Hej!
Har en Bosch automatic aquastop med några år på nacken men som fungerat utmärkt ända till nyligen.
Maskinen lade av plötsligt mitt i disken och säkringen hade gått. Bytte säkring två gg men dessa löstes ut omedelbart. Kollat silen etc elementärt men inga fel där.
När jag nu diskar för hand upptäcker jag att att maskinen fylls på med vatten när jag tömmer diskvattnet från vasken. Är detta normalt?
Ska ta itu med reparationen/maskinbytet nästa vecka men funderar på om det skulle kunna vara någonting som jag kan göra just nu själv.
Kikat på den här sidan även om min maskins problem inte är med på listan:
https://www.hobbyman.se/reparera-din-trasiga-diskmaskin-sjalv/
Kan det handla om täppt avloppsslang, kalkning el dyl?
Tacksam för alla goda råd!