Tja.

Köpte en lgh och vid inflytt så såg jag att dörren var spräckt. Troligen har de tappat kylskåpet när dåvarande ägare flyttade in eller vid flyttstäd. Fick ingen kontakt med dåvarande säljaren som "skämtade" bort att så såg det ut innan. Säljaren på märklarfirman hade givetvis slutat när jag eftersökte denna och där var hjälpen slut.

Nu några månader senare så har den delar på sig mer och nu blir det en vattenpöl mellan dörren till kyl och frys. Det rinner på "insidan" av kylskåpet och kommer ut och lägger sig på ovansidan av dörren till kylen.

Jag antar att det bara är att köpa ett nytt kylskåp?
Vad rekommenderar ni för kylskåp?
Jag vill inte ha något plus plus A A A som säkert är gjort med grejor som inte kommer att hålla 5-6 år utan driftkostnaden kan vara högre för att få något mer gediget,

Så vad för kombinerad kyl och frys ska man kika efter?

Min nuvarande får jag väl ställa ner i garaget och ha bira i etc.

BirgitS
Välj ett kylskåp som har 5 års garanti för det verkar alldeles för vanligt att det blir problem efter bara ett par år och då är det skönt att det åtminstone är gratis att få det fixat.

P
Vad är det som är spräckt?
Bild?
Fabrikat?

Hur länge sen är det du köpte lägenheten ? Var kylskåpsdörren spräckt vid visningen ? Om den var okej vid visningen så hade jag gått på säljaren igen....

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
NetNut skrev:
Hur länge sen är det du köpte lägenheten ? Var kylskåpsdörren spräckt vid visningen ? Om den var okej vid visningen så hade jag gått på säljaren igen....
Lönlöst, laga eller köp nytt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.