läst
MathiasS
MathiasS: Ok. Det ser ut som att man kan få hem en sådan för en dryg tusing, kanske mindre om man hittar en piratdel. ...men att repa en så gammal pryl känns halvdant. Det får bli en ny maskin. Tack för hjälpen!
22 svar · 14,7k läst
hajof70
hajof70: [citat] Ja se dessa nykomlingar... :D Nu är det i alla fall ett gäng Bosch-prylar beställda så frun har något att göra snart igen!
11 svar · 3,4k läst
R
robin321: Hur ser tacogeneratorn ut och hur ska jag mäta på den? Tack för svar, ska kika motorkolen
8 svar · 9,8k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Det låter som två fel här. Dels verkar du ha glapp i lampsocklarna och dels något mer centralt problem med strömförsörjningen. Det kan vara glapp eller komponenter som inte fungerar riktigt som det ska längre, det går inte att säga. Nästa steg vore att plocka isär fläkten och felsöka. Då felet är intermittent kan det ju vara svårt att lokalisera så man får nästan hoppas på
1 svar · 3,2k läst
·
P
Anonymiserad 137805: Kan inte komma på något utanför maskinen som skulle ge felkod e15 Däremot hur många saker som helst innuti
1 svar · 1,3k läst
S
Sanna Hummel: [citat] Tack snälla för en som inte fattar 😊 Är de värt att ta hem siemens har bokat tid på nästa tisdag. ? De tar ju typ 1000 kr bara att komma dit .
16 svar · 2,5k läst
·
V
viktorj: Sitter bakom en lucka nästan längst ner i kylen. Ovanför grönsakslådorna. Om de e den modellen jag tror det är
1 svar · 3,2k läst
BirgitS
BirgitS: Enligt Wikipedia står den sista siffran för att porslinet tål 75 graders maskindisk: https://sv.wikipedia.org/wiki/Varudeklarationsn%C3%A4mnden samt att den märkningen användes under 60- och 70-talet. Tillägg: Rörstand uppger det också: http://www.rorstrand-museum.se/stampel_VDN.html
6 svar · 8,8k läst
D
DFYD123: Kanske är ute o cyklar nu men om mielen är helt ny tror jag tom den är på 34db åtminstone har liebherr det på sina nya skåp...
15 svar · 22,8k läst
H
husisen: Oldboy, Ingen aning...
9 svar · 25,1k läst
J
JohanLun: Trist. Du kan glädjas åt att du får chansen att prova ett annat märke om sådär 6-8 år, för längre sägs nya kylar inte funka. Ska snart slå igång mina nya bosch. De gamla svensktillverkade electrolux är tyvärr för fula när man renoverat resten av köket, men funkar perfekt. De får flytta ned i källaren... Som ersättning när boschen dör, så lär de funka 10 år till... Minst...
7 svar · 14,4k läst
K
KentaBro: Tjockleken på bänkskivan påverkar ju avståndet mellan häll och ugn och när det bara behövs 5 mm så är det känsligt. Jag ringde Siemens kundsupport för att vara säker på minitjocklek och dom sa att minst 36 mm ska räcka. Då funkar det med Ikea 37 mm skiva och det övre skåpet med högsta lådan :)
5 svar · 29,8k läst
·
J
Janne52: Hej, Har precis köpt en ny Bosch spis (HCA763250V) med bl.a. s.k. "upptinings-funktion" i ugnen. Det är ett eget läge på inställningsratten för detta och man behöver inte ställa in termostatreglaget för en viss temperatur. Men vilken temp. skall varmluften ha vid denna s.k. upptinings-inställning.? Står inget om detta i bruksanvisningen. Min nya spis ger ingen temperaturhöjning alls
0 svar · 5,6k läst
T
Tickande frysboxen: Hej, Jag har en stor 11 år gammal Whirlpool side-by-side kyl/frys med ismaskin. Sedan en tid tillbaka låter den med ett snabbt klickande, tickande ljud. Men den fungerar utmärkt, inga funktionella problem (annat än att man alltså på sikt blir galen av tickandet...). Nu säger Servicefirman på tel. att "du behöver byta två kretskort", vilket går på 4.700 kr. Det tycker jag känns trist,
0 svar · 5,2k läst
BirgitS
BirgitS: Om du vill investera 45 kr i Råd & Röns testresultat kan du göra det här: http://www.radron.se/Tester/Vitvaror--hushallsmaskiner/Tvattmaskiner/ om inte finns det i alla fall en liten översikt där liksom på dessa två sidor som refererar till testen men även lägger till mer: http://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/tvattmaskin.html http://www.test.se/tvattmaskiner/
68 svar · 59,8k läst
D
Destrier: Det var larmet som tidigare släcktes (tryckfelsnisse) Det är just släcka larmet som maskinen inte vill göra längre
11 svar · 12,9k läst
J
JohanLun: [citat] Som jag tolkat reglerna så gäller avstånd när rören lämnar den "brandcellen", dvs i själva köket så får det gå ett rör nära trä... Däremot ej dra slang dolt... Jag håller på och pular med fläktinstallation själv just nu... Kanske borde man ändå "brandisolera" för sin egen skull då... Jag funderar även på att dra spirorör nästan ända ned till fläkten och bara
25 svar · 9,0k läst
·
N
Anonymiserad 137805: Kolen är det Fem blink är motorfel,ingen tachosignal Ta bort frontplåten och lossa kolhållarna två stycken med två skruvar var stjärnfattning. Ev beroende på ålder tar du hela operationen underifrån istället. Ålder på maskinen altså... Byt kompletta kol med hållare.
17 svar · 22,3k läst
Olle i Stureby
Olle i Stureby: [citat] Jo, det kostar 1 401 kr, inte 1 410. Men då får man tillbaka pengarna mot kvitto om man köper en ny Cylindaprodukt.
17 svar · 27,2k läst
S
snowjim: [citat] Jovisst det kan man ju göra, blir ett senare projekt dock.
10 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.