Lime113
Lime113: Hej! Min sambo och jag upplever detta problem med en Cylinda DM560. Vi kör idag på Yes Powerdrops. Får ta en titt om diskmaskinen står vinkelrätt, däremot sitter den övre spolarmen kraftigt snett (avsevärt mer än hålet på skåpet). Däremot sitter ju armen och fixturen i övre korgen så det går säkert att trimma in. Får pröva med pulver i mindre mängd :( Såg även att vissa kör
12 svar · 15,2k läst
O
oskar_s: Hej! Kan någon här redan nu rekommendera en Neffhäll med vred (60cm) och en leverantör som fungerade (Tyskland förmodar jag)? Vi har nu försökt vänja oss vid IKEAs Otrolig i en vecka, men kan inte förlika oss med att den får fnatt och utvisar kocken vid minsta felsteg. Kommer det stänk på kontrollerena, måste de torkas av och allt bort från hällen innan den startar upp igen.
32 svar · 30,3k läst
Jesca_j
Jesca_j: Jahopp....då var det dags för diskmaskinen att gå sönder IGEN.... Denna gång är det åter igen silikonslangen längst ner på stigröret som spruckit.....denna också bytt tidigare....
9 svar · 21,6k läst
H
hempularen: Bara ett förtydligande av ovanstående. I äldre hus var spisen inkopplad fast till en kopplingsdosa. Ofta med 3 faser, ingen nolla. Gamla spisar drevs med 400V elementspänning (eller snarare 380V som det var på den tiden). Sedan är det väldigt vanligt att man i samband med spisbyte, sent 70- tal eller på 80 - talet, monterade ett perilexuttag istället för dosan, eftersom spisar då kom
9 svar · 5,4k läst
T
TowaTei: [citat] Kul att det fungerar för dig. Med min 60-häll blir det knepigt om jag vill använda två stekpannor och en gryta samtidigt (vilket inte alls är ovanligt), så jag ångrar absolut att jag inte köpte en större häll.
9 svar · 1,6k läst
B
Broken arrow: [citat] Var så det stodd i manualen för min spis (men kan missuppfattat det eller står fel i manualen). Hur som så är ju effekten att man inte kan köra 4 plattor på max i alla fall:)
68 svar · 18,3k läst
·
torbeno
torbeno: [citat] Rätt. Det medföljer en instruktion för montering
4 svar · 4,9k läst
·
D
DFYD123: Eico evoque
2 svar · 6,2k läst
Samboga
Samboga: Tack för tipsen! På något märkligt sätt verkar luckan ha återhämtat sig. Det kanske satt något i vägen i låset/handtaget.
5 svar · 5,3k läst
Consensus
Consensus: Jag kör ett sådant kylskåp som pilsnerkyl. Den är påslagen 24/7 och har fungerat felfritt i snart två år. Det finns inga finesser utöver belysning, men pilsnern är kall.
8 svar · 4,6k läst
·
R
RogerMath: Ja det är just snyggt när dom skrotat alla luckorna på Motalaspisen. Jag lämnade den till en firmagranne som jobbar med glas. Dom verkar dock ha problem att få isär ytterluckan från innerluckan pga häftigt limmande. Jag hatar tanken att skrota en fullgod perfekt spis som är 8 år pga glaset.....
4 svar · 1,9k läst
·
L
Letherface: [citat] Hej Kommer faktiskt inte ihåg. Men kanske runt 1500:- men då kom en reparatör hem och bytte. Om jag skulle behöva byta igen skulle jag absolut göra det själv och spara arb. kostnaden. Väldigt enkelt att byta
18 svar · 12,0k läst
C
Anonymiserad 137805: Jo det var ju ett brev på posten liksom.
4 svar · 1,2k läst
torbeno
torbeno: Det finns en liten knapp på insidan, på manövermodulen som skulle kunna ha fastat i intryckt läge. Hör du ett klickljud när du trycker på den knappen?
