Vitvaror
Anonymiserad 137805: Innanför den tanken du tömmer är ju en ventil och den sitter i sin tur i en uppsamlingstank från kondensorn denna ventil och tanken den sitter i brukar bli täpta i tanken sitter ju även nivågivaren Finns därmed varken pump eller slang Plastpliggen är ju ventilen i din tank så att den håller tätt till du tömmer den Finns då en motsvarande i tanken som sitter kvar i maskinen.
Olle i Stureby: Känns som vi borde dra streck här. Värderingen av Elgigantens installationserbjudande varierar beroende på om man bor i lägenhet eller eget hus, har bil eller inte och dessutom på kunskap och erfarenhet. Kvar står att TS övervärderat erbjudandets förmånlighet. Det är säkert inte enbart TS fel, vill jag bestämt påstå. Försäljaren ska understryka att tjänsten inte omfattar det
reez: Stort tack. Är väl så att jag börjat störa mig på det och nu inte kan låta bli att tänka på det. Lurigt att "plattorna" är markerade som olika stora zoner då. Någon som om Ikeas häll värmer hela kärlen? Mvh a
va fan: Jadååååå! Lite joxande bland ventilerna nere på vänster sidan gjorde susen! Taaaaaack!
Tykon: Jag kunde inte låta bli att lägga en kräfta i diskmaskin med lite kablar, men det gick inte att få den att klippa kabeln :) Men för att vara lite seriös igen. Jag kastade en annan diskmaskin idag som stått oanvänd i många år, botten på den var full av diverse bröte och råttskit. Men likheten mellan maskinerna var ändå i hur kablarna var av, bara rakt av utan skada på isolering
Anonymiserad 137805: Sent kanske Men ja torx och en 10mm mutter
Anonymiserad 137805: Som sagt beror på vilken maskindet är I din maskin får du göra så som att starta och efter en stund öppna kolla vatten nivån Töm maskinen och häll i vatten tillsamma nivå mät upp en liter itaget Skulle tro att den tar in 2,5 liter
Olle i Stureby: Varvtalet vid centrifugering är inte det viktigaste kriteriet utan restfuktigheten. Denna mäts när tvättmaskiner testas både för bomull och syntet. En maskin med 1400 Rpm kan ha en lägre restfuktighet än en med 1600 Rpm. Om man vill att tvätten ska torka så snabbt som möjligt i tumlaren, vilket leder till lägre energianvändning, ska man välja en maskin med låg uppmätt
Manikk78: Komponenten utbytt och ugnen funkar som den ska igen. Inte särskilt svårt att byta ut den heller.
Pumba: Det brukar ju slå en del på priset en sån grej, jag har varit med där säljaren efter budgivning vill ha friskrivning för dolda fel, alla som hade budat hoppade av och huset gick för 30% lägre pris vid andra budgivningen.
Chrissofsweden: https://www.byggahus.se/forum/vitvaror/282891-elgiganten-installation-har-dom-gjort-fel.html
Ernfrid: En tempgivare (sitter fyra på elementet) är död. Dags att beställa nytt. Den heter ELTM type 279 t200 och ska ha en resistans på 25 ° C = 5.000 ohm, men enligt mätning den ger 12.000 ohms. Tabellen ser ut så här: 25 ° C = 5.000 ohms, 60 ° C = 1.246 ohms, 90 ° C = 460 ohms, 100 ° C = 341 ohms, 120 ° C = 196 ohms, 140 ° C = 118 ohms. Då innebär det att ju högre ohm den har från
lordi: [citat] Mitsubishi var lite illa ute med sin Pajero också. De fick byta namn i en del spansktalande länder. Pajero motsvarar engelskans wanker. Skriver inte den svenska översättningen för då blir jag väl bannad från forumet :)
yonna: Jag ersattes med ett par tusen kr efter självrisk från försäkringsbolaget när kompressorn pajade efter 7 år. Det gällde också en kombination kyl/frys där bara ena delen gått sönder. Du bör få mer efter bara 4 år. Det är nog vanligt att man glömmer kontakta f-bolaget.
goldfish1977: Det blev att jag köpte dessa galler och installerade. Blev riktigt snyggt och känns bra att ha ventilation så att varmluften kan försvinna uppåt.
prototypen: Brukar hjälpa att värma när man ska ha loss det också, remskivan kan vara limmad och limmet ska ge sig vid runt 200 grader. Sätt dit avdragaren och spänn på den, värm med gasol, det ska vara bra sprutt på gasolen så skivan är lite varmare än axeln. Sedan får man se. Protte
Fotografen: Jag har en identisk maskin köpt jan -14 men den texten är helt ok.
jacoblo33: När jag väl hade plockat sär den så försökte jag lite olika saker. Vrida/skaka runt utgående slang, öppna pumpen och även rensa där slangen gick ut i avloppet. Än så länge verkar det fungera bra så tipsen fungerande fint :-) Uppskattas och sparade mig 6000kr på en ny!
DFYD123: Eftersom Ikeas har luckor som är betydligt högre än tidigare standard eller lägre sockel om ni önskar det så tar den överhängande delen av luckan i diskmaskinen när den öppnas. Variohinge gör så att luckan "glider" uppåt och på så sätt undviker att slå i diskmaskinen. Electroluxkoncernen och Bsh har dessa modeller tror dock inte någon i 45cm
Anonymiserad 137805: detta är ett stort problem följ anvisningarna från tillverkaren noga olika producenter löser detta olika en del med isolerande skivor dock inte masonit
snowjim: Jag har förvisso köpt Ikeas som är Electrolux så det blir kanske ett byte ;) Ska bli intressant att se hu kvalitén verkligen är men just nu känns den bra :) Avsätt så bör ju inte latex vara svårt att karva av från en sten väl? Kanske värre med att få av det från hällen om den nu bara ska lagas och tillbaka på plats igen.
torbeno: Det är lätt att byta. Skriv in ditt modellnr här http://www2.bsh-group.com/siemens-home/se/eshop/reservdelar och leta upp kontrollmodulen. Du måste ha den programmerade varianten.
m.a.g: Hittade en service manual till W75 mm som mer liknar min maskin än WE66. I den här manualen betyder felkod 03 kortslutning i temp.givare. Men å andra sidan betyder service kod 23 inte låsa luckan utan "Distribution, counter-clockwise" vilket jag är osäker på vad det betyder. Iaf så låses luckan om jag använder service kod 23.
torbeno: Löst sig eller? Annars, gärna en film som visar vad som händer
pacman42: [citat] På min maskin är den ca 25 grader (baserat på mina fingrars möjlighet att bedöma temperaturen, kall är den inte i alla fall).
huggan: Vi har en Siemens kyl/frys med ismaskin men den är i en enhet där frysen bara är halv storlek så bredden är ca 100 cm. Är toppennöjd med den och ismaskin fungerar klockrent.
Perik: Vi hade samma problem med en siemenskyl. Då var det ett rör nertill inne i kylen där avfrostningsvatten ska rinna ut som hade satts igen. När vi rensade och rengjorde röret fungerade allt som det skulle igen. Vet inte om konstruktionen är samma på frysar, men kan vara något att kolla.
Anonymiserad 137805: En sensor mäter temperaturen. Den som slits är den som mäter avfrostningstemperaturen.
MissAnpassad: Jag kikade på ett Gorenje RF3111AW innan jag hittade tillräckligt smala begagnat, inget känt märke, men storleken och ljudnivån stämmer in på dina krav.