Jag håller på och får ett ganska helvitt kök installerat (är inte särskilt förtjust i rostfritt). Den mycket försenade fläkten kom till slut (beställd via köksföretaget) och jag hade hoppats (och bett om) att den skulle vara vitlackad, men det var den inte och installatören har redan packat upp den så svårt att byta.
Trist, men det är knappast första kompromissen som tvingats fram i min ombyggnad.
Tyvärr är fläkten konstruerad så att den sticker ned ca 7 mm nedanför skåpskanten så det kommer verkligen att synas att den är rostfri.
Hursomhelst, när ventilationskillen kom för att skruva upp kryddhyllefläkten sa han att han hade en likadan fläkt och han rådde mig att fräsa in (eller snarare, det han gjort hemma hos sig var att använda sin fein för själva snittet) fläkten i skivan som ligger under själva väggskåpen så att den livar (och målat kapital och sen tätat med silikon).
Köksinstallatören är dock väldigt skeptiskt till detta och säger att han aldrig har gjort något liknande och att det inte kommer att bli bra.
Är det någon mer som har fräst så att fläkten livar och kanske till och med har foton som visar hur det blev?