4 svar · 9,4k läst
·
J
jordraketen: [citat] Jo så var det nog. Fick den att centrifuga efter nåra program. Men fan va den ville ge sej iväg! Hur det gick med fåraskinnet har jag inte vågat kolla än men brukar ju höras av när nåt sånt blir fel😝
4 svar · 2,4k läst
M
Matte-i-Höllviken: Hm!!! Evigt tacksam för din visdom eluxaren..... Finns det någon Quick fix till detta lilla problem?
19 svar · 11,0k läst
Thyro89
Thyro89: Hade samma problem. Jag tog bort filtret i botten (inuti) maskinen, tog med en hushållssvamp och rengjorde lite försiktigt (mycket fett och skit). Sen tog jag lite bikarbonat, salt samt lite ättika där i hålet, lät det verka några min. Sen sköljde jag med någon liter kokande vatten. Där efter fungerade den fint igen 😂
6 svar · 51,0k läst
B
Anonymiserad 137805: Det var bra! Då är det bara turken kvar, troligt glapp i kretskortets anslutningar.
6 svar · 12,4k läst
S
sprawl: [citat] Jag hade samma problem och löste det genom att: Dra ur elsladden. Vända på maskinen. På baksidan fanns en liten vit plastpropp i längst ned i mitten. Dra ut proppen och låta allt vatten rinna ut. Sätta tillbaka proppen Sätta tillbaka elsladden. Signallampan för vattenbehållaren var nu släckt och maskinen startade som vanligt.
4 svar · 16,5k läst
D
dekagon: Gammalt inlägg, men om nån annan har samma problem så kanske dom hittar tråden. Jag hade samma fel på vår, Siemens TK53009 (dvs samma som trådskaparen). Lösningen är att fylla vattentanken och sen tvinga igång ångan, upprepade gånger. Till slut får du ut luften i systemet och då kommer den fylla vatten själv och fungera som den ska.
4 svar · 5,6k läst
·
E
Anonymiserad 137805: Okay...
2 svar · 2,0k läst
M
Mittbygg: Tack. Misstänkte att det kunde vara något annat också. Efter att jag stängt av den under hela dagen igår (kontakten ur) och frostat av så gick den jätttehårt även efter att det kommit ner till 1 grad och efter att jag slagit av och på panelen så lugnade den sig. Ja, då blir det ut att leta nytt och det är väl inte jätteöverraskande då kyl och frys är 10 år.
2 svar · 2,9k läst
·
nino
nino: Tack! ska prova så fort den kommer
2 svar · 4,5k läst
D
DFYD123: Hällen sitter inte "fast" men den är nedspänd i pinnarna. Många års matrester och för litet hål sågat kan ibland göra så den sitter ganska ordentligt. Ta ur ugnen och tryck upp hällen underfrån.
17 svar · 7,6k läst
·
S
Superrobban: KALLNAT Integrerat kylskåp A+ +
0 svar · 1,1k läst
D
DFYD123: [citat] Använd då helst inte det skåpet däremot gärna FI1082U
15 svar · 8,2k läst
maanson
maanson: Inget jag hör i allafall, men är inte 100.
2 svar · 862 läst
FredrikR
FredrikR: Kort uppdatering, maskinen låter som innan så förmodligen klantade jag till det och råkade vända ett fel men som nu har slitits till. :thumbup:
8 svar · 14,4k läst
C
Anonymiserad 137805: Då tror jag att det är kretskortet, rätt vanligt fel det med
10 svar · 2,7k läst
I
ion: [citat] Det hade jag ingen aning om.:wow: Men nr står inte där det anges att de ska stå, har bara ett som står på kvittot, kanske står de nån annan stans. Dock är maskinen köpt 05 och liknar inte den på bilden. Lägger man sen till att det gäller ett begränsat antal, så är det nog kört med att få det gratis. Gissar att överhettningen avsåg värmare. Lödningen har jag fixat och
8 svar · 6,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.